Улрих Хеппе, изпълнителен директор на Фрапорт Туин Стар, пред „Труд”: Оставяме летището в сърцето на всеки пътник Над 350 млн. лева са инвестирани в двата морски аеропорта във Варна и Бургас

Г-н Улрих Хеппе е главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД – оператор на морските летища във Варна и Бургас, от септември 2015 г. Преди това е бил начело на дъщерната компания на „Фрапорт АГ” в Сенегал, член на мениджърския екип на „Фрапорт” в Саудитска Арабия, където е изпълнявал длъжността главен финансов директор на международно летище King Khaled в Рияд. Във „Фрапорт АГ” е отговарял още и за управлението, идентифицирането и анализирането на международните инвестиции в летища и възможностите за сътрудничество. Той е юрист с повече от 14 г. опит в авиационната и финансовата сфера.

– Г-н Хеппе, компанията „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД, която оперира двете морски летища на България, влезе във второто десетилетие на концесията. Каква е ретроспекцията за изминалия период – инвестиции, полети, кацания и туристи, посрещнати и изпратени на двата аеропорта във Варна и Бургас?

– Много се гордеем с резултатите, които постигнахме във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД. През 2016 година компанията отбеляза своето първо десетилетие на успешна концесия на летище Бургас и летище Варна. Годината беше рекордна по брой обслужени пътници – повече от 4, 5 милиона пътници общо за двете летища, което е исторически рекорд от 22% ръст. През първите 10 години от концесията нашите усилия бяха насочени към подобряване на инфраструктурата на двете летища. В резултат на това днес можем да се похвалим с нови модерни пътнически терминали, обновена инфраструктура, компютърни системи и комуникации. От началото на концесията досега сме инвестирали над 350 млн. лева частни капитали за разширяване и модернизация на инфраструктурата и подобряване на всички технически съоръжения и оборудване, както и обучения и повишаване квалификацията на персонала, което доведе до постигането на изключително високо ниво на сигурност, безопасност, обслужване, надеждност и ефективност.

– Какви са очакванията за пътници през това лято и на двете летища, какъв ръст се очертава според планираните полети към момента и от кои основни пазари? А има ли и нови за България като дестинация?

– 11 нови дестинации ще влязат в разписанието на летище Варна през летния сезон: Ларнака (Кипър); Острава (Чехия); Тампере (Финландия); Дортмунд и Меминген (Германия); Бергамо (Италия); Каунас (Литва); Амстердам и Айнд­ховен (Холандия), Краснодар (Русия). Това лято списъкът на нови дестинации от летище Бургас включва: Оулу (Финландия); Лион (Франция); Саарбрюккен (Германия); Каунас (Литва); Люлео, Йостершунд и Умео (Швеция) и Кривой рог (Украйна). През 2017 г. трафикът на летище Варна се очаква да бъде увеличен с 12%, в резултат на новата целогодишна база на Wizz Air, както и очакваното увеличение на пазарите България, Полша и Великобритания. Пътникопотокът на летище Бургас се очаква да се увеличи с около 5% спрямо миналогодишните нива с повече пристигащи и заминаващи от и за Великобритания, Германия, Полша и Чехия.

– С какво ново посрещате тази година туристите? Каква политика провежда компанията за предоставяне на качествена услуга на световно ниво?

– Много съм развълнуван да обявя новата визия на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт”, плод на наша разработка, която стартирахме в началото на годината. След четири месеца упорит труд, крайният резултат бе изборът на нова визия за морските летища, постигането на единодушно съгласие за 7-те ценности, които определят поведението на компанията и нейните служители, мисията, която всички заедно трябва да се стремят да прилагат в ежедневната си работа. Проектът има за цел да направи всеки служител част от процеса чрез провеждането на обучения и упражнения с всеки отдел. Важното е всеки в екипа да разбере какво означава визията за него и с какво той би могъл да допринесе за нея, как може да я прилага на практика и да я направи част от своята ежедневна работа. Визията трябва да ни посочи къде искаме да отидем. Как ще изглежда нашата компания през следващите години? Докато мисията описва защо сме тук и какво правим, визията, която най-накрая блесна след приноса на много хора, е: „Ние оставяме летището в сърцето на всеки пътник.” Мисля, че това изречение е много силно и ако през следващите години постигнем това, значи сме направили всичко правилно.

– Варна стана атрактивна и привлекателна дестинация за нискотарифните компании. Кои са до момента, очакваме ли интерес от нови? В тази връзка има ли потенциал летището на морската столица да увеличава мрежата от полети и нови пазари?

– EasyJet стартира за първи път на летище Варна през летния сезон с две нови линии до Лондон (Гетуик) и Берлин (Шьонефелд). Полетите от Варна до Лондон (Гетуик) ще започнат на 6 юни и ще се извършват три пъти седмично през лятото. На 28 юни стартират и директните полети до немската столица Берлин два пъти седмично. През месец юли Wizz Air ще базира свой самолет на летище Варна и ще открие нови целогодишни полети до Дортмунд и Мюнхен Меминген (Германия), Айндховен (Холандия), Ларнака (Кипър), Милано, Бергамо (Италия) и Тел Авив (Израел). От 26 март Wizz Air ежедневно изпълнява и полети до София.

Честотата на полетите по линията Варна – Лондон (Лутън) се увеличи на 10 полета седмично. Другата добра новина е, че Ryanair ще добави Варна към своята мрежа от дестинации и ще свързва целогодишно региона с един от основните центрове на Европа за бизнес, политика и туризъм – Брюксел (Шарлероа). Полетите започват от 30 октомври и ще се изпълняват два пъти седмично. Новите линии са в резултат на постоянните маркетингови усилия от страна на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД за привличане на повече нови авиокомпании.

– Първите нискотарифни полети докараха индивидуалните туристи в града. Да се надяваме ли Варна да стане дестинация за 4 сезона?

– Голямата ни цел за следващите години е да повишим трафика през пролетта, есента и зимата на двете летища. Наскоро разработихме схема за маркетингова подкрепа в неактивния сезон, предназначена да стимулира растежа на трафика извън сезона. „Фрапорт Туин Стар” също следва и своята нова авиационна маркетингова стратегия „Twin Star to Five”, която има за цел да засили трафика извън сезона чрез ангажиране на други основни страни на местно ниво като хотелиери, туроператори, общини и, разбира се, авиокомпании и летища. Нашата бъдеща стратегия е да продължим да развиваме нискотарифния сегмент на двете летища, особено в неактивния сезон, създавайки балансиран подбор от превозвачи, в това число традиционни и нискотарифни, покривайки нуждите на всички пътници.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Наистина през последните години черноморските летища се подобриха доста, ръстът на пътниците също е показателен. Немците си знаят работата.

  2. Първо съсипаха летище Варна, после го развиват – много германско. Намазано интервю, в което отново нищо не се казва.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.