„Умна“ CVT трансмисия за Honda

Автоматичната CVT трансмисия на Honda за бъдещето десето поколение Civic е разработена специално за интеграция с новия турбодвигател. В продължение на две години скоростната кутия е тествана по различни маршрути, градски, второкласни и първокласни пътища и бързите германски аутобани.

Задапостигне необходимите динамични параметри, е използван нов дизайн на турбината. В сравнение със стандартните CVT кутии, при които поради прилагането на ремък или гумена лента се получава леко забавяне на ускорението, новият агрегат доставя по различен начин и с минимални загуби въртящия момент от двигателя.Параметрите са близки до тези на трансмисията с двоен съединител DCT.

Задапостигне необходимите динамични параметри, е използван нов дизайн на турбината. В сравнение със стандартните CVT кутии, при които поради прилагането на ремък или гумена лента се получава леко забавяне на ускорението, новият агрегат доставя по различен начин и с минимални загуби въртящия момент от двигателя.Параметрите са близки до тези на трансмисията с двоен съединител DCT.

Трансмисията CVT предава въртящиямомент, придавайки усещането на „многоскоростна” предавка благодарение на контролиращия софтуер. Симулира седем предавки през целия работен диапазон и оптимизира смяната им, давайки на водача чувство, много близко до реалната смяна на скоростите, като запазва по-голям контрол и при автоматичен, и при механичен режим.

CVT  предлага две допълнителни програми в зависимост от конкретната ситуация:

Припреждевременно превключване на по-ниска предавка при използване на спирачкити (Early Downshift During Braking – EDDB), двигателят подпомага по-ранното спиране. Когато eлектрониката разпознае, че намаляваме скоростта, спуска ме се по надолнище, или завиваме, спирачната система се активира. Самото преминаване на по-ниска предавка увеличава оборотите на двигателя и го подготвя за спиране. Това позволява бързо да постигнете необходимото ускорение незабавно следнамаляването след завой или друга промяна.

Fast Off измерва колко бързо водача освобождава педала за газта и променя оборотите на двигателя, за да осигури спиране през двигателя при бързо освобождаване на педала на газта. Тази система е продължително тествана по европейските първостепенни пътища и магистрали. Например Fast Off разпознава кога водачът е подготвен да изпревари автомобила отпред, но не може да извърши маневрата заради движението в лявата лента. Когато водачът бързо освободи педала за газта, за да изчака колата от дясната лента, то Fast Off подготвя двигателя за вдигане на оборотите и осъществяването на изпреварващата маневра.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.