Университетите сами решават за присъствени лекции

С екипа си от четирима зам.-министри проф. Денков ще работи по четири приоритета, които включват и плана за възстановяване в частта за образование.

Приоритети в МОН по време на служебния кабинет

Няма да има промени в матурите и НВО

Възпитание не се прави дистанционно

Има съгласие между ректорите, МОН и здравното министерство да бъде дадена възможност на университетите да организират както искат присъственото обучение по места. Това съобщи просветният министър проф. Николай Денков при представянето на приоритетите в МОН по време на служебния кабинет.

Желанието на вузовете да бъдат отворени и да решават сами за присъствено обучение, където това се налага, бе поискано от висшите училища, представени от ректора на СУ проф. Анастас Герджиков, в края на миналата седмица. Тогава проф. Денков пое ангажимент да разговаря със здравното ведомство, от което зависи издаването на заповед, с която да се променят действащите мерки. Това е на път да се случи, обясни министърът и потвърди, че при първия възможен момент заповедта ще бъде издадена.

Така освен практики и изпити, които сега са разрешени, ще мога да се възстановят и лекции, където това се налага.

По повод на изпитите, които започват от сряда с матурата по български език и литература след 12. клас, проф. Денков посочи за пореден път, че промени няма да се правят и всичко ще протече, както е планирано и организирано месеци по-рано в министерството.

Предстои да се разбере какъв е броят на карантинираните ученици, които тази година ще имат възможност да се явят на изпити. Те ще бъдат отделени от другите ученици в различни стаи и при тях ще има ваксинирани квестори.

Попитан кога учениците ще се върнат на училище, министърът обясни, че се чака позицията на социалните партньори и предстоят разговори по темата със здравното министерство.

“Когато има решение, ще го научите. Моето лично отношение съм го казал на министъра на здравеопазването и то няма особено отношение. Това, което има отношение, е да има единство между различните институции, когато взимат такива решения. Един от проблемите досега в тази насока беше, че различните институции казваха различни неща. Това не трябва да продължава”, каза проф. Денков и в качеството си преподавател допълни, че възпитание не се прави дистанционно, колкото и да са предимствата на обучението от разстояние.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Образование