Трима убити при протести в Никарагуа срещу промени в социалната система

19-годишен младеж откри огън и рани ученик във Флорида

Няма щети и пострадали от земетресението на гръцкия полуостров Халкидики Продължават вторичните трусове в района на епицентъра

Турският посланик в ЕС: Европейската комисия не беше справедлива към нас

“Ислямска държава” се изтегля от Дамаск

Принц Чарлз ще наследи Кралицата като глава на британската Общност на нациите

Финансовите министри на Русия и САЩ се срещнаха във Вашингтон, за да обсъдят руските санкции

На 28 години почина известният DJ Авичи

“Дейли Телеграф”: Британската полиция е идентифицирала ключови заподозрени по случая Скрипал

Иран към Израел: „Пръстите ни са на спусъка“

Ким Чен Ун: Северна Корея вече няма нужда от ядрени и ракетни опити

Земетресение с магнитуд 4,9 по Рихтер разлюля Гърция

На 21 април 2018 да почерпят

Химическите инспектори на ООН все още не са посетили Дума

Гергана Орлова след инцидента с ранената полицайка: Върнах се в миналото незабавно. Бях изненадана и разочарована През 2003 г. жената преживява същия ужас

Родители на цял клас не пускат децата си на училище заради тормоз от техен съученик

Илюстрация: Pixabay/Архив

Родители от столичното 19-о училище отказват да пускат децата си в час. По думите им те са подложени на всекидневен тормоз от страната на техен съученик, а институциите бездействат.

В момента децата от класа учат не в сградата на училището, а в сградата на община „Красно село”.

В началото на октомври Стоян Михайлов разбира, че деветгодишният му син е нападнат от негов съученик, който се опитал да го задуши. Постепенно обаче тормозът се пренася върху всички ученици от класа.

Проблемите за децата от трети „в” клас започват още в началото на учебната година с идването на новия ученик. Момчето пристига от съседно училище, откъдето е било изгонено заради агресивно поведение.

Заради опасенията на родителите, че може да се стигне до по-сериозен инцидент, днес класната стая остава празна, а децата се обучават в заседателната зала на район “Красно село”.
Директорката на училището твърди, че е с вързани ръце. По думите й родителите на детето отказват да приемат както помощ от ресурсен учител, така и самостоятелна форма на обучение.

„За да може да има ефективна работа с едно дете, каквито и затруднения да има, е необходимо съдействието на родителите. Желанието ни да работим ефективно с детето се окачествява като дискриминация”, посочи директорът Детелина Арнаудова.

След направената оценка за нуждите на детето се препоръчва комбинирана форма на обучение, в която то да не бъде откъсвано от учебната среда.

„Много често тези деца са бъркани с разглезени деца, защото интелектуално те нямат никакви затруднения, но имат проблеми с поведението, агресивни са. Такива деца напоследък стават много и за тях е необходимо да се изработи алгоритъм за справяне както от страна на семейството, така и от страна на всички институции около него и най-вече в самото училище”, коментира Калоян Дамянов от Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София.

Въпреки това родителите на момчето имат право да не се съгласят с препоръките на специалистите, а законът не позволява детето да бъде преместено в друго училище.

Няма изграден механизъм за справяне с такива ситуации, коментира пред bTV Жулиета Танева, майка на едно от децата в класа. Тя подчерта, че не става въпрос за изолиран случай на агресия.

Според нея социалните служби да поемат отговорността и родителите на деца с агресивно поведение трябва да бъдат законово санкционирани и наблюдавани изкъсо.

Родителите на третокласниците са категорични, че институциите са пасивни, а родителите на проблемния ученик отказват комуникация.

Представител на инспектората по образованието съобщи, че след няколко разговора родителите на третокласника все пак са подали заявление за оценяване на потребности на детето и скоро ще излязат резултатите от това оценяване.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. „Директорката твърди,че е с вързани ръце“!?Кой ли и е вързал кунките?Защо се правят на…То е ясно:не иска да предприема нищо,защото така си остава спокойна.Не,че не може.Не иска.Абе с един сополанко-бъдещ бабаит ли не може от сега да се оправите?Ами какво ще стане утре?

  2. Какво ще стане утре зависи от връзките на родителите му, а в по-далечно бъдеще от неговите собствени.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.