Силно земетресение е усетено край остров Крит

Шофьорка отнесе пешеходец на улица в Лом

Мегз: Майка ми ме научи да готвя едва на 28

Министър-председателят се срещна с Йенс Столтенберг (ВИДЕО)

Заловиха крадец, атакувал офиси на Летище Бургас

Горя изоставена къща в центъра на Бургас

Премиерът Борисов пристигна в Брюксел

Русия експулсира двама германски дипломати

Крис Дженър ще подари ботокс на дъщерите си за Коледа

Директорката на яслата, разследвана за насилие над дете: Тези кръвонасядания може да са получени навсякъде По думите на майката момиченцето станало асоциално, плашело се от всички и плачело

УМБАЛ „Св. Марина“ – Варна въведе иновативно лечение за пациенти с напреднала болест на Паркинсон

Сгодена ли е Глория? (СНИМКА) Феновете й са убедени, че предстои сватбагло

В Поморие излязоха попчетата

Омбудсманът Диана Ковачева: Липсва пропорционалност между санкционирането и поощрението на шофьорите

Общинската избирателна комисия решава до седмица дали ще остане на поста си кметът на Благоевград

Учителите на обучения за нуждите на децата от приемни семейства

Снимка: Архив

Учителите в детските градини и училищата ще могат да преминават обучения за нуждите на децата от приемни семейства. Такива модули ще бъдат включени в курсовете за допълнителна квалификация в областта на приобщаващото образование, каза днес зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева на среща с представители на Националната асоциация за приемна грижа, съобщиха от МОН.

Зам.-министър Сачева пое ангажимент Министерството на образованието и науката да предостави на регионалните управления на образованието (РУО) информация за приемната грижа – какво представлява, какви са особеностите на децата от приемни семейства и др. Директорите на РУО ще трябва да я разпространят до детските градини и училищата в съответния район, добави тя.

Програмният мениджър на асоциацията Гинка Илиева обясни, че приемните деца трябва да бъдат подкрепяни и обучавани в училище съобразно техните индивидуални потребности. За това е необходимо и включването на специалисти от училищата при разглеждането на техните планове за грижи. При планирането на мярката за закрила, както и при плана за грижи за детето в приемно семейство, трябва да участва и педагогическата общност, ангажирана с училищната адаптация и представянето в училище, допълни тя.

Илиева представи примери на нетолерантно и не добро отношение към приемните деца в различни градове в страната. Деница Сачева пък беше категорична, че в образователните институции няма място за нетолерантност и дискриминация. Тя акцентира и върху извеждането на приобщаващото образование като приоритет на правителството.

„През ноември ще имаме национална среща за представяне и обмен на добри практики, която ще се осъществи с подкрепата на Европейската агенция за приобщаващо образование. Очакваме от съвместната работа на институциите по механизма за обхват и запазване на децата в образователната система да очертаят не само картата на проблемите по региони, но и да дадат интересни и работещи локални решения, които да подпомогнат както интеграцията на децата, така и родителите, и учителите в тяхната съвместна работа.

Около 1100 екипа ще работят за записването или връщането на деца от уязвими групи в детските градини и училищата. Към тях спадат и децата от приемните семейства. Те също имат определени специфики – някои от тях имат по две семейства – биологично и приемно, други имат тежки дефицити от времето, което са прекарали по домове. Работата с тях изисква индивидуален и недискриминиращ подход“, каза още зам.-министърът.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.