Китаец продаде едногодишната си дъщеря заради дългове от хазарт

Земетресение с магнитуд 6,1 по Рихтер в Колумбия

Славчо Велков: Ако Цветан Цветанов не подаде оставка, рискът ГЕРБ да загуби изборите е голям

Цецка Цачева за скандала с апартамента: Сделката е спрямо законите на страната

Дъщерята на първия промишлен производител на рози отглежда цветя от над половин век

Над 630 цивилни са загинали при операцията срещу „Ислямска държава“

Ердоган ще посети Русия на 8 април

Какво се намалява, като поскъпнат цигарите?

Възможно е Конгресът на САЩ да бъде запознат днес с доклада на Мълър

Навършват се 20 г. от бомбардировките на НАТО над бивша Югославия

„Сънди Таймс“: 11 министри ще поискат оставката на Тереза Мей в понеделник

Румен Радев заминава на официално посещение в Египет

Очаква ни слънчева неделя

Спасителни хеликоптери евакуираха пътниците от повредения круизен кораб край Норвегия

Трус от 5,4 разтърси индонезийския остров Сулавеси

Фалшиви новини пак бълва „Дневник“ Мамят за плажа в Аспарухово, лъжат за делото за Пирин

За рибарското пристанище се позовават на фалшива организация

Две фалшиви новини в два последователни дни избълва сайтът на Иво Прокопиев – „Дневник”, показа проверка на „Труд”.

В понеделник „информационната” агенция пусна манипулативен текст за проекта за ново рибарско пристанище във варненския кв. “Аспарухово”, със заглавие „Как морски плаж край Варна изчезна от кадастралните карти”.

Във вторник „Дневник” за пореден път публикува лъжа за развитието на зимния туризъм в материал, озаглавен „Министерският съвет обжалва съдебното решение за Пирин”.

И двата материала са атака срещу правителството, като очевидната цел е дестабилизация на управлението.
Първата фалшива новина касае проекта за ново рибарско пристанище на брега на варненския квартал „Аспарухово”. Според материала държавните институции са „изтрили” част от плажа от кадастралните карти, за да може там да изникне пристанището. Основната теза на автора е, че на картите вече липсвало оцветяването на ивицата. Дописката е илюстрирана със снимка на премиера Бойко Борисов и кмета на Варна Иван Портних, а под фотоса има подигравателен текст.

От Министерството на регионалното развитие обясниха в официална позиция, че информацията в кадастралните карти на района не е променяна.

„Оцветяването не е част от кадастралната карта и кадастралната информация. То служи за онагледяване на специализираните данни и улеснение на потребителите на Кадастрално-административната информационна система (КАИС) на Агенцията по геодезия, картография и кадастър, която е само регистрационна. Информацията от КАИС няма силата на удостоверителен документ. Удостоверителни документи се издават от Агенцията по геодезия, картография и кадастър с подпис и печат”, написаха от МРРБ.

В дописката „Дневник” се позовава на организация, притеснена от липсата на оцветяване на картата. За нея „Труд” вече писа – Камарата на геодезистите в България (КГБ). Според информацията на официалния й сайт в нея членуват 5 души. Един от тях е близкият до „зелените” и протестърите от „Да, България” Йоан Каратерзиян, който е и председател на КГБ. Малката НПО няма нищо общо с представителната Камара на инженерите по геодезия (КИГ), създадена през 2006 година. КИГ дори се разграничава от КГБ.

В „Дневник” напоследък често се позовават на „достоверния” си източник КГБ. Тази организация е много удобна на Иво Прокопиев, защото преповтаря тезите на така наречените „десни” от коалицията „Демократична България”, в която са ПП „Зелените”, ДСБ на Атанас Атанасов и „Да, България” на Христо Иванов. Трите партии се опитват да съборят правителството с лъжи, разпространявани от присъдружните им медии от кръга „Капитал”. В началото на седмицата Христо Иванов отправи тежки обвинения към кабинета за срива на Търговския регистър. Но разследване на „Труд” разкри, че именно Иванов е сред виновниците за случилото се с ТР. Като правосъден министър от кабинета „Борисов 2” той не разрешил отпускането на пари за компютърни лицензи, необходими за започването на работата на резервен център на ТР. А „Дневник” никога няма да пусне новина, която не е удобна за „дясното” обединение, тъй като то се появи под дирижирането на Прокопиев.

По случая с Националния парк „Дневник” както винаги лансира лъжите на „зелените”. Този път сайтът обяснява как юристите на кабинета са обжалвали решението на 3-членния състав на Върховния административен съд (ВАС), който на 27 юли отмени приетото от МС частично изменение на действащия План за управление на Национален парк „Пирин”.

В дописката на сайта на Иво Прокопиев има следната лъжа – „Делото е разпределено на състав, председателстван от съдия Ваня Анчева от VII отделение на съда”.

Пред „Труд” юристи от ВАС обясниха, че информацията как делото е разпределено изобщо не отговаря на истината. Те разясниха, че жалбата е придвижена към оглавяващата VII отделение Ваня Анчева. Тя трябва да прецени дали обжалването е допустимо, след което ще изпрати резолюция до всяка от страните. Едва след като се изминат тези стъпки, ще бъде определен 5-членния състав на ВАС, който ще даде ход на делото, а решението му ще бъде окончателно.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (10)

  1. Дневник подражава на най лошото от западните медии – fake news , евтина фалшива пропаганда

  2. За пореден път се изложиха. Има и хубави материали в Дневник, но като почнат с пропагандата и поръчките на Прокопиев, си сриват реномето.

  3. Ако разчитахме пък на вас да ни осведомявате всичко щеше да е розово законно. Сите сте ментаци.

  4. Ясно, че Дневник са манипулатори, въпреки че се правят на най-сериозната медия. Всъщност обслужват интереси.

  5. Е нали никога не сте очаквали качествена журналистика от пасквила на розовобузестия?

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.