На 22 август 2018 да почерпят

Кралев пожела пълна зала на гимнастичките

Български лекари спасиха мъж с имплантиране на аортна клапа през бедрото

Военен хеликоптер „Кугър” прекъсна електропровод край град Стамболийски

Втори фалит на застраховател очаква опозицията Спецслужбите съобщили на премиера Бойко Борисов, че има сериозен проблем в сектора

Кремъл отрича твърденията на „Майкрософт“ за руски предизборни кибератаки в САЩ

91 000 учители излизат на протест Искат да запазят авторитета на професията

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 22 август 2018

Доминик Рааб: През октомври ще бъде възможно сключване на договор с ЕС за Брекзит

До $150 000 награда за заловен престъпник дава Москва

По-ниски данъци за празни жилища Предлагат стимули за собствениците да ги дават под наем

Разширяват пакета на НЗОК Новите дейности ще се гарантират от НРД за 2019 г.

Владимир Савов поема временно поста на Ралица Агайн в КФН

Планирайте море до 12 септември Есенен полъх от следващата седмица, температурите падат с 10 градуса

Financial Times с нов проект в България

ФБР разследва две руски медии в САЩ за попаганда

Колаж: Thedailybeast.com

ФБР разследва две руски медии, работещи в САЩ, но финансирани от Кремъл, по обвинение, че са част от схема на Москва за разпространение на пропаганда по време на миналогодишните президентски избори в страната. Става въпрос за телевизия Russia today („Русия днес“) и агенция Sputnik („Спътник“), пише Los Angeles Times.

Бивши служители на двете организации са съгласни с тази оценка.

„Sputnik не е информационна агенция. Замислена е да изглежда като такава, но е пропаганда“, казва Андрю Фейнберг, бивш кореспондент от Белия дом на Sputnik. Журналистът описва как през петте си месеца в медията редакторите му са се интересували почти изцяло от истории за политически конспирации и са изяснили, че организацията получава заповеди от Москва. „Те винаги искаха правителството на САЩ да изглежда глупаво“, каза Фейнберг. „Непрекъснато ми казваха:“ Москва иска това или Москва иска онова „.

От Russia today обявиха на сайта си в сряда, че са получили писмо от министерството на правосъдието с искане медията да се регистрира като „чуждестранен агент“. Мярка, която в Русия обичайно се прилага срещу западни неправителствени организации.

Законът за регистрация на чуждестранни агенти, приет през 1938 г., изисква от всеки в САЩ, който действа „по нареждане, искане или под ръководството или контрол“ на чуждо правителство, да се регистрира в Министерството на правосъдието и да разкрива информация за финансирането си.

Russia today и Sputnik се различават от повечето чуждестранни медии, базирани във Вашингтон, по това, че продуцират статии и програми за английски език, предназначени за американската публика, посочва Los Angeles Times. Техните репортери редовно се появяват на брифингите в Белия дом и Държавния департамент. Техните предавания, новинарски материали и становища често съответстват на позицията на Кремъл по въпроси като войната в Сирия, анексирането на Крим и санкциите на САЩ и Европа срещу Москва.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Правилно. Който плаща той поръчва музиката. А ако у нас финансираните от чужбина трябваше да се регистрират, трябваше да започнем с правителството…

  2. Опааа. А руските тролове анархисти кога ще ги гониме, барабар и със руските сатанистки медий.

    1. Гони бе! Или викаш, че нямаш топки и можеш само да врещиш… мухлльо?!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.