Фейсбук събра 277 млн. нови потребители за 2016 г.

Милиони души ежедневно използват услугите на фейсбук.

Единствената платена апликация в класацията е „Епъл Мюзик“

„Амазон“ регистрира най-висок ръст по нови потребители с 43% увеличение

 

„Фейсбук“ е най-използваното мобилно приложение за 2016 г. според класацията на американската аналитична компания Nielsen. Общо три от апликациите за смартфони в топ 10 са разработени от компанията на Марк Зукърбърг, а цели 5 в челната десетка са собственост на „Гугъл“. Изненадваща е липсата на нашумялото миналата година мобилно приложение за снимки „Снапчат“, което за кратко време направи милиони сваляния. Класацията на Nielsen е съставена въз основа на броя уникални потребители на програми месечно.

Веднага след мобилното приложение на „Фейсбук“ се нарежда друг член на компанията - „Фейсбук Месинджър“. Най-популярната социална мрежа има регистрирани над един милиард акаунта, по-голямата част от които ежедневно използват мобилната версия, за да публикуват, харесват, споделят и разглеждат материали. Двете апликации на Марк Зукърбърг са натрупали над 276 милиона уникални потребители през изминалата година.

След тях се нарежда приложението на най-популярната платформа за гледане на клипове „Ютюб“. Апликацията отчита ръст от 20% в сравнение с 2015 г. и е регистрирала 113 738 000 уникални ползватели. „Ютюб“, както всички приложения от 3-то до 7-о място в класацията, е част от компанията на „Гугъл“.

Почетното четвърто място в списъка за най-използвани апликации за смартфони на Nielsen заема „Гугъл Карти“. Приложението предлага подробни и точни карти в 220 държави, гласови указания за GPS навигация за шофьори, велосипедисти и пешеходци, упътвания за обществен транспорт, актуален трафик в реално време, сигнали за инциденти и динамично променяне на маршрута и други екстри, които милиони използват ежедневно. 105 милиона са новите уникални регистрирани потребители за 2016 г., което е с 22% повече от предходната година.

Google Search, Google Play, Gmail и Instagram са другите приложения на компанията за милиони, които участват в класацията на Nielsen. Сред тях най-голям ръст в уникални потребители е направила апликацията Instagram с 36%, достигайки 74 672 000 ползватели.

Изненадваща е позицията на специалната платена стрийминг платформа за музика на „Епъл“ – „Епъл Мюзик“. Още във втората година от появата си апликацията успява да си завоюва място в челната десетка и заема деветото място в подреждането на Nielsen. Въпреки ограничения достъп до платформата и месечната такса, която потребителите трябва да заплатят, за да я използват, „Епъл Мюзик“ регистрира растеж на потребителите си с 20%.

Абсолютен лидер по броя на нови ползватели е приложението „Амазон“ с нечуван ръст от 43%. Мобилната апликация завършва класацията на №10.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии