Мачовете и спортът по телевизията днес, събота, 25 януари 2020

На 25 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за събота, 25.01.2020

Пълният отказ от алкохол повишава риска от дeменция Умерената консумация пък го намалява

Най-малко четирима загинали при земетресението в Турция

Еколози: Пожарът в Дуранкулашкото езеро е унищожил местообитанието на редки птици

Акт за административно нарушение на издателите на осъвременения вариант на „Под игото“

Вижте кой е в първата десетка на „зелените“ милиардери Агенция Bloomberg обяви най-успешните бизнесмени в зелената икономика

Борис Джонсън подписа споразумението с ЕС за Брекзит Премиерът заяви, че с това се отваря нова глава в историята на страната

Земетресение от 6,8 по Рихтер удари Турция (ВИДЕО)

Училища затварят в половин България

Боливия прекратява дипломатическите отношения с Куба

Връщат размера на налога за хазарта (обзор) Обрат в облагането на игрите на късмета с нов законопроект

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Говорителка на Тръмп: Следващата седмица трябва да приключи процесът по импийчмънт

Фирмата, изготвила идейния проект за отсечка от „Струма“, е правила временни пътища и сондажи в Кресненското дефиле

Снимка: Архив

Фирмата, реализирала идейния проект за строителството на отсечка от магистрала „Струма”, е правила временни пътища и сондажи миналото лято в Кресненското дефиле. Това обясни пред БТВ управителят на „Пътпроект – 2000” инж. Любен Симеонов.

По думите му такива са правени не само миналата, а и през 2017 г. Идейният проект е възложен от Агенция „Пътна инфраструктура” и предхожда изготвянето на техническия проект и строителството.

„Заедно с изготвянето на идейния проект, което започна през 2016 г., ние трябваше да направим подробно инженeрно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава набелязаното развитие на автомагистралата. Миналото лято сме направили около 20 сондажа с дължина около 400 метра, а през 2016 г. сме изработили 1700 метра линейни сондажи”, каза инж. Симеонов.

„Не сме прокарвали пътища, ние възстановихме стари пътища, силно ерозирали в следствие на атмосферните условия”, подчерта той. „За да достигнем до набелязано място да сондираме, сме направили допълнително площадки и пътища”, обясни инженерът. По думите му може има направени нови пътища, но не са всички нови. „Има отклонения, за да стигнем до мястото, което сме набелязали за инженерно-геоложко проучване”, уточни той.

Инж. Симеонов обясни, че никой не е искал да се правят допълнителни сондажи. По думите му през април 2018 г. от АПИ са му възложили да актуализира парцеларния план.

Когато е възложена актуализацията, проектантите са решили да довършат работата си, за да не допуснат грешка и да не подведат и правителството, и бъдещи контрактори, стана ясно от думите на управителя на фирмата, изготвила идейния проект. По думите му е имало геоложко проучване, но не със сондажи, а с други методи. „Това е наша инициатива, АПИ не знае”, подчерта инж. Симеонов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.