На 20 ноември 2018 да почерпят

2500 евро/кв. в най-желания жилищен район на София В центъра има сделки за 2000 евро/кв.м.

Жълт код за сняг и поледици в осем области на страната утре

Владо Николов се завръща във „Фермата“

Жалко! Националният стадион остана празен за мача на годината

Магнитски може да е бил отровен

Четиримата пострадали при дерайлирането на влака са без опасност за живота

Алергии мъчат 40% от българите Случаите на белодробна недостатъчност зачестяват

Трети сме в ЕС по пренаселени квартири Това е основа за сериозно развитие на пазара през следващите години, смятат брокери

Двама полицаи пострадаха при катастрофа с патрулка в столицата

Армията иска оферти за нови кораби Седем държави се включват в търга

Памела Андерсън се обиди на премиер

Университетската болница в Стара Загора остана без парно

Този протест отдавна не е на майките Той е на една болна жена, която продаде душата си, бог знае на кого, написа една от лидерките на протеста

Шофьор разби с юмрук прозореца на кола след спор за предимство

Фирмата оператор на моста в Генуа от година знаела за проблемите му

Инженерно проучване, поръчано от италианския магистрален оператор „Аутостраде пер л’Италия” миналата година, предупредило за състоянието на обвитите в бетон носещи кабели, т. нар. ванти, на рухналия по-рано тази седмица мост Моранди в Генуа, предаде „Ройтерс”, като се позова на информации на италианските вестници „Стампа” и „Република”.

Холдингът „Аутостраде пер л’Италия”, контролиран от инфраструктурната група Атлантия, е оператор на участъка от магистрала А10, свързваща френската граница с Генуа. Мостът „Моранди”, който рухна, беше част от тази магистрала.

Проблеми със съоръжението са възникнали малко след неговото изграждане през 1967 г. Някои от носещите кабели са били укрепени през 90-те години на миналия век, казаха експерти.

Последното проучване е било направено през ноември миналата година. В него се констатира, че вантите на участъка от моста, който по-късно рухна, са реагирали на вибрация по начин, който не отговарял на очакванията, и че това налагало още инспекции. Според изследването тази аномалия на реакцията на кабелите на вибрация може да е била свързана с корозия на метала на някои кабели.

Една от особеностите на моста е, че неговите кабели са „опаковани“ с бетон, което прави много трудно оценяването на тяхното действително състояние.

Цитираните италиански ежедневници посочват, че компанията „Аутостраде пер л’Италия” е обявила през май търг на стойност 20 милиона евро за укрепване кабелите на моста, които не са били подсилвани от близо 20 години, информира БТВ.

Засега компанията „Атлантия” не е коментирала информациите на двете издания, които се позовават на изследване на инженери от миланския Политехнически университет.

„Аутостраде пер л’Италия” твърди, че е проверявала състоянието на моста на всеки три месеца, както трябва по закон, и е извършвала допълнителни проверки, като е наемала външни експерти.

В. „Стампа“ пише още, че вече се работи по проект, който да замести рухналия мост. Той би могъл да бъде завършен догодина и да струва 100 милиона евро. Ще има две платна във всяка посока, които ще са по-широки от досегашните две платна на моста „Моранди”, плюс аварийно платно.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. е като няма видимост на съществуващите въжета какво е пречело да се сложат нови открити въжета, нови колони…просто безхаберие. И въобще този мост защо е необходим, по-добре да очуждят имоти и да се кара нормално, все пак това е равнинната част на Италия.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.