Великобритания и Холандия откриха евроизборите

И вселенският патриарх Вартоломей предупреди за фалшивите новини

Локомотив на пътнически влак се е запалил край Роман

Последният робовладелски кораб открит в САЩ

Късметлия от Стара Загора спечели джакпота в „6 от 42“

Без камери в изборните помещения в деня на вота

Министър Ангелкова: 32% ръст на туристите в местата за настаняване отчита Боровец

Натура 2000 убива поминъка на рибарите по Черноморието „Природозащитни“ организации вкарали над 30% от акваторията в защитената екологична мрежа

Цвета Караянчева: България разчита на съдействието на Италия за Еврозоната и Шенген

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Ето как си почива Бойко Борисов (СНИМКА)

Наградиха 13 първенци на випуска в Шумен

Старши комисар Пламен Томов е новият директор на ОДМВР Монтана

Разкриха убийство на милионерка в Пловдив Екзекуцията поръчал синът на жертвата, който вече е покойник

Фитнес тренировките намаляват риска от Burnout

Burnout е продължително състояние на пълно емоционално и физическо изтощение. Може да се случи на всеки човек, който системно не си обръща внимание. Често спохожда мотивираните хора и работохолиците.
Днес все повече хора осъзнават положителното влияние на фитнеса върху организма и предпазването му от все по разрастващия се „Синдром на емоционалното прегаряне”(burnout). Фитнесът не се състои само от чисто физически натоварвания, той ни носи и емоция(нови социални контакти и позитивизъм), разтоварва ни психически, като в същото време ни натоварва физически, за да компенсираме все по-заседналия начин на живот. Тренировката помага за по лесното справяне с проблемите от психическ и физически характер. Така за известен период от време през деня, се постига психическо спокойствие. Натовареното ежедневие обаче не позволява да се спортува по всяко време. Обикновено това е възможно най-вече след работа, когато светлата част на деня вече я няма или е към края си. Именно поради тази причина фитнес залата ни остава единствения вариант за качествен и с най-нисък риск от травми спорт.
Инвестицията в здравето е сред най-безценните инвестиции, които можем да направим. Здравето с пари не се купува и до този извод понякога се стига, когато е доста късно. Болки в коленете и/или кръста, атрофирала мускулатура, депресия, бърза умора са само част от проблeмите, които ни очакват в случай, че сме си спестявали системно пари за сметка на здравето.

Как да инвестираме в здравето си за да се предпазим от “Burnout” според едни от най-добрите столични фитнес инструктори?

Иван Христов – бакалавър „Треньор по лека атлетика” и магистър „Фитнес и здравословно хранене”, персонален треньор в Pulse Fitness & Spa Bulgaria

Първо искам да подчертая, че инвестицията в здравето е от малкото в живота ви, които са гарантирано 100% възвръщаеми. Повечето хора обръщат внимание на здравето си много след като то се разклати и им се наложи да ходят по болници или да пият медикаменти.

Това, което ние в „Pulse Fitness”правим, е да научим хората как да превърнат грижата в себе си в част от ежедневието, а спортуването – в начин на живот. Най-важното е, човек да осъзнае, че докато си търси оправдания, няма как да има резултати. “Нямам време”, “днес много вали”, “тежко ми е, понеже преядох и сега не ми се тренира” и така нататък са изречения, които чувам ежедневно. Не съм чул обаче някой някога да е съжалявал, че е отишъл на тренировка. Затова – първо бих посъветвал – НАПРАВЕТЕ време за себе си, защото ако чакате на това да “имате свободно” такова, то никога няма да се появи. Разместете си графика така, че да имате едни 2-3 пъти в седмицата по един час само за себе си, в който да дадете на тялото и ума си това, от което имат нужда. Вече не е нужно да инвестирате кой знае какви пари, за да се грижите за себе си – неограничен достъп до фитнес и спа клуб за цял месец струва колкото една тениска.

 

Инвестирайте както във време за себе си, така и в качествена храна. Всъщност храненето е водещото при постигането на здраво, балансирано, добре изглеждащо тяло. Започнете с малки стъпки – ограничете сладкото, премахнете изцяло пърженото и газираното от менюто си, опитвайте се да не се храните след 19ч вечер. Не се подлагайте на каквито и да било диети, те тормоят организма ви като често го лишават от ценни вещества, съответно той се стресира и изпада в режим на складиране и самосъхранение, защото не знае дали няма скоро да има стресов момент отново. Именно така се получава ефектът Йо-Йо. Доверете се на опитен фитнес инструктор, който да определи какъв тип е тялото ви, за калко оптимално време е реално постижима целта ви и да ви направи ясен тренировъчен и хранителен план, за да можете гарантирано да я постигнете. Общовалидните правила и диети в огромен процент от случаите не работят, именно защото не са персонализирани.

Мартин Гергов, 4-кратен Национален шампион по силов трибой и фитнес инструктор

„На база опита ми над 18 години като активно спортуващ човек, фитнесът за мен се е превърнал в начин на живот. Под фитнес, трябва да се разбира психическата и физическа способност на човек, даваща му възможност да преодолява разнообразните душевно-интелектуални и физически натоварвания в ежедневието, професията и свободното време.
Всеки, който се захване с фитнес, след втората, третата тренировка усеща промяната в себе си. Фитнес може да се започне от почти всяка възраст, защото за разлика от всички спортове, той е най-полезният, защото има най-мощния формиращ ефект.
Хубавото при силовите упражнения във фитнес заниманията е, че не само укрепват и заздравяват целия организъм, но и че те могат да се дозират абсолютно точно. При футбола например хората бягат, скачат, ама според ситуацията на топката, което не е правилно натоварване за укрепването на тялото и вероятността от травми е много висока. Фитнес тренировката е според силовите възможностите на всеки човек.
Фитнесът е важен както за мъжете, така и за жените. Ще цитирам някои древногръцки мъдреци.
Солон е казал: „В природата ние не сме съгласни само с онова щастливо, което ни е дадено, ние искаме да направим с физическите упражнения момчетата по-силни, по-здрави, по- красиви, за да бъдат истински бойци…” Аристотел пък добавил: „Ами, ние не само момчетата, ние трябва да тренираме и момичетата, защото в здравата майка се ражда здраво дете”.
Разбира се фитнес тренировката върви ръка за ръка с правилното хранене, което часово трябва да наподобява онова, което сме правили като бебетa. Т.е. хранене на всеки 3 часа. Така метаболизмът се забързва, имаме постоянен приток на хранителни вещества в кръвта и от този начин на хранене извличаме големи ползи. Разбира се храната, трябва да бъде богата на протеини и бедна на прости захари и мазнини. Масово хората се хранят с бедна на протеини храни, а системната им липса води до атрофия на мускулите и други здравословни проблеми.
Много хора обаче се притесняват да тръгнат на фитнес, защото са с наднормено тегло или пък са слаби. Тук място за притеснение има само, ако се откажем от фитнес заниманията. Както в болницата се ходи, когато човек има проблем, така и фитнесът е място, където се решават проблеми – наднормено тегло или слаба мускулатура.
И запоменете, че ако спестявате пари от здравословна храна и спорт, след време вероятността да ги давате за „здраве” е твърде голяма. А днес неограничен достъп до фитнес и спа клуб „Pulse Fitness & Spa” за цял месец струва колкото една тениска.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.