64-годишен мъж е с опасност за живота след катастрофа край Разград

Хакери разбиха официалния профил на лондонската полиция в Twitter

Пътници в лондонското метро пострадаха след разпръскване на сълзотворен газ

Софийските бани – призрачни сенки от миналото Три десетилетия управниците на столицата спаха като къпани

Премиерът Борисов ще подкрепи кандидатурата на Кьовеши за европейски главен прокурор

Столичната библиотека представя документална изложба

Вучич: Оставката на Рамуш Харадинай е политически трик

Актрисата Мария Бакалова, участвала в хитовата лента “Бащата”, пред “Труд”: Филмовата индустрия у нас се подобрява ежедневно

КЗП: Купувайте надуваеми предмети за плажа само от сигурни магазини

Откриха ново огнище на африканска чума в свинекомплекс в русенско село

Лондон: Британските кораби да избягват Ормузкия проток

Албанският президент: Гордея се с Харадинай и съм убеден в неговата невинност

Кола с турски граждани излетя от магистрала „Тракия“

Астронавтите с командировъчни, попълват митническа декларация Навършват се 50 години от кацането на Луната

Проверяват пазарите в София заради африканската чума

Фолксваген избира – новият завод ще е в Турция или в България Появи се и трети играч - Саудитска Арабия

Само след броени дни, на 11 юли, се очаква решението къде ще бъде построен новият завод на Фолксваген – в Турция или в България. Макар да не е членка на ЕС, Турция се класира по-напред от България по ред други показатели: пазарът е голям, има достатъчно квалифицирана работна ръка, налице е сериозен опит в автомобилостроенето, трудовите разходи са по-ниски, отколкото в ЕС. Въпреки това обаче замислената милиардна инвестиция може да се окаже проблемна, пише „Франкфуртер Алгемайне Цайтунг“ (ФАЦ).

Основната причина: в тази авторитарно управлявана държава правата на работниците се свиват все повече, отбелязва ФАЦ и продължава: „Профсъюзи и правозащитници предупреждават, че режимът на Ердоган ограничава правото на стачки, усложнява членуването в синдикати и не се колебае да прати неудобните работници под измислен претекст зад решетките“.

От Фолксваген казват, че концернът винаги внимава при дейността му да не се допускат нарушения на човешките права.

Международната конфедерация на профсъюзите нарежда Турция сред десетте страни, в които работниците са най-зле.

Тъй като Турция е част от митническия съюз, но не е длъжна да се съобразява с европейските трудови и социални стандарти, Фолксваген може да подбере най-доброто от двата свята, казва синдикалистът Йозер.

Междувременно германската обществена телевизия АРД информира, че всички досегашни планове може и да бъдат объркани. Причината: появил се е нов участник в играта – Саудитска Арабия. По сведения на АРД, офертата на Рияд изглежда доста примамлива. Така например кралството предлага по най-малко 1000 долара субсидия за всеки произведен автомобил, и то в продължение на цели 10 години. Саудитска Арабия обещава освен това да изкупува десетки хиляди автомобили годишно, да предостави терена, сградите и съответната инфраструктура, както и да финансира обучението и преквалификацията на работниците.

(Със съкращения, източник „Дойче веле”)

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.