Фондацията, изготвила гей брошурите, пред „Труд“: Не са за ученици, не знаем как са попаднали в училища

Брошурата „Любов без последствия 2009“ , създадена по програма „Превенция на ХИВ/СПИН сред МСМ (Мъже правят секс с мъже, бел. ред.) общността“ не е предназначена за училищата и нямаме представа как е попаднала там. Това обясниха пред „Труд“ от Фондация „Здраве и социално развитие“ (Хесед), която е изпълнител по проекта за спорните книжки, изобразяващи сексуални актове между мъже.

„От нашата фондация нямаме информация за това как са попаднали в училищата. Всъщност програмата за превенция на ХИВ/СПИН е приключила преди известно време и вече не работи“, казаха от фондацията. Според тяхното мнение това са материали, които най-вероятно са останали от преди и се използват в момента.

По думите на експерти от Хасед брошурата се разпространява от подизпълнители към Министерството на здравеопазването, които имат таргетни групи, за които те нямат информация какви са като големина. „Има заложени бройки, които се разпространяват в годините. Самата брошура е преиздавана няколко пъти, което говори, че към нея е имало интерес. Но тя е насочена към конкретна целева група – създадена е с цел да бъде разпространявана сред МСМ група. Брошурата не е предназначена за училища“, казаха още от Фондация „Здраве и социално развитие“.

По думите им РЗИ като институция също има компетентността да прецени къде може да разпространи брошурата, защото те работят с всички рискови групи, правят превантивни програми и в тяхната си дейност могат да преценяват къде да попадне тя.

На въпрос на „Труд“ дали, когато им е било дадено заданието да направят такава брошура, не е имало идеята да се разпространява в училищата, а сред МСМ общността, те отговарят така: „Програмата за превенция на ХИВ/СПИН е структурирана в няколко компонента и всеки от тях работи с различна целева група, която е рискува по отношение на заболяването. Има компоненти, които работят с проституиращи, употребяващи наркотични вещества венозно и такъв, който работи с МСМ. Всъщност всеки един от тях разработва свои здравнообразователни материали, които са предназначени за разпространение в конкретната целева група. Заявка за създаването на тази брошура е тя да отговаря на потребностите на МСМ групата и съответно да бъде давана на места, където те контактуват, общуват, забавляват се и т.н. Тоест, тя умишлено има тази визия, с цел да възбуди интерес и все пак хората от общността да прочетат текста, който съдържа самият материал.

По думите на експертите по програмата за превенция е имало и компонент, който конкретно работи с младежи. „Там има други материали, които са съобразени със спецификата на групата – т.е. те не съдържат голи снимки, репродуктивно съдържание и други. Но всичките тези материали са предоставяни на РЗИ, защото те имат структура, която има за цел да прави безплатно консултиране и тестване във всички рискови групи. Съответно те трябва да имат материали, които да дават на място за отделните общности“, допълниха от Хасед.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България