Германия: Никой не може да спре „Северен поток-2“

Принц Филип катастрофира

Алиша Кийс ще е водещ на музикалните награди „Грами“

Гори хранилище на химическия завод „Агрополихим“ в Девня

Депото за отпадъци в Кърджали от днес има компостираща инсталация

Петричкият Ескобар от 20 г. е недосегаем Село Тополница – Меката на дрогата в България

„Хийтроу“ е най-натовареното летище в света

Британското правителство: Втори референдум за Брекзит ще отнеме година

Осем души загинаха при взрив на кола-бомба в колумбийската столица Боготa

Гръцкото правителство прави копия на Договора от Преспа, ще информира гражданите

Силният вятър предизвика щети в Сливен

Банди разкостват къщи, села и заводи Свалят керемиди, греди и тухли, не оставят камък върху камък, оплакват се хората

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 18 януари 2019

Документите за F-16 при президента От „Локхийд Мартин” смятат, че сделка може да има до 9 месеца

Британският парламент гласува „План Б“ за Брекзит на 29 януари

Формула 1 на ток? До 10 години

Формула 1 от десетилетия е лицето на автомобилния спорт, а освен това е и експериментално поле за нововъведения в автомобилната индустрия. Затова не е изненада, че вкралските гонкисе кроят планове за отговор да последния писък в производството на шосейни колиелектромобилите. Спортният директор на Формула 1 Рос Браун признава, че има планове болидите да преминат изцяло на ток до 10 години. Бивият шеф наБенетон“, „Ферари“, „Хонда“, „Браун ГПиМерцедессмята, че това ще е в интерес и на феновете, тъй като ще допринесе за спектакъла на пистата.

В момента се работи върху правилника за двигателите за 2021-а, но вече е ясно, че те ще са базирани на турбохибридните V6, които се използват днес. Бензинът продължава да предоставя основната мощ в гонките, въпреки че от години вече шоуто с презареждането на колите по време на състезание отпадна заради забраната. Хибридните системи, които са вдъхновени от серийните хибридни автомобили, имат само спомагателна функция. Браун обаче смята, че насоката на водещите автопроизводители няма как да не се отрази и на спорта.

Електрическите състезателни коли вече са обичайна гледка по пистите, а Формула Е прави огромни технологични крачки всяка година. Тази година сериите започват петия си сезон с новия модел Gen2, а в шампионата се подвизават доста пилоти минали през Формула 1, макар и без големи успехи. Засега електро болидите са много далеч от качествата на бензиновите чудовища, но новият модел ще представи двойно поголям капацитет за съхранение на енергия – 500 киловата.

Браун не смята, че Формула Е е конкурент на найпрестижната верига в моторните спортове, но харесва идеята за изцяло електрически коли. Ключът е, че те ще бъдат представени от найголемите автомобилостроителни компании.

Уважаваме това, което правят във Формула Е, там постигнаха много за кратко времетвърди британецът. – Но отгласът от техните състезания не е толкова голям. Още прохождат, само сравнете феновете им с тези на Формула 1. Мисля, че ние трябва да еволюираме в тази посока. Ако има желание и ясен план, е възможно този преход да се направи за пет или десет години.“

Ключът е правилникът за двигателите. Същият този Браун беше в основата на включването наМерцедесв спорта през 2010-а, а три години покъсносребърните стрелиуспяха да наложат интересите си при изготвянето на изискванията за машините. Така мощният двигател се оказа ключов за победите, а отборът на немската компания установи безметежна хегемония по пистите. Браун е наясно, че това не се харесва на публиката, но твърди, че спортът все още е найголямото шоу на пистата.

Формула 1 остава върхът на моторните спортовесмята босът. – Скоростите при нас са съвсем различни, пилотите ни са найдобрите. Формула Е е като подгряващо състезание. Колите им не са много бързи, но пък успяват да направят гонките празник по улиците.“

Браун обаче е наясно, че исканията на доста фенове за връщане на двитагели с по 8 или 10 цилиндъра не е пътят пред автоспорта. Той е на 63 години, но е съгласен, че е време бензиновият рев да остане в миналото.

Преди десет години никой не можеше да предположи какъв ще е светът, в който живеем днеспризнава инженерът. – Така и аз не бих се наел да прогнозирам бъдещето след още десет. Част от мен си спомня с носталгия за двигателите V10, все още ги обичам, но не виждам как бихме могли да се върнем назад. Това би било прекалено радикално. Производителите вече разработват машините, които ще използваме в следващите години.

 

Формула Е държи лиценза за електро гонки

Идеята на Рос Браун заелектрификацияна Формула 1 може да се натъкне на спънки от страна на Формула Е. Алехандро Агаг, изпълнителен директор на електрическите гонки, има ексклузивен лиценз от Международната автомобилна федерация (ФИА) да организира състезания с автомобили на ток.

Рос каза, че могат да направят Формула 1 електрическа до десет години, но всъщност не могаттвърди Агаг. – Все още са минали само четири години, лицензът ни е до 2039-а. Дотогава със сигурност няма да видите Формула 1 на ток. Съвсем друг въпрос е, ако искат да се договорят с мен. Могат и да реализират идеята си извън ФИА, но тогава няма да имат право да използват името Формула 1.“

Подобно на Браун, 47-годишният испанец не смята, че двата шампионата са конкуренти. „Не знам как смятат те, но според нас и за двете състезания има място под слънцетоказва Агаг. – Ние сме големи фенове на Формула 1 и това няма да се промени. Уважавам много Рос, но според мен не е прав да се отнася толкова снизходително към нашия шампионат. Може би коментарите му са резултат от големия ни напредък в последните години.“

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.