Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Французи искат да правят авиозавод у нас

Френската компания Trade Company Finances проучва България за преконструирането на пътнически в товарни самолети за карго услуги. Това стана ясно по време на среща на главния секретар на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Росица Апостолова с бизнес делегация от Департамента Вал д’Oаз, намиращ се в Парижкия регион. Това съобщиха от агенцията.

Фирмата работи със свои американски партньори и избира между няколко страни от Югоизточна Европа. В момента преконструирането от пътнически в карго самолети се извършва единствено в САЩ, обясни Йосеф Херайеф, директор на компанията. Предвижда се тази дейност да започне да се осъществява и в Европа. За целта се търсят подходящи местни партньори в Югоизточна Европа, включително и в България. Първоначално се планира да бъдат наети 150 инженери и техници за стартиране на проекта с цел конвертиране на около 15 самолета годишно. В САЩ се конвертират около 150 самолета годишно, като изпълняват поръчки от цял свят. Има недостиг на карго самолети и доста заявки са на изчакване, подчерта Херайеф.

Главният секретар на ИАНМСП Росица Апостолова посочи, че България вече работи в областта на авиоиндустрията след стъпването на няколко чужди компании за ремонт на самолети и части. Освен това редица малки и средни предприятия могат да бъдат поддоставчици. Френската делегация се срещна и с ръководството на Техническия университет в София. Ректорът проф. Георги Михов представи възможностите за обучение на студенти в авиоиндустрията. В транспортния факултет на университета има специалност „Авиационна техника“. Също така, че провеждат обучения по поръчка и съвместно с компаниите в България. В Техническия университет се обучават 12 000 студенти, като има и над 1000 чуждестранни, предимно от Турция.

Генералният директор на Комитета по икономическо развитие на Департамента Вал д’Oаз Жан-Франсоа Бенон обясни, че в района на департамента работят над 44 000 фирми, от които 1200 чуждестранни. Комитетът обединява предимно малки и средни предприятия, но има и големи международни компании. Основните представени сектори са авиоиндустрията, информационни технологии, козметика и парфюмерия, биотехнологии, сигурност и др. На територията на Вал д’Oаз са разположени 11 университета, в които се обучават над 35 000 студенти и 22 научни центъра.

Френската компания Elokami е мултимедийна агенция и търси партньорство в областта на киното и звукозаписната индустрия. Фирмата работи с Юнивърсъл мюзик. Предстои да се запознаят с възможностите на „Ню Бояна“ за снимането на филми в България. Друга френска компания Copac е сред най-големите производители на метални конструкции. Търсим индустриални партньори за производството на различни елементи в България, каза оперативният директор Оливие Демесенс. Copac оперира още в Китай, Индия и Тунис.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Няма лошо… навремето комуниктите искаха да го правят в пловдив, но дойдоха демократите на луканов и филип димитров…

  2. Няма лошо… навремето комуниcтите искаха да го правят в пловдив, но дойдоха демократите на луканов и филип димитров…

  3. Не е препоръчително да се натика всичко в София и Пловдив. Град като Русе има всички пнеобходими предпоставки за подопен авиационен завод. Особено запазеното и неограбено бивше военно и гражданско летище в Щръклево. Има голям технически университет, сериозна автоиндустрия, големи предприятия за метални конструкции и мебели.В крайна сметка готови пътнически лайнери ще се преоборудват в карго самолети, не е като да правиш космически совалки …

  4. До Радомир има проект за най-голямото карго летище в България. Там е и това, което остана от завода за тежко машиностроене. Спокойно може да бъде и авиозавод.

  5. И в този смешен технически университет обучавате авиоинженери. Без значение къде ще бъде този завод, факта е че самолетни инженери и механици се обучават предимно в София , Пловдив и Долна Митрополия, като моля, не ме разсмивайте особено с твърдението “не е като да правиш космически совалки”.

    Ако сте поне малко запознат човек, не може да говорите по тази тема с такова пренебрежение. Това е доста сложно мероприятие което изисква силно специализирана и опитна ръка, която да ме извините, но в Русе трудно ще се намери, а това че има летище не гарантира, че е подходящо място. По тази логика в Горна Оряховица има международно действащо летище с опцията за кацане на тежкотоварни самолети – давайте да строим там. Варна е по-благоприятна опция, с оглед на това че има изготвени хангари и преоборудването им ще отнеме значително по-малко време.

    Aко не сте запознати с тематиката и тънкостите в авиационният бранш, моля не коментирайте – звучи нелепо.

Отговорете