Германия с най-висока избирателна активност на евроизбори от 1999 г. насам

Убит и 9 ранени след стрелба на празненство във Вирджиния

Вижте как продължава гласуването на евровота броени часове преди края на изборния ден

Прокуратурата назначава експертизи за авиокатастрофата край Ихтиман

МВнР: Денонощен щаб следи за безпроблемната организация на вота зад граница 

Българският край на едно лудо първенство

Мощни лампи и жива охрана пазят Централния плаж в Слънчев бряг

Пияна членка на секционна комисия отстранена с полиция в дупнишко село

„Галъп“: 20,4% е избирателната активност в страната към 15 часа

София дава 160 млн. лв. за осветление Столичната община търси изпълнители

Македонски гражданин е бил задържан по искане на България

Разбилият се самолет край Ихтиман бил регистриран в Италия

Хванаха „указатели” за гласуване, залепени на плочки пред избирателна секция Агитационните материали, с отбелязания номер на партия, били с големината на кибритена кутийка

Катастрофа предизвика задръстване на Аспаруховия мост

Вижте как се развива гласуването на евровота

Фрапиращи грешки в работата на машинистите показа проверката за Хитрино

Година след трагедията в Хитрино, експерти установиха фрапиращи нарушения при работата на машинистите. Окончателният доклад на звеното за разследване на ж.п.-произшествия към Министерството на транспорта показва, че устройствата за бдителност и на двата локомотива са били изолирани. Това са устройства, които при проблем задействат спирачките на влака, информира БНТ. 

Експертите на спецзвеното за разследване на влакови катастрофи към министерството намират и в двата локомотива скъсани пломбите на устройството за бдителност. Те са били прикрити като здрави и редовни, което е грубо нарушение. От направения анализ става ясно, че устройството и на двете машини е било изключвано в случаите, когато локомотивът е бил втори в състава.

„Може би това е една порочна практика, която в предприятието е установена с времето“, казва д-р инж. Бойчо Скробански, държавен инспектор по разследване в Министерството на транспорта.

Жп превозвачите трябва да имат служител с пломбажни клещи със съответния номер, който да проверява целостта на пломбите. Локомотивните бригади също са длъжни преди да започнат работа да направят проверка. „В такива ситуации ако е нарушено самият локомотив няма право дори да излиза в експлоатация“, поясни д-р инж. Бойчо Скробански.

По регламент третият машинист също трябва да задейства устройството на определен интервал от време. Системата е направена така че ако няма реакция от страна на машинистите влакът автоматично да задейства спирачките. Според експертите разпломбирането може да бъде хипотетична причина за безконтролното нарастване на скоростта преди дерайлирането.

„Нормативната уредба не го освобождава да си почива така или иначе и той трябва да следи сигнализацията по време на движението на влака“, допълни Скробански.

Оказва се обаче, че един от локомотивите е бил английско производство и е направен за ляво движение, а машинистите не са преминали квалификационен курс за управление на тези локомотиви. Когато машината е била втора в състава и в него е имало само един машинист наблюдението на пътя е било затруднено. „Реално машинистът се пада от лявата страна, а не от дясната. А при нас сигнализацията е отдясно и той просто няма как да следи сигнализацията, ако отдясно няма помощник да му подсказва всички сигнали и той да ги повтаря“.

Според експертизата движението на влака между гара Плиска и Хитрино е необяснимо. Отсечката е почти 20 километра, а максималната скорост 70 км. в час. Данните от записващите устройства са установили резки пикове и спадове в скоростта на композицята, която е била близо 2 000 тона. „За един професионалист това е недопустимо. Между 65 и 70 километра в час е допустимо да имат отклонения“.

Според доклада последните три километра преди катастрофата уредите отчитат повишение на скоростта. Според обвинението на прокуратурата машинистите са преминали през гара Хитрино с двойна по-висока скорост от разрешената от 40 километра в час. Намаляване на скоростта е отчетено чак когато композицията се къса. „За мен това е самоубийство“, коментира Скробански.

„Машинистите не се признават за виновни и се възползват от правото си да не дават обяснения. Ако решат да дадат такива обяснения ще ги чуем в съда“, заяви говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.