Френски компании забраниха кльощавите манекенки

Kering и LVMH, обединяващи най-големите марки в бранша като „Гучи“, „Ив Сен Лоран“, „Вюитон“ и „Диор“, подписаха хартата за промяна

Френските модни гиганти Kering и LVMH, които обединяват най-големите марки в бранша като “Гучи”, “Ив Сен Лоран”, “Вюитон” и “Диор”, подписаха обща харта, с която забраняват използването на прекалено слаби манекенки, както и такива на възраст под 16 години във фотосесии за възрастни, съобщиха световните информационните агенции. Това се случи в началото на започващата Седмица на модата в Ню Йорк.

Новият документ има за цел да предпазва моделите, но също така и да не се налагат на публиката образци, предразполагащи младите момичета към хранителни разстройства от типа на анорексията и булимията. В хартата е записано, че се забранява на брандовете наемането на модели под 34-ти размер за дамите и под 44-ти за силния пол.

С подписването на документа се прави поредната стъпка към преодоляването на зависимостта на модните концерни към твърде слаби модели. През 2015 г. във Франция беше приет закон, забраняващ използването на болезнено тънки манекенки в модната индустрия.

Той предвижда дори затвор за нарушителите, както и глоби, достигащи до 75 хиляди евро.

Един от най-големите имена в модната индустрия Антоан Арно (LVMH) твърди, че много хора дори не са знаели за съществуването на размер 32. Въпреки това част от модните дизайнери основавали колекциите си именно на тази мярка.

“С тази практика вече е свършено! Колекциите на нашите марки ще започват от 34-ти размер, съобразно новоприетата харта”, категоричен е Арно.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа