Форбс: Хакери са откраднали огромно количество данни от федералната служба за сигурност на Русия

Пендаровски: Комисията за историческите въпроси между Северна Македония и България е в задънена улица

Висоцки – първият съветски мачо 39 години след смъртта на барда, той вече е безсмъртен

Слаба избирателна активност на парламентарните избори в Украйна

Първата победителка в “Гласът на България” Стелияна Христова и Християна Цветков пеят за търновци Концертът е в разгара на лятото

Два автомобила се сблъскаха край Търново

Хванаха двама българи крадци в Италия след преследване с хеликоптер

Бойко Борисов кръсти внуците си (СНИМКИ) Малките Бойко и Иван вече са християнчета, похвали се дядо им

Вечната история за принцеса Турандот и музиката на Пучини оживяха на Царевец

Пожар гори близо до Атина

С велосипед и четка шуменец подреди 32-ра излобжа

Идва времето на умните тоалетни Новости в банята: избор на музика и осветяване, самопочистване и смесители с гласови команди

Британският финансов министър ще подаде оставка ако Борис Джонсън стане премиер

Товарен автомобил със слама се запали и затвори за около час пътя за събора на Рожен

„Цар Лъв” пак ловува в кината Нова версия на анимационната класика

“Ханделсблат” опроверга „Ройтерс“: “Фолксваген” решава за новия си завод в средата на август Надзорният съвет подкрепя Турция, но не окончателно

Снимка: Архив

Германският автомобилен гигант „Фолксваген“ е почти на път да вземе окончателното си решение в коя страна да построи новия си завод. Представител на компанията от Волфсбург съобщи, че Надзорният съвет подкрепя Турция. Но на заседанието му вчера не е взето окончателно решение, добави той. Окончателното решение сега може да бъде взето през втората половина на август, пише „Ханделсблат“.

По-рано германското специализирано издание „Аутомобилвохе“, цитирано от Ройтерс, съобщи, че новият завод ще бъде разположен в Турция. В същото време Ройтерс подчертава, че няма официално потвърждение на тази новина.

„Фолксваген“ обмисля изграждането на нова фабрика за автомобили от близо година. Първоначално в четири източноевропейски страни и Турция бяха включени десет места. Накрая, търсенето се фокусира върху търговските площи в България и Турция. В новия си завод „Фолксваген“ ще произвежда няколко марки, сред тях ще бъде и „Шкода“. Също така се търси място и къде ще се произвежда модела „Пасат“, след като заводът в Емден ще се трансформира в площадка за производство на електромобили.
Изпълнителният директор на групата Херберт Дийс се счита за голям поддръжник на новия завод. В България или Турция може да се произвежда много по-евтино. По този начин „Фолксваген“ ще може да компенсира по-скъпото производство в Германия.

Според „Ханделсблат“ концернът вече е открил потенциалната площадка за своя завод в турския град Измир. От гледна точка на разходите има много доводи в полза на Турция. Предимството пред България се оценява на около 100 милиона евро, отбелязва изданието, позовавайки се на вътрешни източници.

Решението в полза на Турция причинява главно политически проблеми, подчертава „Ханделсблат“. Причината е в противоречивия курс на президента Реджеп Тайип Ердоган, който частично се отказа от редица демократични права след неуспешния опит за преврат от преди три години.

“Фолксваген” иска да използва следващите седмици отново, за да разследва положението с човешките права в Турция. Освен това концернът трябва принципно да е наясно с правната сигурност в страната.

В това отношение България, като държава-членка на ЕС, има явно предимство пред Турция. Групата “Фолксваген” трябва да се опита да договори с турското правителство в Анкара подобна степен на правна сигурност. Смята се, че федералното правителство не е повдигнало възражения срещу изграждането на завода в Турция.

Като пазар за продажби с население от 80 милиона души, Турция също представлява интерес за “Фолксваген груп”. Дори и досега страната беше основна цел за продажбите на модела “Пасат”. С изграждането на фабриката в Турция, а след това и с местното производство на “Пасат”, продажбите на турските клиенти биха могли да бъдат увеличени отново, добавя „Ханделсблат“.

„Фолксваген“ трябва сам да похарчи около 1 милиард за строителството на новия завод. Но концернът трябва да предвиди и стотици милиони за релокация. Годишният капацитет на завода е 300 000 автомобили.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.