Николай Нанков поставя начало на дискусия за новото райониране на страната

Йорданка Фандъкова: ЧЕЗ е стратегическо дружество, важно е да има гаранция за качествена услуга Столична община няма нищо общо със сделката, заяви столичният кмет

Две обвинения получи мъжът, който нападна сестра си и се барикадира в къща във Велинград

3000 снегорина са в готовност да чистят пътищата от снега

Бойко Борисов пред младежите в ГЕРБ: Опозицията казваше, че “асфалт не се яде” – хората сега сами искат да им строим магистрали (ВИДЕО)

БМВ откри нередности при софтуер за отработените газове

Задруга разработва критерии за качеството на храните В Сдружението на производителите членуват над 40 фирми

Олимпийските игри в ПьонгЧанг са посетени от над 1.3 милиона души

Деница Сачева: МОН има ясна стратегия за развитие на иновативните образователни методи

Мариано Рахой: Испания трябва да промени модела за финансиране на автонономните области

Доналд Тръмп: Въоръжаването на учителите зависи от властите на отделните щати

САЩ искат санкции върху 33 кораба и 27 компании заради нарушаване на ембаргото върху КНДР

Арестуваха четирима мексикански полицаи за отвличането на трима италианци

Руснаците без национален флаг и на закриването на Олимпиадата, реши МОК

Археолози откриха древен некропол в Египет

Хитлер и аутобаните Луди глави използват широката и права като стрела магистрала „А555“

Трасето е открито още през 1932 година

В края на 1920-те години тесният, калдъръмен път между съседните градове Кьолн и Бон поставя хората пред истинско изпитание: дупки, безразборно движещи се в различни посоки каруци и автомобили, които безнадеждно задръстват движението в малките населени места между двата града. Още тогава по междуградското шосе в пикови часове минават по 180 превозни средства на час. По онова време то минава за най-натоварената отсечка в Германия. Управите на двата града се опасяват, че положението ще става още по-лошо и решават да построят магистралата, която днес е известна под името “А555”. Така се ражда първата германска автомагистрала, открита официално в края на лятото на 1932 година.

Тогава кмет на Кьолн е Конрад Аденауер, който по-късно става първият канцлер на основаната след Втората световна война Федерална република Германия. На 6 август 1932 година тъкмо Аденауер прерязва лентата на “Трите петици” и кавалкада от автомобили потегля от Кьолн към Бон – града, който 17 години по-късно става и столица на ФРГ.

Навремето магистралата е проектирана за движение със скорост до 120 километра в час, макар че много малко от тогавашните автомобили са можели да се движат толкова бързо. Експертите не пестят комплиментите за това уникално пътно съоръжение. Година по-късно обаче магистралата е “деградирана” по политически причини. Национал-социалистическият режим (на Хитлер – б. р.) я обявява за обикновено междуградско шосе, довършва строежа й и си приписва заслугата за изграждането на първия “райхсаутобан”.

След войната магистралата е повторно открита чак през 1958 година. Тогава получава и сегашния си номер 555, разширена е до три ленти във всяка посока и получава шеговитото прозвище “автомобилна писта за дипломати”, защото свързва Кьолн със столицата Бон, където се намират повечето чуждестранни посолства. “Трите петици” и до днес са известни с това, че луди глави използват широката и права като стрела магистрала за надбягвания помежду си или пък със спидометъра. А555 е не само първата германска магистрала. Тя е и първата в цяла Европа.

(Със съкращения)

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (6)

  1. Донът е получавал информация
    От бачкатори на д-р Тот,
    Които се спасили от разход,
    А Тиквените ” магистрали”,
    МПС-та,ги разорали…!!!

  2. …бетонът до 6 метра
    казват бил,
    Завинаги се запазил
    Истина или,
    Проверете,
    Най добре.
    На Тиквените магистрали,
    Зеят дупки колко самосвали

  3. От Тиквените ” магистрали”,
    ” наши хора” забогатяли,
    Патка до патка, дупка дупка,
    Все гербова п@тка…!!!

  4. Дв са пропуснали (в свой дух) да споменат изрично; че германците всъщност нищо не са направили, а са копирали хегемона си америка. Ако поразровят, вероятно ще намерят като доказателство, че някое аташе на американското посолство е присъствало на откриването 32ра…

  5. НЕЗАБАВНО ДОН ПЕДРО ДА ГО ПРИЕМАТ ЗА ЧЛЕН НА СЪЮЗА НА ПИСАТЕЛИТЕ -НЕ БИВА ДА СЕ ПРОПИЛЯВАТ ТАЛАНТИ !

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.