Български лекари спасиха мъж с имплантиране на аортна клапа през бедрото

Военен хеликоптер „Кугър” прекъсна електропровод край град Стамболийски

Последният издирван нацист не арестуван в Ню Йорк

Втори фалит на застраховател очаква опозицията Спецслужбите съобщили на премиера Бойко Борисов, че има сериозен проблем в сектора

Кремъл отрича твърденията на „Майкрософт“ за руски предизборни кибератаки в САЩ

91 000 учители излизат на протест Искат да запазят авторитета на професията

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 22 август 2018

Доминик Рааб: През октомври ще бъде възможно сключване на договор с ЕС за Брекзит

До $150 000 награда за заловен престъпник дава Москва

По-ниски данъци за празни жилища Предлагат стимули за собствениците да ги дават под наем

Разширяват пакета на НЗОК Новите дейности ще се гарантират от НРД за 2019 г.

Владимир Савов поема временно поста на Ралица Агайн в КФН

Планирайте море до 12 септември Есенен полъх от следващата седмица, температурите падат с 10 градуса

Financial Times с нов проект в България

Пропука се най-дебелият лед в Арктика

Християн Кръстев: Така, както сме тръгнали, скоро няма да има български железници

Никъде в света или поне в Европа няма държава, в която да не се съгласува видовете транспорт, които обслужват гражданите й. Единна транспортна схема в България не е направена. Никой не пожела през всичките тези години да направи такава схема. Това заяви в ефира на Телевизия ТВ+ бившият директор на БДЖ и транспортен експерт Християн Кръстев.

Той даде пример, че в Швейцария и в Германия не може да се види по магистралите автобуси да возят пътници – там се пътува основно с влак. Ако до дадена дестинация няма железопътен транспорт, тогава се ползва автобусен. Кръстев се съгласи, че трудно могат да се сравняват българските железници с швейцарските, но изрази тревогата си, че след по-малко от 7-8 години няма да има с какво да сравняваме. „Така както сме тръгнали скоро няма да има български железници“, счита бившият директор на БДЖ.

“В БДЖ не се правят инвестиции с оправданието, че се плащат кредити и лихви. Реално не се извършват и никакви ремонти, защото обявените обществени поръчки се обжалват и в следващия момент биват прекратени. Липсват вагони, липсват локомотиви, липсва нова техника“, така транспортният експeрт обобщи състоянието на националния железопътен превозвач.

Относно запорирането на сметките на БДЖ той припомни, че през 2010 година спряха да се изплащат заемите. В рамките на две години не се плащаха на кредиторите никакви пари.

“Те няма как да не се ядосат, няма как да не тръгнат да си търсят парите. В крайна сметка тези кредитори са немски и швейцарски банки и в голямата си част са държавни” каза Кръстев.

Според него парите, които са останали да бъдат изплащани към кредиторите, са около 300 – 330 милиона. “Проблемът е, че БДЖ бяха осъдени и кредитът, който е в рамките на около 100 милиона, стана изискуем предварително. Заради това са всичките запори”, обясни Християн Кръстев.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.