Христо Алексиев – Мениджърът

Служебният министър на транспорта Христо Алексиев

Експерт по европроекти. Заместник генерален директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Мениджър. Така би трябвало да изглежда CV-то на служебния министър на транспорта Христо Алексиев, преди да поеме поста, в три изречения. Той излиза напред в сектор, който буксува от години. Като нов треньор на националния отбор по транспорт набързо направи сериозни трансфери. Дали са тактически правилни, ще стане ясно в края на мача.

До момента на назначаването си като транспортен министър Христо Алексиев бе част от ръководството на железницата и знае за какво става въпрос. От 2011 г. насам е отговорен за финансирането и управлението на едни от най-мащабните инвестиционни инфраструктурни проекти в сферата на транспорта, реализирани с финансиране от ЕС.

Бил е и от другата страна, в неправителствения сектор, където ръководи проекти, свързани с местното самоуправление. За всичко това му помага бакалавърската степен по политология от Пловдивския университет “Паисий Хилендарски” и магистърската степен по международни икономически отношения по специалност “Управление на международни проекти” от УНСС.

През годините е натрупал редица международни сертификати, свързани с управлението на транспортни инфраструктурни проекти.

Поема сектора във време с много въпросителни. Един от тях е има ли спасение за БДЖ? Преди да отговори, Алексиев направи поредица от смени на управленски кадри и в БДЖ, и в Националната компания “Железопътен транспорт”.

“Поставил съм ясни задачи към колегите от БДЖ. Сред тях са незабавното осигуряване на локомотиви, пълен анализ на наличните финансови средства и възможността за осигуряване на неотложните ремонти с вътрешен ресурс”, отговаря Алексиев. Признава и че е поискал концепция за подобряване на услугата.

Друга отговорна задача в полето на Алексиев, освен да върви влакът в правилната посока, е провеждането на честни и демократични избори и правилни ходове на “Информационно обслужване” АД.

“Затова първата ми среща беше с колегите от съвета на директорите”, отговаря той.

Концесията на летище София е следваща тежка топка в неговото поле. Официално срокът за подаване на предложения от инвеститори бе удължен до 19 май. И тук обаче новият министър направи рокади. Досегашният изпълнителен директор на аерогарата Христо Щерионов бе назначен за директор на “Гражданска въздухоплавателна администрация”, а за изпълнителен директор бе избран Пламен Станчев, който ръководеше дружеството преди време.

Алексиев направи среща с представителите на Асоциацията на българските авиокомпании, след която поясни:
“Постигнахме добри решения, свързани както с бъдещо развитие и използване на инфраструктурата на летището, така и по други въпроси.”

Не по-малки грижи за Алексиев е и състоянието на “Български пощи” ЕАД, откъдето той поиска в бързи срокове да му се даде програма за развитие, придружена от план за изпълнение.

По въпросите на пристанищната инфраструктура и пристанищните оператори Алексиев чака Изпълнителна агенция “Морска администрация” да му представи в срок до 30 март 7-годишната програма за изграждане, реконструкция, рехабилитация, поддържане, развитие и управление на инфраструктурата на пристанищата за обществен транспорт с национално значение.

Даде задача на Изпълнителна агенция “Проучване и поддържане на река Дунав” незабавно да бъде подготвена документацията и започване на процедура за драгиране на българския участък.

“Както знаете, това е ангажимент, който сме поели пред Европейската комисия”, обяснява той.

Въпреки че според негови колеги автомобилният транспорт “не му е присърце” както железопътният, Алексиев обеща подобрение на методиката за разпределяне на субсидиите и компенсациите за общините в автомобилния транспорт. Изпрати и писмо до колегите си от Министерството на вътрешните работи, дирекция “Гранична полиция”, Министерството на финансите и Агенция “Митници” за предприемане на всички възможни действия за подобряване на организацията на преминаване на граничните контролно-пропускателни пунктове на Дунав мост и Капитан Андреево.

Сред основните му приоритети е и Оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура”.

На въпрос ще има ли още промени в управителните органи на държавните дружества и предприятия в областта на транспорта и съобщенията, Алексиев казва:

“Там, където е необходимо и е в интерес на работата, такива ще бъдат извършени.”

 

Обича джаз, рок и планината

За човека Христо Алексиев знаем, че е роден през 1980 г., семеен е и има три деца. Извън работата разпуска с рок и джаз. Обича планината, покорил е повечето български върхове. При всеки удобен повод бяга там, където търси успокоение и баланс.

Има ли свободен час, ходи на театър. Харесва Камен Донев, последно го гледал в “За мишките и хората”.
Любимата му книга е за банкера Буров – “Земя на прицел” от Свобода Бъчварова.

 

За него

Много добър избор за поста

Пожелавам успех на министър Христо Алексиев. Досега сме били колеги и мога да заявя, че се е отнасял изключително отговорно и с особено висок професионализъм към всички теми, които са зависели от него в Национална компания “Железопътна инфраструктура”. Считам, че той е много добър избор за поста.

Ивайло Московски, бивш министър на транспорта

Познава железницата

Човек, който познава добре железопътния транспорт и доказал се специалист по европроекти. Бил е винаги диалогичен в съвместната ни работа. Очакванията ми към него са свързани с решителни действия за оздравяване на “Български държавни железници”.

Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ

Изслуша ни, но има други приоритети

Наскоро събра бранша и изслуша проблемите ни. Поставихме на масата за разговори това, което ни притеснява. За разлика от железопътния транспорт по моему проблемите на автомобилния не са негов приоритет. А те не са никак малко и трябва да се решават един по един.

Красимир Лалов, председател на Националното сдружение на българските превозвачи

Ерудирана и амбициозна личност

Имам честта на работя с него повече от 8 г. Млад специалист, ерудирана и амбициозна личност, донякъде затворен в себе си. Трябва да бъде по-гъвкав и да анализира мнението на експертите при вземането на трудни и съдбовни решения, касаещи развитието на транспорта в по-далечна перспектива.

Проф. Милчо Лепоев, Факултет по транспортно строителство, УАСГ

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.