Президентът Румен Радев: Цветанов трудно осмисля това, което чете  (ОБЗОР) Държавният глава обяви, че кампанията му отдавна е отчетена пред Сметната палата 

Доналд Туск ще бъде на обиколка в Западните Балкани следващата седмица

Ученици и студенти от Бургас се потопиха в света на сериала „От местопрестъплението“

Цветан Цветанов проведе среща с представители на Фондация „Америка за България“

Връщат дело срещу Огнян Стефанов Журналистът взел пари на ръка по поръчка на банкера-беглец Цветан Василев

Евродепутатът Андрей Новаков представи програма A.L.E.C.O. в Благоевград

Спецсъдът реши: Кметицата на „Младост“ остава в ареста Заместничката на Десислава Иванчева – Биляна Петрова и посредникът в схемата Петко Дюлгеров също ще бъдат зад решетките

В Берлин обезвредиха бомбата от Втората световна война

Опашка от ценители на изложба на Вежди в Люксембург Скулптурите са подредени в Галерия 88

Установиха салмонелна инфекция в старозагорска детска градина

И Румъния мести посолството си в Ерусалим Президентът Йоханис не бил информиран

Другият пострадал полицай: Хвръкна ми шапката и започнах да плюя стъкла

Къде ще се срещнат Доналд Тръмп и Ким Чен Ун – вижте вариантите (ИНФОГРАФИКА)

Полицаи от Силистра задържаха трима мъже за извършване на незаконна иманярска дейност

Каракачанов оглави Националния комитет за честване на 1300 години от победата на кан Тервел при Константинопол

Христо Алексиев – Мениджърът

Служебният министър на транспорта Христо Алексиев

Експерт по европроекти. Заместник генерален директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Мениджър. Така би трябвало да изглежда CV-то на служебния министър на транспорта Христо Алексиев, преди да поеме поста, в три изречения. Той излиза напред в сектор, който буксува от години. Като нов треньор на националния отбор по транспорт набързо направи сериозни трансфери. Дали са тактически правилни, ще стане ясно в края на мача.

До момента на назначаването си като транспортен министър Христо Алексиев бе част от ръководството на железницата и знае за какво става въпрос. От 2011 г. насам е отговорен за финансирането и управлението на едни от най-мащабните инвестиционни инфраструктурни проекти в сферата на транспорта, реализирани с финансиране от ЕС.

Бил е и от другата страна, в неправителствения сектор, където ръководи проекти, свързани с местното самоуправление. За всичко това му помага бакалавърската степен по политология от Пловдивския университет “Паисий Хилендарски” и магистърската степен по международни икономически отношения по специалност “Управление на международни проекти” от УНСС.

През годините е натрупал редица международни сертификати, свързани с управлението на транспортни инфраструктурни проекти.

Поема сектора във време с много въпросителни. Един от тях е има ли спасение за БДЖ? Преди да отговори, Алексиев направи поредица от смени на управленски кадри и в БДЖ, и в Националната компания “Железопътен транспорт”.

“Поставил съм ясни задачи към колегите от БДЖ. Сред тях са незабавното осигуряване на локомотиви, пълен анализ на наличните финансови средства и възможността за осигуряване на неотложните ремонти с вътрешен ресурс”, отговаря Алексиев. Признава и че е поискал концепция за подобряване на услугата.

Друга отговорна задача в полето на Алексиев, освен да върви влакът в правилната посока, е провеждането на честни и демократични избори и правилни ходове на “Информационно обслужване” АД.

“Затова първата ми среща беше с колегите от съвета на директорите”, отговаря той.

Концесията на летище София е следваща тежка топка в неговото поле. Официално срокът за подаване на предложения от инвеститори бе удължен до 19 май. И тук обаче новият министър направи рокади. Досегашният изпълнителен директор на аерогарата Христо Щерионов бе назначен за директор на “Гражданска въздухоплавателна администрация”, а за изпълнителен директор бе избран Пламен Станчев, който ръководеше дружеството преди време.

Алексиев направи среща с представителите на Асоциацията на българските авиокомпании, след която поясни:
“Постигнахме добри решения, свързани както с бъдещо развитие и използване на инфраструктурата на летището, така и по други въпроси.”

Не по-малки грижи за Алексиев е и състоянието на “Български пощи” ЕАД, откъдето той поиска в бързи срокове да му се даде програма за развитие, придружена от план за изпълнение.

По въпросите на пристанищната инфраструктура и пристанищните оператори Алексиев чака Изпълнителна агенция “Морска администрация” да му представи в срок до 30 март 7-годишната програма за изграждане, реконструкция, рехабилитация, поддържане, развитие и управление на инфраструктурата на пристанищата за обществен транспорт с национално значение.

Даде задача на Изпълнителна агенция “Проучване и поддържане на река Дунав” незабавно да бъде подготвена документацията и започване на процедура за драгиране на българския участък.

“Както знаете, това е ангажимент, който сме поели пред Европейската комисия”, обяснява той.

Въпреки че според негови колеги автомобилният транспорт “не му е присърце” както железопътният, Алексиев обеща подобрение на методиката за разпределяне на субсидиите и компенсациите за общините в автомобилния транспорт. Изпрати и писмо до колегите си от Министерството на вътрешните работи, дирекция “Гранична полиция”, Министерството на финансите и Агенция “Митници” за предприемане на всички възможни действия за подобряване на организацията на преминаване на граничните контролно-пропускателни пунктове на Дунав мост и Капитан Андреево.

Сред основните му приоритети е и Оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура”.

На въпрос ще има ли още промени в управителните органи на държавните дружества и предприятия в областта на транспорта и съобщенията, Алексиев казва:

“Там, където е необходимо и е в интерес на работата, такива ще бъдат извършени.”

 

Обича джаз, рок и планината

За човека Христо Алексиев знаем, че е роден през 1980 г., семеен е и има три деца. Извън работата разпуска с рок и джаз. Обича планината, покорил е повечето български върхове. При всеки удобен повод бяга там, където търси успокоение и баланс.

Има ли свободен час, ходи на театър. Харесва Камен Донев, последно го гледал в “За мишките и хората”.
Любимата му книга е за банкера Буров – “Земя на прицел” от Свобода Бъчварова.

 

За него

Много добър избор за поста

Пожелавам успех на министър Христо Алексиев. Досега сме били колеги и мога да заявя, че се е отнасял изключително отговорно и с особено висок професионализъм към всички теми, които са зависели от него в Национална компания “Железопътна инфраструктура”. Считам, че той е много добър избор за поста.

Ивайло Московски, бивш министър на транспорта

Познава железницата

Човек, който познава добре железопътния транспорт и доказал се специалист по европроекти. Бил е винаги диалогичен в съвместната ни работа. Очакванията ми към него са свързани с решителни действия за оздравяване на “Български държавни железници”.

Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ

Изслуша ни, но има други приоритети

Наскоро събра бранша и изслуша проблемите ни. Поставихме на масата за разговори това, което ни притеснява. За разлика от железопътния транспорт по моему проблемите на автомобилния не са негов приоритет. А те не са никак малко и трябва да се решават един по един.

Красимир Лалов, председател на Националното сдружение на българските превозвачи

Ерудирана и амбициозна личност

Имам честта на работя с него повече от 8 г. Млад специалист, ерудирана и амбициозна личност, донякъде затворен в себе си. Трябва да бъде по-гъвкав и да анализира мнението на експертите при вземането на трудни и съдбовни решения, касаещи развитието на транспорта в по-далечна перспектива.

Проф. Милчо Лепоев, Факултет по транспортно строителство, УАСГ

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.