На 3 април 2020 да почерпят

Успехът е с Везните, упреци от колеги за Девите – Дневният хороскоп на Алена

Всички обичат Генерала

Почти 1 милион са заразените с коронавирус в света

Томислав Дончев: Ще има безвъзмездна помощ за най-засегнатите компании

Захариева: Нашите граждани очакват НАТО активно да се включи в борбата с коронавируса

Проф. Кантарджиев: Пикът на заразата се очаква в края на месеца, болните вече са 458

Военното командване на НАТО в Европа се включва в усилията срещу COVID-19

Кирилов определи като положително решението на ЕК да прекрати наказателни процедури

Мярката 60/40 върви към провал Схемата не работи при 100% спад на оборота

Караянчева: Дариткова е практикуващ лекар, преглеждала е болни от COVID-19 Призивите за замразяване на заплатите на депутатите са неоснователни, каза председателят на НС

Запорират сметки, без да взимат пари от тях

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 3 април 2020

Легендите избират – Меси или Роналдо

Посланичката на Филипините в Ливан почина от COVID-19

Чакаме Гърция да подпише за жп връзката Бургас – Александропулис

СОЛУН. От специалния пратеник на „Труд“

До две седмици се очаква подписването на меморандум за развитието на мултимодален коридор Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе, съобщи в Солун транспортният министър Ивайло Московски. Документът регламентира подготвителните работи и съвместното управление от България и Гърция на коридора.

Проектът предвижда свързването на река Дунав, Черно и Егейско море със скоростен железопътен коридор, както и развитие на пристанищата, които са част от основната ТЕН-Т мрежа. Включено е изграждането на двойна електрифицирана жп линия с внедрена ERTMS система за управление на железопътния трафик.

Московски припомни, че миналата седмица се е договорил за подписването на меморандума с гръцкия си колега Христос Спирдзис. Каза още, че меморандумът има зелена светлина от ЕК. Става въпрос за железопътна и пристанищна свързаност на гръцките пристанища Солун, Кавала и Александропулис през Свиленград с Бургас, Варна и Русе, обясни транспортният ни министър. Той подчерта, че проектът е изключително мащабен и изрази надежда към него да прояви интерес и Европейска инвестиционна банка.

„Част от него вероятно ще може да се финансира по кохезионни фондове и грантови схеми. Част от него се очаква да получи гаранции по плана Юнкер и външни инвеститори”, подчерта Московски.
Той обясни, че ще се създаде проектна компания на пропорционален принцип. Каза и че ще сбъднем една отдавнашна идея – да оперираме на Бяло море.

Московски не успя да каже колко ще струва проектът, но увери, че срокът за изпълнение е между 5 и 7 години. Транспортният министър припомни, че проектът Русе-Варна без пристанищните терминали е на стойност 350 млн. евро, Синдел-Карнобат е 250 млн. евро, а нашият участък от Свиленград през Симеоновград до Карнобат е вече изграден.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.