Как съдийка, командирована от Лозан Панов от Пещера в София, реши дело в негова полза

Вежди Рашидов се поклони пред паметта на Васил Левски

Тръмп се присмя на Опра Уинфри US лидерът зове тв водещата да се кандидатира за президент

Спас Гърневски: Фаловете на Валери Жаблянов са три и трябва да получи червен картон

Спас Русев: Надявам се на трофей още тази година

Петнадесетото издание на “Българската Коледа” събра близо 2,5 млн. лева

Главното мюфтийство изрази безпокойство от състоялия се Луковмарш в София

Кремъл отхвърли обвиненията за намеса в американските избори

Наказаха две “мулета” на измамника бай Митко 5560 лв. са върнати на старец от Велики Преслав

9,3% е ръстът на приходите от международен туризъм през 2017 г.

Арести за серийни крадци на коли Шиндлера и Таратора отвлекли „Мерцедес” по метода „скъпа баничка”

Ердоган и Путин обсъдиха ситуацията в Сирия

Осъждан се маскира като катаджия 1000 лева глоба за разходка с униформа в Берковица

Нова британска партия опитва да спре Брекзит

Дъщерята, убила майка си, получила инсулт “Мъките свършиха”, написала жената

Чакаме Гърция да подпише за жп връзката Бургас – Александропулис

Ивайло Московски Снимка: Архив

СОЛУН. От специалния пратеник на “Труд”

До две седмици се очаква подписването на меморандум за развитието на мултимодален коридор Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе, съобщи в Солун транспортният министър Ивайло Московски. Документът регламентира подготвителните работи и съвместното управление от България и Гърция на коридора.

Проектът предвижда свързването на река Дунав, Черно и Егейско море със скоростен железопътен коридор, както и развитие на пристанищата, които са част от основната ТЕН-Т мрежа. Включено е изграждането на двойна електрифицирана жп линия с внедрена ERTMS система за управление на железопътния трафик.

Московски припомни, че миналата седмица се е договорил за подписването на меморандума с гръцкия си колега Христос Спирдзис. Каза още, че меморандумът има зелена светлина от ЕК. Става въпрос за железопътна и пристанищна свързаност на гръцките пристанища Солун, Кавала и Александропулис през Свиленград с Бургас, Варна и Русе, обясни транспортният ни министър. Той подчерта, че проектът е изключително мащабен и изрази надежда към него да прояви интерес и Европейска инвестиционна банка.

„Част от него вероятно ще може да се финансира по кохезионни фондове и грантови схеми. Част от него се очаква да получи гаранции по плана Юнкер и външни инвеститори”, подчерта Московски.
Той обясни, че ще се създаде проектна компания на пропорционален принцип. Каза и че ще сбъднем една отдавнашна идея – да оперираме на Бяло море.

Московски не успя да каже колко ще струва проектът, но увери, че срокът за изпълнение е между 5 и 7 години. Транспортният министър припомни, че проектът Русе-Варна без пристанищните терминали е на стойност 350 млн. евро, Синдел-Карнобат е 250 млн. евро, а нашият участък от Свиленград през Симеоновград до Карнобат е вече изграден.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.