Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

Четвъртокласниците четат и анализират добре (обзор)

Четвъртокласниците ни имат добри умения да четат и да разбират различни по тема текстове, показват резултатите от международното изследване PIRLS 2016.

Българчетата заемат 14-о място сред връстниците им в 50 държави. На първо място са руснаците, а след нашите деца в класацията се нареждат страни като САЩ, Германия, Франция, Италия, Дания и Холандия.

За България участие в изследването са взели 4281 ученици от 153 училища, като средната им възраст е 10,8 г. и включва освен различни тестове по тематика, но и как децата ги разбират и интерпретират.

Това е най-доброто постижение за българските ученици в изследването, което се провежда през пет години от 2001 г. насам, съобщи директорът на Центъра за оценяване в предучилищното и училищно образование към МОН Неда Кристанова.
Това са и най-добрите резултати сред останалите международни изследвания за постиженията на учениците ни. В напредналото равнище на изследването попадат 17% от българските четвъртокласници, при среден резултат за 50-те страни 10%. Учениците, които се справят с четенето на ниско равнище, у нас са едва 5%.

Изследването сочи факторите, които влияят върху постиженията по четене са семейната среда, посещаването на детска градина, учебната среда и отношението към четенето.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.