Масови арести след атаки срещу роми в Париж

Красимир Каракачанов: Не мисля, че скандалът с апартаментите ще разклати властта

Главният прокурор на Турция и заместничката му в музей „Етъра” опитаха как се тъче

Нова водна стена, пейки и осветление на площад „Гарибалди“ Предстоят довършителни дейности по озеленяването

Възпоменание пред Паметника на Одринската епопея в Деня на Тракия (СНИМКИ)

Административният капацитет в България сe е подобрил с над 4% Това сочат резултатите от национално проучване „Индекс на административния капацитет на държавната администрация” на Стопанска академия

Апелативният съд обяви за решаване дело за пране на пари срещу трима сливенци

Това ли наричате футбол?

Пламен Таушанов, БАЗП: Над 15 000 българи умират годишно заради замърсяването на въздуха

Мария Захарова: САЩ трябва да спрат да тормозят венецуелския народ със санкции

Момчета потрошиха площадка, камери ги записаха

Англия с жалба до УЕФА, заради маймунски звуци

Обезопасяват парка „Борово око” в Търговище По предписание се премахват стари дървета и се засаждат нови видове

Възможности за студентски бригади във Великобритания представиха в Стопанска академия

Роналдо: Спокойно, готов съм до седмица

Четвъртокласниците четат и анализират добре (обзор)

Четвъртокласниците ни имат добри умения да четат и да разбират различни по тема текстове, показват резултатите от международното изследване PIRLS 2016.

Българчетата заемат 14-о място сред връстниците им в 50 държави. На първо място са руснаците, а след нашите деца в класацията се нареждат страни като САЩ, Германия, Франция, Италия, Дания и Холандия.

За България участие в изследването са взели 4281 ученици от 153 училища, като средната им възраст е 10,8 г. и включва освен различни тестове по тематика, но и как децата ги разбират и интерпретират.

Това е най-доброто постижение за българските ученици в изследването, което се провежда през пет години от 2001 г. насам, съобщи директорът на Центъра за оценяване в предучилищното и училищно образование към МОН Неда Кристанова.
Това са и най-добрите резултати сред останалите международни изследвания за постиженията на учениците ни. В напредналото равнище на изследването попадат 17% от българските четвъртокласници, при среден резултат за 50-те страни 10%. Учениците, които се справят с четенето на ниско равнище, у нас са едва 5%.

Изследването сочи факторите, които влияят върху постиженията по четене са семейната среда, посещаването на детска градина, учебната среда и отношението към четенето.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.