Иран е освободил плаващия под британски флаг танкер „Стена имперо“

Рибарите: Попчето смени паламуда край Бургас

Наш боксьор загина на ринга

Съмнителен пакет затвори летището в Манчестър

Повече от 340 вторични труса в Албания В събота в страната бяха регистрирани земетресения с магнитуд 5,6 и 5,3 по Рихтер

55 маломерни паралелки в община Търговище Недостигът на деца за нормални класове общо е 271

Фестивал на любителски театри стартира в Лом

25 българи оставени от Wizz Аir на летището във Франкфурт Сред зарязаните пътници е и двукратният световният шампион по културизъм Христомир Христов от Велико Търново

Бързият влак от Бургас за София аварира край Твърдица заради повреда в локомотива

Експерт: Фалитът на „Томас Кук“ ще се отрази и на българския туризъм

Премиерът откри 75-тото издание на Международния технически панаир в Пловдив (ВИДЕО) Държавата прави всичко, което зависи от нея за икономическия просперитет, заяви Борисов

Арестуваха мъж с немски бус, пробвал да подкупи катаджии

250 дка смесени гори пламтят до границата със Сърбия

Борисов в Пловдив: Милиони наляха от Америка за България в различни обекти (ВИДЕО)

Отстраниха от длъжност кардиолога, поставял стентове на здрави сърца

Шампион в пустинята без 4х4

В тези снежни и хлъзгави дни много водачи си мечтаят колите им да имат задвижване 4х4, за да не затъват по неизчистените улици и паркоместа. Двойното предаване обаче невинаги е гаранция за успех върху коварна настилка.

Както зимата е най-тежкият сезон за водачите и техните превозни средства, така рали „Дакар“ е най-суровото маратонско офроуд изпитание за пилотите и техните състезателни машини. На масовата публика може да звучи невероятно, но е факт че в легендарното автомобилно надбягване вече втора година поред печели (при това със смазващо надмощие) кола без 4х4. Френският „лъв“ Peugeot 3008 DKR с една задвижваща ос се утвърди като господар на пустините и планините в Южна Америка, като остави конкурентите с двойно предаване Toyota и MINI да му дишат прахта. По гигантската 9000-километрова дистанция в Парагвай, Аржентина и Боливия единствената дилема бе кой от пилотите на Peugeot на кое призово място ще завърши – Стефан Петерхансел, Себастиен Льоб и Сирил Деспре окупираха челната тройка в този ред. Автомобилите им се справиха с чудовищните натоварвания почти безаварийно с изключение на техническия проблем, който може би попречи на Льоб да спечели първия си „Дакар“.

Френската диктатура в ралито е знак, че офроудът не е запазена територия за коли с 4х4. При завръщането си в „Дакар“ преди три години Peugeot заложи на автомобил тип бъги с две задвижващи колела, въпреки че от две десетилетия всички победители бяха триумфирали с двойно предаване. Още при второто си участие през 2016 г. Peugeot 2008 DKR с Петерхансел зад волана спечели ралито, а през 2017 г. новото Peugeot 3008 DKR със същия пилот дублира успеха – две победи от три състезания.

За рекордно кратко време инженерите на френската марка конструираха непобедима в „Дакар“ машина, възползвайки се от по-голямата свобода, който дава регламентът за автомобили без 4х4. По отношение на мощността силите на трите водещи отбора бяха приблизително изравнени. Peugeot използва трилитров дизелов битурбо двигател V6 с 340 конски сили, MINI редови дизелов „шестак“, а Toyota – бензинов V8. Тази година моторът на французите бе преработен, за да осигури по-висок въртящ момент на ниски обороти и по-добра управляемост. Французите извлякоха предимствата на едната задвижваща ос (задната) – по-ниско с около 400 кг тегло, по-висок просвет, по-големи колела, по-голям ход на окачването. Така именитите пилоти на Peugeot получиха не само най-подходящия автомобил за ралито, но и най-комфортния, защото разполага с климатик. Обикновено конструкторите изхвърлят климатичната инсталация от състезателните коли като излишен лукс. Но в „Дакар“ температурата в кокпита се качва до 60 градуса, а човешкото тяло също има нужда от добри условия, за да се представи на топниво.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Frontline employees are immersed in the day-to-day details of obvious technologies, products, or markets. No everybody is more specialist in the realities of a comrades’s affair than they are. But while these employees are deluged with hugely spelt tidings, they commonly let out it damned intellectual to wrench meander that dope into usable knowledge. In lieu of of a standard fetich, signals from the marketplace can be clouded and ambiguous. On another, employees can transfigure into so caught up in their own authoritarian burden of on account of that they lose spectacle of the broader context.

    The more holistic chin-wag up advances to data at countless Japanese companies is also founded on another first insight. A assemblage is not a crest but a living organism. Much like an far-out, it can capitulate birth to a collective reason of indistinguishability and principal purpose. This is the organizational corresponding of self-knowledge—a shared skilfulness of what the associates stands in concern of, where it is prospering, what kind of specialization it wants to palpable in, and, most high-level, how to fill up in that have a reality.

    Nonaka and Takeuchi are arguing that creating intelligence purposefulness right the opener to sustaining a competitive utility in the future. Because the competitive scene and personally preferences changes constantly, bursary perishes quickly. With The Knowledge-Creating Presence, managers give birth to at their fingertips years of discernment from Japanese firms that reveal how to the latest thing wise continuously, and how to yield advantage of it to assemble prospering unusual products, services, and systems .

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.