Прокуратурата се зае със смъртта на родилката в Сливен

На 3 септември стачка ще блокира фериботи и кораби в Гърция

Валя Брадшоу – от модните корици в София до Мериленд Вярвам в магията на усмивката и в това, че хората може да стават по-добри, казва моделът, фотограф и дизайнер

Тежък старт за Йоканович и „Фулъм“ във Висшата лига

Доналд Тръмп е уволнил свързаните с разследването на руската намеса в САЩ

Спасители извадиха тялото на 42-а жертва под рухналия мост в италианския град Генуа

120 000 евро отнесе грък за изхвърлени кученца в контейнер за боклук

120 дами и рицари тамплиери срещат 10-та си годишнина в Шумен Велик Приорат България приема 5-ма македонци

Ердоган е преизбран за председател на „Партията на справедливостта и развитието“

Балван чества 135 години от построяването на своята църква Храмът в селото носи името на Св. Иван Рилски

Откриха снаряд без видима маркировка в двора на училище в Пловдив

Пиар на правителството блъсна репортер и се извини

Гана обяви едноседмичен траур за Кофи Анан, световни лидери почетоха паметта му

Отново на Крит! Българче обвини гръцкия си баща в блудство

Румен Петков за разбитата нелегална фабрика за цигари в Карнобат: Не се прави така

Шефът на „БДЖ – Пътнически превози“: Щетите от опожарения влак София – Бургас са за около 280 хил. лв.

Щетата от инцидента край Коньово е за около 280 хил. лв. Това каза Пламен Пешаров, управителят на „БДЖ – Пътнически превози“ по време на изслушването си на Комисията по транспорт. По думите му изгорелите вагони от влака София – Бургас са били застраховани, предаде БТВ.

Пешаров подчерта, че подвижният състав е минал през поне пет проверки. Същата беше и позицията на зам.-министъра на транспорта Велик Занчев – по събраните от него данни при тръгването си вагоните са били изправни.

„Що се отнася за тези вагони в какво техническо състояние са били, взех информация от „БДЖ – Пътнически превози“, единият е минал среден ремонт, другият капитален ремонт”, допълни той.

Утре служителите от превозния и локомотивния персонал, които успяха навреме да евакуират 80-те пътници и така избегнаха голяма трагедия, ще бъдат наградени от ръководството на БДЖ.

В транспортната комисия на НС управляващи и опозиция за пореден път „кръстосаха шпаги” по темата със състоянието на държавния железопътен превозвач.

„Колкото и да обикаляте и да казвате, че нещата са добре през 2009 дружеството е имало задължения 849 млн. лв., но е имало активи за над 1,1 млрд. лв. В момента дружеството има активи за над 600 млн.лв.”, заяви Георги Свиленски от БСП. Той посочи, че през 2006 г. е имало 1337 пътнически вагона при 360 сега, а локомотивите са намалели от 612 на 342.

По думите му така задълженията може да намаляват, но активите, пътниците и локомотивният парк намаляват.

„Никой не атакува тройната коалиция от нас, но 2009 г. ние като ръководство на БДЖ заварихме едно дружество в технически фалит. И сега ако не бяхме положили усилия през първото, второто и третото правителство на г-н Борисов, това дружество нямаше да съществува“, отговори му Занчев.

Според него БДЖ продължава да има много неоперативни активи, от които трябва да се освободи.

„БДЖ оцеля. Да, има много проблеми, но няма как да се каже, че е във фалит“, каза изпълнителният директор на „Холдинг – БДЖ” Владимир Владимиров. Той подчерта, че е заварил едно рухнало предприятие, а сега то е стъпило на краката си и има перспектива.

„Можем ли да сравним ситуацията през 2009 г. със сега – спасено БДЖ с готовност да бъдат купени нови мотрисни влакове, които да компенсират всичките недъзи на днешните по 40-годишни локомотиви и вагони. Как да не се палят? Ще се палят. Колко автомобила „Жигула“ се движат в момента по територията на страната. Няма ги отдавна, защото са остарели отдавна. Същото е и със железниците“, коментира Владимиров.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.