Отбелязваме 147 години от гибелта на Васил Левски

Стачка парализира транспорта и институциите в Атина днес

Слънце и още по-топло време днес

Мачовете и спортът по телевизията днес, вторник, 18 февруари 2020

На 18 февруари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 18.02.2020

Президентът Радев: Преодоляването на растящите неравенства е фундаментален проблем за обществото ни

Хора от САЩ и Унгария купуват имоти край морето Взимат втори дом на кредит

РЗИ: Качеството на водата в жилищен блок в Перник е влошено заради остаряла вътрешна водопроводна система

В Европа инвестират в домове за хора над 80 г. Германия и Франция са най-привлекателни

Оставиха за постоянно в ареста Данчо Катаджията

Нови стипендии за БГ студенти във Великобритания Университети със стратегии за привличане на кандидати след Брекзит

През 2020 г. имотите остават атрактивни

Катастрофа между бус и тир на магистрала „Струма“, двама пострадали

Касовите апарати без връзка с НАП до 72 ч.

Шефът на КЗП: Потребителите са станали по-активни в сигналите си

Снимка БЛАГОЙ КИРИЛОВ

В световния ден на потребителя, тази година посветен на смарт технологиите, председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов заяви пред БНТ, че потребителите са станали по-активни в сигналите си, а доверието им в институцията се увеличава. Той добави, че най-честите оплаквания на потребителите са в сферата на комуникациите. Той призова и потребители, и търговци на смарт технологии да са по-запознати с качествата и характеристиките на продуктите, които купуват или предлагат.

От всякъде сме обградени от умни технологии, заради което тазгодишният ден на потребителите е посветен на тези продукти.

Големите проблеми с подобни продукти идват до недостатъчно познаване на характеристиките им, заяви Димитър Маргаритов. Като пример той посочи навлизането на смартфони чрез мобилните оператори в България, когато сметките на мнозина са се увеличили.

Най-честите оплаквания са в сферата на комуникациите – за по-високи разходи, ниско качество на услугата или дефект на устройството. Ако няма адекватна реакция на търговеца – като замяна или поправка на стоката – потребителите трябва да се обърнат към КЗП, която да направи нужната проверка. Това става чрез подаване на жалба към комисията или чрез платформата на КЗП, обясни Маргаритов.

Той призова търговците да обясняват на потребителите подробно за качествата и характеристиките на дигиталните продукти, които предлагат.

КЗП не налага големи санкции, но не винаги размерът на глобата гарантира, че нарушението няма да се повтори. Наложената глоба има не само парично отражение, но и нанася вреда върху имиджа, каза Маргаритов.

Всяка година потребителите са по-защитени от предходната, уверен е Димитър Маргаритов. Според него хората са станали по-активни, а доверието в Комисията за защита на потребителите се увеличава.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.