Тръмп отмени санкции срещу Северна Корея часове след налагането им

Германия арестува 11 души за подготовка на терористични нападения

Русия започва серийно производство на ракетите „Ангара“

Заличават 18 туроператора от националния регистър

Тръмп удари рамо на Нетаняху преди вота (обзор) САЩ може да признаят Голанските възвишения за израелски (ИНФОГРАФИКА)

България започна с хикс евроквалификациите, младок на крачка от мечтан дебют

Ердоган: Израел няма право да окупира Голанските възвишения

Копие на чудотворната икона Богородица Всецарица пристигна в София

Елиф от „Намери ме“ стана на 10 години Малката актриса Изабела Дамла Гювенилир е родена в Ню Йорк

Ана Бърнабич: Сърбия не трябва да забравя жертвите на натовските удари

Саудитска Арабия иска минимална цена на петрола от 70 долара за барел

САЩ с нови санкции срещу Иран

Нулев прием в 9 ВУЗ-а по икономика и туризъм

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

Ян Енглерт: Изиграл съм 150 роли, но нито една не пожъна успеха на отец Ередия (СНИМКИ)

Шефът на КЗП: Потребителите са станали по-активни в сигналите си

В световния ден на потребителя, тази година посветен на смарт технологиите, председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов заяви пред БНТ, че потребителите са станали по-активни в сигналите си, а доверието им в институцията се увеличава. Той добави, че най-честите оплаквания на потребителите са в сферата на комуникациите. Той призова и потребители, и търговци на смарт технологии да са по-запознати с качествата и характеристиките на продуктите, които купуват или предлагат.

От всякъде сме обградени от умни технологии, заради което тазгодишният ден на потребителите е посветен на тези продукти.

Големите проблеми с подобни продукти идват до недостатъчно познаване на характеристиките им, заяви Димитър Маргаритов. Като пример той посочи навлизането на смартфони чрез мобилните оператори в България, когато сметките на мнозина са се увеличили.

Най-честите оплаквания са в сферата на комуникациите – за по-високи разходи, ниско качество на услугата или дефект на устройството. Ако няма адекватна реакция на търговеца – като замяна или поправка на стоката – потребителите трябва да се обърнат към КЗП, която да направи нужната проверка. Това става чрез подаване на жалба към комисията или чрез платформата на КЗП, обясни Маргаритов.

Той призова търговците да обясняват на потребителите подробно за качествата и характеристиките на дигиталните продукти, които предлагат.

КЗП не налага големи санкции, но не винаги размерът на глобата гарантира, че нарушението няма да се повтори. Наложената глоба има не само парично отражение, но и нанася вреда върху имиджа, каза Маргаритов.

Всяка година потребителите са по-защитени от предходната, уверен е Димитър Маргаритов. Според него хората са станали по-активни, а доверието в Комисията за защита на потребителите се увеличава.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.