Шефът на „Райънеър“ се извини за отменените полети

Снимка: corporate.ryanair.com

Изпълнителният директор на нискотарифната авиокомпания “Райънеър” Майкъл О`Лиъри пое пълната отговорност и се извини публично за “кашата”, която създаде, с внезапното решение за отмяна на 40 до 50 полета дневно до края на октомври, предаде Ройтерс.

Сред многото причини за решението си, което засяга стотици хиляди пътници в Европа, О`Лиъри посочи натрупани отпуски, които служителите му трябва да използват преди да изтече 2017 година, стачки на контрольори на въздушния трафик и лоши атмосферни условия. Целта му била да подобри точността във времето при изпълнение на полетите. “Предпочитам да отменя 2 процента от полетите ни, отколкото 40 процента от тях да закъсняват”, обясни шефът на “Райънеър”.

О`Лиъри обеща пълни обезщетения на засегнатите граждани. Според него авиокомпанията ще трябва да изплати общо 20 милиона евро и ще загуби още 5 милиона евро от такси.

Според правилата на Европейския съюз авиокомпаниите могат да отменят полети без да плащат обезщетения, само ако предупредят закупилите вече билети най-късно две седмици предварително. В противен случай обезщетението е 250 евро на пътник за полети до 1500 километра и 400 евро за по-дълги дестинации.

Европейската Комисия призова нискобюджетния авиопревозвач „Райънеър“ да се съобразява с правата на пътниците от Европейския съюз.

Авиокомпанията разгневи много пътници, след като обяви плановете си да отменя по 40-50 полета дневно до края на октомври, оправдавайки се, че трябва да изчисти отпуските на персонала си до края на годината.

Плановете за почивка и пътуване на повече от 400 хиляди души са провалени заради действията на „Райънеър“ и вчера ЕК я призова да се съобразява с правата на пътниците, включително да изплаща обезщетения.

Говорител на комисията проведе пресконференция в Брюксел, по време на която заяви, че „Авиопревозвачите, опериращи на територията на ЕС, трябва да уважават правилата на общността.“

Според регулациите на Брюксел, пасажерите могат да поискат до 600 евро компенсация, ако техния полет бъде отменен и те не са получили предупреждение за това с две седмици аванс.

„Пътниците, чиито полети са отменени, имат пълен набор от права. Трябва да проверим дали всички те са спазени от „Райънеър“.

„Например, имате право на възстановяване на средствата, ако не сте предупредени две седмици предварително“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Това, че е поел пълната отговорност, не прави бизнеса му и авиокомпанията по-малко долни. Всички знаем, че пет пари не дават за правата и комфорта на пасажерите си и тази ситуация го доказва!

    1. За сметка на това са четвъртата (според други петата) по големина авиокомпания в света 🙂

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.