Шеф Виктор Ангелов: За мен храната е преживяване

Няма здравословна диета на света, която да компенсира стреса, негативизма и мръсния въздух, убеден е майсторът готвач

Виктор Ангелов е един от топ готвачите у нас. Магьосникът на тигана тръгва от дъното и днес е живото доказателство, че с упоритост и хъс успехът е гарантиран. Виктор завършва техникума по туризъм и ресторантьорство и още тогава решава, че с готварство ще се занимава цял живот.

След завършване на средното образование го вземат войник и именно в казармата са първите му изяви като готвач. Beднaгa cлeд тoвa зaминaвa зa Фpaнкфypт, къдeтo зaпoчвa cтaжa cи в „Шepaтoн“. Caмo зa двe гoдини ycпявa дa ce издигнe oт кaлфa дo глaвeн гoтвaч в лyкcoзния pecтopaнт. След като се връща в България, му коства три години, за да превърне ресторанта си в Пасарел в един от най-търсените. Работещата формула е краткото и винаги различно меню, личният контакт с клиентите, отворената кухня, гарантираща пълна прозрачност. Шеф Ангелов държи да се знае, че в ресторанта си не приема клиенти, а гости и това е видно в приятелското отношение към посетителите.

От 10 години Виктор живее без брак с ученическата си любов Наталия. Двамата са щастливи, макар и без подпис, а освен за двете деца на Наталия от първия й брак, готвачът се грижи и за своето хлапе, плод на голямата любов с половинката му.

- Г-н Ангелов, в Hell’s Kitchen често влизате в образа на Дявола. Имате ли нещо общо с него – безкомпромисен, жесток, директен, груб... Такъв ли сте в живота?

- Безкомпромисен – не, взискателен! Жесток - вие явно гледате някое друго предаване. Директен - мога да си го позволя. Груб - попитайте тези, които ме познават.

- Кога лично вие усетихте, че ще пожънете успех в готварството?

- Когато осъзнах, че мога да съм добър във всичко, което си пожелая - стига да му се отдам по 15 часа на ден.

- На какво се дължи този успех? Какво ви е струвало лично на вас да бъдете сред най-добрите?

- Всичко е въпрос на приоритети, личен избор и шанс - да бъдеш на правилното място в точния момент.

- Помните ли първата си манджа, която сготвихте?

- Бях 7- 8-годишен, изпекох стекчета на котлона в Люлин 3.

- Най-големият ви учител?

- Търпението и последователността.

- Какъв е вкусът от детството ви, запазен и до днес?

- Ухаещата кухня на майка ми, без абсорбатор в онези години (Смее се).

- Нужен ли е талант, за да можеш да готвиш добре, или всичко е въпрос на упорита работа?

- 95% работа, упоритост, концентрация и 5% пълноценно възстановяване.

- Кое е най-нестандартното и шантаво желание на клиент, което е трябвало да изпълнявате?

- Пълнил съм вана с прясно мляко, загрято на 40 градуса, подсладено с мед и вдигната на 10 сантиметра височина пяна.

- В момента готвачите са новите секссимволи. Вие смятате ли се за такъв и това ласкае ли ви?

- Самочувствието ми по тази тема се определя от отношението на жена ми към мен.

- Мнението ви за залитането по здравословното хранене, веганството и т.н?

- Няма здравословна диета на света, която да компенсира стреса, негативизма и мръсния въздух.

- Какви са вашите любими ястия?

- За мен храната е преживяване. Търся символика във всяко ястие.

 

Нина Алтъпармакова:

Най-хубавото нещо за един филм е хората да го гледат

Монтажът на танца на пилон, с който започва „Лошо момиче“, има 12 версии, разкрива изпълнителният продуцент

Нина Алтъпармакова е родена в Пловдив и завършва “Режисура по монтажа” в НАТФИЗ “Кръстьо Сарафов” през 1995 г., в първия випуск на тази специалност. Започва професионалната си кариера в Студия за телевизионни филми “Екран” и БНТ. Първият пълнометражен игрален филм, който Алтъпармакова монтира, е “Емигранти” на режисьорите Людмил Тодоров и Ивайло Христов, през 2002 г. Монтирала е много български филми като “Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”, “Съдилището”, “Отрова за мишки”, “Докато Ая спеше”, “Възвишение”, “Посоки”, “Ирина”, „Лошо момиче“, сериалите “Под прикритие”, ”Връзки” и много други документални и късометражни ленти. От 2000 година преподава в НАТФИЗ “Кръстьо Сарафов” - “Филмов и телевизионен монтаж”, а нейни студенти вече сa успешно реализирани професионалисти.

От 12 април по кината тръгнаха прожекциите на най-новия български филм - „Лошо момиче“. Това е дебют като режисьор и сценарист на Мариан Вълев – актьора, сдобил се със славата на „лошото момче“ на българското кино („Под прикритие“). Изпълнителен продуцент на лентата, която е продукция на Българската национална телевизия, е Нина Алтъпармакова.

- Колко време отне подготовката на филма "Лошо момиче", а монтажът?

- Не мога да кажа точно, знам, че една година преди снимките Мариан избираше локациите, за да може да ги види точно как ще изглеждат в сезона, в който ще се снима филмът. Монтажът продължи почти година, с прекъсвания във времето. Всеки филм трябва да се “преживее” на монтажа, за това е нужно време. Колко? Зависи от филма. По принцип динамиката на снимките е различна от динамиката на монтажа. По време на снимки всичко е в забързан ритъм, за да се успее с графика на заснемане.

Снимачният процес е, така да се каже, най-скъпото перо в бюджета. Монтажът изисква повече вглъбяване със заснетия материал и търпение. Мариан влезе в студиото по монтаж с много точна представа как да изглежда филмът, в процеса на работа се раждаха нови идеи, конкретно в този филм имахме свободата да експериментираме и пробваме различни варианти. Мариан има много добра визуална култура, което ни помогна по време на монтажа, защото говорехме на един език.

- Приемате ли и чуждо мнение, когато работите над един филм?

- В процеса на работа правехме и тестови прожекции, за да видим как се приема филмът от публиката. В тези прожекции можехме да усетим какво се е получило добре и върху какво трябва да поработим още. Аз винаги показвам филмите, над които работя, и на моите студенти в НАТФИЗ. За мен беше важно да разбера как филмът се възприема от младите хора, а и за Мариан също. В крайна сметка, най-хубавото нещо за един филм е хората да го гледат и да излязат от киносалоните емоционално развълнувани.

- Вашите впечатления от актьорите, както на терен, така и при монтажа? Имаше ли отличаващи се моменти и сцени?

- Голяма част от персонажите във филма се базират на действителни личности. Естествено беше Мариан да знае много точно какво търси в изграждането на отделните образи, а като актьор с голям опит той знаеше много добре как да води актьорите в изграждането на характерите им. Те му се доверяваха напълно, още повече, че някои от тях се запознаха с прототипите си и имаха точна визия откъде да тръгнат и как пълнокръвно да ги изградят.

На едно от обсъжданията на филма със зрители първото нещо, което те споделиха, е внушителното въздействие на актьорския ансамбъл: Станислава Армутлиева, която е болезнено въздействаща в ролята на майката, Диляна Попова - зряла и одухотворена в ролята си на прикована в инвалидна количка гимнастичка, Дария Симеонова - заекващото момиче, което търси промяна в живота си, Елена Телбис - прецизна във всеки детайл, и Деян Донков, който е уникален в ролята на аутист.

Това, което много ми харесва в тях е, че те успяха да изградят образи, много различни от всичко, което са играли досега. За Любомира Башева ролята на бивша шампионка по художествена гимнастика, настояща стриптийзьорка, преживяла семейна трагедия и станала жертва на насилие, е дебют в игралното кино. Тя има опит от участието си в „Под прикритие“, но тук образът е много по-сложен и чисто физически, и емоционално, и тя като един истински боец се справи блестящо. За танца с лента Любомира тренира пет месеца, за да може да го изиграе перфектно, още повече, че той трябваше да се заснеме в един кадър. За танца на пилон тренира допълнително три месеца – той също е заснет без дубльор. Операторът Антон Бакарски („Възвишение“) репетира дълго с нея, за да направи движенията на камерата по нейния танц.

 

И ОЩЕ

Малина учи, но не става ветеринар

Галена се направи на баба

Блокове пеят с Нина Николина и Таня Първанова

Буги Барабата карал камиони

Видин Даскалов омайва дамите с чар

Фарах Пахлави - последната императрица на Иран

Венета Райкова превръща дрехата в амулет и талисман

Балзак предпочитал зрели жени

Изненада - Петър Стойчев се пуска на Рали България

Тесните жилища активират туморните образувания

Д-р Росица Денчева: Филърите не са безвредни

 

ТЕЗИ И ДРУГИ ЧЕТИВА - В "ЖЪЛТ ТРУД" ОТ 1 МАЙ!

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лица