АБВ и партия „Единна Русия“ подписаха протокол за конструктивно сътрудничество

Ким Кардашиян с много изрязана рокля на наградите за красота на Холивуд

Федерика Могерини заяви, че ЕС няма да гони посланиците на Венецуела

Проверяват сигнал за джендърство в детска градина

Лишен от лекарски права преглеждал в Търговище Докторът от Македония е уличен в множество нарушения на законите ни

БДЖ въвежда предварителна продажба на билети за 3 март

Махат незаконни билбордове след масови проверки на Столичния инспекторат За отделни нарушения глобата може да достигне 50 хил. лв.

Според Европарламента: ГЕРБ печели 34.8%, а БСП – 33.1% на евроизборите

УЕФА сигнализира към БФС: „Верея“ играе съмнителни мачове

Мария Габриел: Споразумението от Преспа е доказателство, че пречките от миналото могат да бъдат преодолени

Биляна Дол с парти изненада за Валери Божинов Красивата сръбкиня отбеляза 33-ия рожден ден на половинката си

Волен Сидеров за Изборния кодекс пред „Труд“: ГЕРБ се впечатляват от всички обществени раздвижвания Евродепутатите да внасят в държавния бюджет 17 хил. лева от заплатите си, настоява лидерът на "Атака"

Арестуваха опасно трио апаши от Видин за серия кражби в Монтана 19-годишният водач на бандата е крал и грабил в три области

Вижте мястото на четворното убийство в Нови Искър (СНИМКИ)

Странният домашен любимец на Салма Хайек Какво животно осинови актрисата?

Шофьорите в столичния градски транспорт работили извънредно над 28 ч. на месец

Снимки: Денислав Стойчев

Част от водачите облякоха жълти жилетки

Фандъкова: Шофьорите стоят зад волана колкото законът позволява

Има недостиг на над 100 кадри в електротранспорта на столицата

За януари извънредният труд на шофьор от градския транспорт в София е малко над 28.5 ч. заради грипната епидемия и болничните. По закон извънредният труд на година не може да надвишава 150 ч. Попитан дали едно лице иска да работи 24 ч. в денонощието Столичният електротранспорт ще му го позволи, шефът на предприятието Евгений Ганчев отговори: „Пътниците очакват да бъдат превозени. Няма да бъде отказано на лицето да работи в случай че има недостиг на водачи. Предприели сме достатъчно други мерки, с които за запълним този недостиг, но има сериозен недостиг на водачи и в цяла Европа.“ Причина за извънредния труд е и сериозният недостиг на кадри, който в електротранспорта е 114 водача от общо 750.

„Разговарях с директора на автотранспорта. Информира ме, че през януари заради грипната вълна е имало повече извънреден труд. Той ме увери, че зад волана шофьорите изкарват толкова, колкото законодателството позволява заедно с почивките. Като част от извънредния труд е и това, което шофьорите прекарват в самите гаражи. Аз препоръчах да се намали това време, в което те стоят в гаражите“, коментира столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Днес в знак на протест някои шофьори облякоха жълти жилетки. След катастрофа от миналата седмица бе повдигнат въпросът за извънредния труд на водачите от градския транспорт. Инспекцията по труда проверява градския транспорт в София за нарушения на работното време.

„Извънредния труд в Столичен автотранспорт се плаща с 65% над ставката. Когато работят извънредно, шофьорите получават допълнително немалко възнаграждение. Има желаещи, които се възползват от това. На сила никой не може да ги накара“, коментира шефът на Столичния автотранспорт Слав Монов. Попитан дали извънредният труд преуморява водачите, Монов увери че има график за регулярни проверки на здравословното им състояние.

Председателят на БСП – София Калоян Паргов повдигна въпроса за извънредния труд на шофьорите днес по време на транспортна комисия в Столичния общински съвет, където се проведе дебат по темата. Лидерът на столичните социалисти съобщи, че се е срещнал с 20 шофьори от градския транспорт в София. „След срещата имам редица въпроси, на които бих искал да получа отговори. Вярно ли е, че месечният график на работа и почивки не се спазва и има натиск върху шофьорите да поемат извънредни часове работа под заплаха, че ще бъдат уволнени?“, попита Паргов. Той се поинтересува и дали се допуска един шофьор да работи в две поредни смени в един ден. „Вярно ли е, че в последните два месеца има 5 инцидента с шофьори в столичния автотранспорт?“, бе сред въпросите на Паргов.

В комисия бе повдигната и темата имат ли шофьорите нормални условия да ходят до тоалетна по време на работното си време. „Всяка една линия на Столичния автотранспорт е снабдена с тоалетна -стационарна, химическа или наета. На по-дългите линии разполагаме с две тоалетни в началната и крайната точка. Линия без тоалетна нямаме“, отговори Монов.

Той съобщи и, че в момента се разработва и много скоро ще бъде пусната нова система- мобилно приложение, на което всеки водач може да види графика си за работа.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.