Шофьорът на автобуса, в който загинаха шестима пътници, пред "Труд": Хората молеха за помощ, не можах да спася всички

Шофьорката на “Рено”-то чула странен звук в една от гумите й, навела се да намали радиото и се разсеяла

„Гледката беше ужасна. Хората те гледат в очите и те молят да помогнеш, а ти не можеш да направиш нищо. Съжалявам, че не успях да спася повече пътници.“

Това разказа с треперещ глас пред „Труд“ 32-годишният Веселин Георгиев, който шофирал фаталния автобус, в който загинаха шестима пътници, а други 22-ма бяха ранени.

Катастрофата стана малко след 11 ч. на 27-ия километър на магистрала „Тракия“ до Вакарел. Заради трагедията правителството обяви 14 април за ден на национален траур. По първоначални данни катастрофата станала, след като автомобил „Рено“ ударил автобуса и той се обърнал в канавка край пътя.

Автобусът на “Юнион Ивкони” пътувал по маршрута Бургас-София. Вторият шофьор на рейса бил бащата на Веселин Георгиев. Родителят му слязъл в Сливен и зад волана седнал той. “В района на Вакарел погледнах в страничното огледало и видях синьо “Рено Меган”, което започна да ме изпреварва. Движех се с около 95 километра в час. А шофьорката - с между 110 и 140 км в час. Усетих удара в средата на автобуса. Инстинктивната ми реакция бе да завия наляво, но автобусът стана неуправляем. Обърнахме се в канавката и се влачихме около 30 метра. Държах силно волана, но в един момент го изпуснах. Хората се търкаляха в автобуса. Най-много пострадали има от средата до задната част на рейса”, разказа Веселин Георгиев. След като се съвзел, разбил предното стъкло, което било натрошено и с други хора започнали да вадят пострадалите. Някои от тях се измъквали и през задния люк.

“Гледката беше ужасяваща. Спряха и други шофьори, които също помагаха. Дори се опитахме да вдигнем рейса на ръце, за да извадим затиснатите хора”, обясни шофьорът. Той говорил и с водачката на реното. “Попитах я: Защо се качи върху мен? Тя ми обясни, че чула странен звук в една от гумите й, навела се да намали радиото и явно се е разсеяла. Беше в шок”, допълни Веселин Георгиев.

Автобусът се влачил настрани поне 40 метра и се предполага, че загиналите са били премазани от него. Наложи се пожарникари да разрязват ламарини, за да извадят затиснати пасажери. Главният комисар на МВР Младен Маринов потвърди, че има следи от съприкосновение между автомобила и автобуса. Малко след катастрофата движението по магистрала “Тракия” бе спряно. Образуваха се километрични колони от автомобили. В задръстването последва нова катастрофа между два автомобила, само на метри от мястото на преобърнатия автобус. Колоната от автомобили бе отбивана по обходни маршрути.

От националния кръвен център обявиха, че разполагат с достатъчно количества кръв и кръвни съставки, за да се окаже необходимата медицинска помощ на пострадалите. Направена е и организация с подсилени екипи за кръводаряване, които са готови да приемат всеки, който желае да дари кръв за ранените.

От МВР откриха временна телефонна линия. На кризисните телефонни номера 02/ 982-51-54 и 0889-94-42-60 близки и познати на пътувалите в катастрофиралия автобус ще могат да се информират за състоянието им.

Прокуратурата съобщи, че е образувано досъдебно производство по чл. 343 ал. 4 от Наказателния кодекс за нарушаване на правилата за движение по пътищата при управление на МПС, от което по непредпазливост са причинени смърт и телесни повреди на повече от едно лице.

Вестник “Труд” изказва съболезнования на близките на жертвите.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България