Волен Сидеров: НФСБ и ВМРО обмислят вариант за притискане на ГЕРБ, подпомогнати от Цветан Цветанов

Белият дом обсъжда намаляване на данъци за избягване на рецесия

Защо на някой бащи им позволяват да присъстват на раждането на детето им?

Експерти по сигурност: Ако Мартин Трифонов е бил наблюдаван, убийството в Сотиря нямаше да се случи

Зам.-кметът на Ботевград: Няма опасност за гражданите след пожара в склад за вторични суровини

Шефът на Спешния център в Сливен за смъртта на Криси: При установени нарушения ще бъдат взети мерки 

Виктор Орбан: Вярвахме в обединението на Европа и то се случи

Криминалистът Ботьо Ботев: Случаят „Негован” няма свой аналог в историята на България

Срещата на Г-7 може да завърши без комюнике заради различия за климата

Тръмп се шегува в Туитър – купува Гренландия без небостъргачи

Арабската коалиция нанесе удари срещу военни мишени в йеменската столица Сана

Борис Джонсън е изпратил писмо до Туск, предлага алтернативни договорки за ирландската граница

Много слънце и жега днес

Обявяват кандидатите за стратегически инвеститор на АЕЦ „Белене”

Туитър и Фейсбук са били използвани от Китай срещу демонстрантите в Хонконг

Шофьорът на автобуса, в който загинаха шестима пътници, пред „Труд“: Хората молеха за помощ, не можах да спася всички Шофьорката на “Рено”-то чула странен звук в една от гумите й, навела се да намали радиото и се разсеяла

„Гледката беше ужасна. Хората те гледат в очите и те молят да помогнеш, а ти не можеш да направиш нищо. Съжалявам, че не успях да спася повече пътници.“

Това разказа с треперещ глас пред „Труд“ 32-годишният Веселин Георгиев, който шофирал фаталния автобус, в който загинаха шестима пътници, а други 22-ма бяха ранени.

Катастрофата стана малко след 11 ч. на 27-ия километър на магистрала „Тракия“ до Вакарел. Заради трагедията правителството обяви 14 април за ден на национален траур. По първоначални данни катастрофата станала, след като автомобил „Рено“ ударил автобуса и той се обърнал в канавка край пътя.

Автобусът на “Юнион Ивкони” пътувал по маршрута Бургас-София. Вторият шофьор на рейса бил бащата на Веселин Георгиев. Родителят му слязъл в Сливен и зад волана седнал той. “В района на Вакарел погледнах в страничното огледало и видях синьо “Рено Меган”, което започна да ме изпреварва. Движех се с около 95 километра в час. А шофьорката – с между 110 и 140 км в час. Усетих удара в средата на автобуса. Инстинктивната ми реакция бе да завия наляво, но автобусът стана неуправляем. Обърнахме се в канавката и се влачихме около 30 метра. Държах силно волана, но в един момент го изпуснах. Хората се търкаляха в автобуса. Най-много пострадали има от средата до задната част на рейса”, разказа Веселин Георгиев. След като се съвзел, разбил предното стъкло, което било натрошено и с други хора започнали да вадят пострадалите. Някои от тях се измъквали и през задния люк.

“Гледката беше ужасяваща. Спряха и други шофьори, които също помагаха. Дори се опитахме да вдигнем рейса на ръце, за да извадим затиснатите хора”, обясни шофьорът. Той говорил и с водачката на реното. “Попитах я: Защо се качи върху мен? Тя ми обясни, че чула странен звук в една от гумите й, навела се да намали радиото и явно се е разсеяла. Беше в шок”, допълни Веселин Георгиев.

Автобусът се влачил настрани поне 40 метра и се предполага, че загиналите са били премазани от него. Наложи се пожарникари да разрязват ламарини, за да извадят затиснати пасажери. Главният комисар на МВР Младен Маринов потвърди, че има следи от съприкосновение между автомобила и автобуса. Малко след катастрофата движението по магистрала “Тракия” бе спряно. Образуваха се километрични колони от автомобили. В задръстването последва нова катастрофа между два автомобила, само на метри от мястото на преобърнатия автобус. Колоната от автомобили бе отбивана по обходни маршрути.

От националния кръвен център обявиха, че разполагат с достатъчно количества кръв и кръвни съставки, за да се окаже необходимата медицинска помощ на пострадалите. Направена е и организация с подсилени екипи за кръводаряване, които са готови да приемат всеки, който желае да дари кръв за ранените.

От МВР откриха временна телефонна линия. На кризисните телефонни номера 02/ 982-51-54 и 0889-94-42-60 близки и познати на пътувалите в катастрофиралия автобус ще могат да се информират за състоянието им.

Прокуратурата съобщи, че е образувано досъдебно производство по чл. 343 ал. 4 от Наказателния кодекс за нарушаване на правилата за движение по пътищата при управление на МПС, от което по непредпазливост са причинени смърт и телесни повреди на повече от едно лице.

Вестник “Труд” изказва съболезнования на близките на жертвите.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Още по темата

  1. Вижте пълния списък на прегледаните и хоспитализирани хора, пострадали при катастрофата край Вакарел

  2. „Софиямед“: Стабилно е състоянието на шофьора на автобуса, катастрофирал край Вакарел

  3. Досъдебното производство за катастрофата край Вакарел е за причиняване на смърт на пътя по непредпазливост

  4. Кирил Ананиев: 23-ма са в болници след катастрофата край Вакарел Жена в "Св. Анна" е в най-тежко състояние

  5. Ивайло Московски: Шофьорът на обърналия се автобус има всички необходими документи Инфраструктурата не е причина за инцидента, каза Николай Нанков

  6. Шефът на „Юнион Ивкони“: Автобусът е чисто нов, движил се е с 93 км/час

  7. Московски и Нанков наредиха проверки във връзка с катастрофата край Вакарел

  8. Live Оцеляла от катастрофиралия автобус пред „Труд“: Нямам идея какво стана, просто полетяхме

  9. Live Шест са жертвите при тежката катастрофа с автобус край Вакарел (СНИМКИ) Две коли се удариха на същото място, но в посока Пловдив

  10. Live В петък, 13-и Автобус се обърна на магистралата край Вакарел, има пострадали Свидетел: Удари ни кола и паднахме в канавката

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Чула шум и се навела?! Я стига, вие като чуете шум и се навеждате за да намалите радиото ли? Аз моето го контролирам без дори да поглеждам към него, а съм с куча марка, не нещо скъпо. Всяко радио е с лесно достъпен потенциометър за звука. Като имаш съмнение за шум ще изчакаш предвижващият се автомобил в дясната до теб лента ще подадеш сигнал, ще забавиш. Тя карала с над 100 и се навела! Днес по-рано беше казала, че волана ѝ засякъл, чакам след 2 дни спирачките да са отказали, а накрая да е гръмнал двигателя, защо пък НЕ! Да си признае, че се е разсеяла сигурно в телефона си и това е причината. Аз също съм чувала в движение звуци, но това не е причината да правя такива необмислени действия. Кажете поне на колко години е?

  2. Я да видим дали правосъдието ще я ушие по чл. 116 ал5.
    Ще ви кажа как ще се развие: Ще я осъдят на Условна присъда със срок от 5г., защото:
    – не е осъждана;
    – ще се признае за виновна;
    – ще сключи сделка със съда и най- вече със съдията.
    Кръвнината, ще има да дава, роднините ще имат да вземат.
    След 5г. ще изпълзи от направената ми да изглежда на кочина Родина и ще си бачка по трудов договор и няма да и пука, че е виновна за смъртта на 6 човека и за страданието на много повече, включително роднините на загиналите и ранените.
    Такава във ФАЩ ще лежи поне 20г.!

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.