За първи път жена спечели карибското приключение на Poker Stars

Вятърът събори дървета, повреди покрив на кметство

Удължиха забраната за движение на автомобили над 12 т. през Котленския проход

Проф. д-р Силва Андонова става национален консултант по интервенционална неврология

Горанов: Няма манипулации на системата на митниците БАЦИС През юли 2018 г. ще приключи отстраняването и на последната критика от доклада на ДАНС, обяви Георги Костов

24 души са арестувани в Турция по подозрение в „терористична пропаганда“ срещу военната операция в Сирия

68-годишна загина, мъжът й с опасност за живота заради забравени котлони

Св. Синод: Истанбулска конвенция отваря широко вратите към морален разпад БПЦ призова парламента да не ратифицира споразумението

Грабител изтърси портфейл от чанта

Илияна Йотова: Преживяваме един от най-колебливите периоди в развитието на ЕС

Цеко Минев: В Европа правят по 200 лифта, а ние се обясняваме за един

Задържаха 20-годишен, ударил фелдшер в Спешния център в Нова Загора

Община Петрич довършва важни проекти през новата година

Нов център ще има Боровец, избират между 40 архитектурни проекта

Свищовлия счупи скулата на съседа си при побой

Ще се пише мотивационно писмо за ромската стипендия

Снимка: МОН

Ромските стипендии няма да се раздават, за тях се кандидатства по сложна процедура, заяви пред  БТВ вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева.

Та подчерта, че учениците от гимназиалния курс, които искат стипендия, ще трябва да представят мотивационно писмо, документи за доходи в семейството и свидетелство за успех в училище. По думите й, за да им бъде отпусната стипендия, те трябва да отговарят на много сериозни критерии, включително и за поведение. Идеята, че някой ще влиза в класната стая и ще разделя децата на роми и българи и ще раздава пари на едните, е дълбоко невярна, заяви тя.

През 2020 г., която не е много далеч, ¼ от пазара на труда у нас ще е от роми. Така министърът на образованието идеята да се раздават стипендии на ромски деца, които са стигнали до девети клас.

За тези стипендии са заделени 1 млн. лв., като 60% от парите идват от международен ромски фонд. Гимназисти от ромски произход от IX и X клас с успех над 3,50 ще получават по 30 евро на месец, за да бъдат подпомогнати да завършат средно образование.

По думите й е важно да се признае на глас, че има проблем с отпадането на ромските деца от училище поради бедност или социални причини като ранните бракове, например. Проблем, за чието решаване МОН полага усилия чрез допълнителната подкрепа, е че ромските деца срещат затруднения в училище, защото в семействата им не се говори български. Целта е да помогнем на тези, на които им е най-трудно, посочи Кунева. Очаквам учениците, които получат стипендия,  да са пример за своята общност и да дърпат и други напред, каза още тя.

Министърът беше категорична, че образованието на всички български граждани е ключово за развитието на страната. През 2020 г. една четвърт от влизащите в пазара на труда ще са роми. Икономиката днес исизква все по-специални умения и тези, които не са образовани ще са социално изключени, допълни тя.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (14)

  1. Каквото и да пишат целта на ционистката свиня и ционистите е на тази територия да не останат българи. Това е елемент от геноцида извършван над българския народ.

  2. ето едно :
    до госпужа кунева
    аз айшето асанова от долну уйно,искъм да дадите една стрипендия на мойто чаве,мюмюнчо трети да си купи липило че сфърши,

  3. „Та подчерта,Така министърът на образованието идеята,Министърът беше категорична,влизащите в пазара на труда ,исизква“ Изисква се от вас,драги „ТРУД“-но мислещи,да научите българския език,независимо,че пишете за циганите. Ще се оплача на г-жа Кунева! Но….дали ще има смисъл?! Другааааркоооо……….

  4. И какви точно документи за доходи ще представи деветокласник от циганско семейство? Ако семейството му има доходи, за които може да представи документи и той е в 9-ти клас – браво! Той няма нужда от мотивация – вече е разбрал, че трябва да учи. Ако семейството му не може да представи документи, но той е в 9-ти клас и все още иска да учи (което според мен е много малко вероятно!) – то той не може да вземе тази стипендия.

  5. Единственият начин да се стимулира ходенето на училище – да се спират детските за циганчета над 7 години, които не ходят на училище. Нито ще трябват допълнителни средства – напротив ще се икономисат – нито ще стигаме до абсурдната ситуация да се дават държавни стипендии на база малцинственна принадлежност. Ако парите са 100% от международни цигански организации – няма лошо.

  6. Между другото – същото и за българчета, турчета или арменчета. Не само циганските деца страдат от неходенето на училище. Трябва да има стимули за родителите им да ги карат да ходят на училище.

    1. По-скоро наказания за родителите, че не пращат децата на училище.
      То от друго не разбират, ама като им се бръкне в джоба много ги боли.

  7. Тази и 90% от министерския съвет са неадекватни и не се слушат какво говорят – а пък дали го разбират е съвсем отделна тема.

  8. Това е дискриминация и не само, че законът не може да мине но и тази пача трябва да бъде изхвърлена и съдена.

    1. Браво господин евроатлантик. Интересно когато ти оттърва е дискриминация а когато не е евроаталнтическа ценност. Виждам, че и онзи неграмотния комент дето започва изречението със малка буква явно не е на смяна, щото ти и запетайките слагаш.

  9. Трябва да са няколко учителя в клас – един основен и двама спомагателни както е на запад. Когато едно дете отсъства или е агресивно директно да се изключва и помощите да се прекъсват до определен срок в които детето да се запише отново, като същевременно социалните да бъдат уведомени и да се започне да се работи със цялото семейство. Ако и след записването пак продължава с „циганиите “ си да се отнема и да се вкарва във специализирано учебно заведение за определен срок. Така, че да няма липсващи деца от самата система. На основните учители да се увеличи заплатата и да се направи почасово, като за да се осигури качествено обслужване да се проверяват няколко пъти в годината от частни фирми за контрол на качеството в учебното заведение (за по-лесно може да са и външни).

  10. таз е най-тъпия и мазен боклук,изключително противна с кривата си мусура,оправи другото сега мангалите са наред

  11. “Трябва да са няколко учителя в клас – един основен и двама спомагателни “ Зависи къде. В канада децата ни имаха до 6 кл само една учителка. С нея се срещахме, разговаряхме, тя се представяше на родителски. Не сме чули да е имало втора или даже трета другарка. Затова пък ние имахме в България през 60-те в предучилищната забавачка 3 учителки. Едната основна, другите две спомагателни, едната помагаше при трудото обучение, културните изяви, драм кръжок, музикална агитка, рецитациите. 3=та беше само музика и идваше по 2 седмично да ни свири и учим песни и танци:) Плащахме по 1 лв на мес. като в него влизаше и закуската:)
    Кукунева нема да спре 30 еврета, защото това са парета, дадени по програма и голяма част от тях са вече усвоени от кукунева и групичка. Ако спре стипендиите требва да се връщат всички парета, но те вече са гушнати може 60% от ку и сие:) как не ги разбирате тея работи колеги..срам:))) а ужким сте ентелегентни:)))

  12. Абе къде е тая държава да вкара ред в тея цигански коптори? Да се забранят циганските сватби на непълнолетни, да им се отрежат всички социални плащания, ако децата не посещават училище. На малолетни и непълнолетни родилки родителите да се глобяват и да им се отнемат родителските права. Има много начини да се накарат циганите да ходят на училище, ама на Пръмовица й е по лесно да раздава парите на данъкоплатците. Може ли такава некадърница да е министър, то не че другите са по-хубави, ама тая бие тъпомера. Нема такава държава!!!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.