Венецуела започва продажба на своя криптовалута

Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

Проф. Плочев: Не знам кой ми е началникът, не се чувствам виновен

Пенсионен фонд на Европарламента е на червено Регистрираният дефицит е от 326 млн. евро, има риск да се наложи данъкоплатците да го покрият

Мъж се барикадира в къща в тополовградското село Орешник

В Южна Франция бяха арестувани трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния през август 2017 г.

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 21 февруари 2018 г.

“Юлен” представи идейния проект за втората кабина в Банско

Концесионерът на ски зоната над Банско “Юлен” АД разпространи информация за идейния проект за втори кабинков лифт:

Още преди 8 години, когато се появиха първите признаци на проблем с опашки на Начална станция на Кабинковия лифт, „Юлен“ АД се свърза с водещите производители на въжени линии, за да консултира възможни варианти за неговото решаване. След многогодишни консултации и анализи за решаване на проблема, общото мнение е, че е необходимо да се изгради втора десет местна кабинкова въжена линия, с капацитет 3000 души на час и обща дължина от 5,8 км. Заключението е плод на работата на инженери и проектанти, които са обследвали казуса на терен.

Разработено е и идейно проектно трасе, видно от приложената схема. След обсъждане на редица варианти се стигна до единодушно становище, че това е най-добрия възможен вариант, който ще реши транспортно-логистичния проблем с опашките и едновременно с това е най-екологосъобразното решение.

Новата кабина е предвидено да има начална станция, разположена в непосредствена близост до начална станция на действащата кабина. Трасето от нея до междинна станция, разположена в м. „Чалин валог“, се движи почти успоредно на настоящата и след междинната станция продължава до другия естествен център на ски-зоната – местност „Шилигарника“. По този начин ще могат да се разделят туристопотоците, за да не се създаде отново проблем с опашка на „Бъндеришка промяна“. Така двата центъра – „Бъндеришка поляна“ и „Шилигарника“ ще поемат равномерно всички скиори без да се получават нови опашки.

Заявяваме категорично, че трасето на този идеен проект минава единствено през концесионна територия и попада изцяло в буферната зона. Горските площи, през които ще премине трасето са само 0,017 % от територията на НП „Пирин“.

Акционерно дружество Юлен, концесионер на „Ски зона Банско“, е готово да поеме твърд ангажимент, като компенсаторни мерки във връзка с изграждането на втория кабинков лифт, че срещу всяко отстранено дърво ще засади пет нови дървета, на посочено от Дирекцията на НП „Пирин“ място.

26196744_10215664651199890_268344834_n

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. дано скоро има и реализация на проекта. Аз мисля, че втория лифт ще е от голяма полза за скиори, инвеститори и въобще за зимния туризъм у нас.

  2. Проектът си го бива, мислено е по него, най-нкарая учещите се няма да ми се пречкат

Отговорете