На 9 декември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 09.12.2019

Financial Times: България привлича рекордни технологични инвестиции София има потенциал за технологичен център

Почина актьорът, изиграл Голямото пиле от „Улица Сезам“

Откриха нарушения в 37 автошколи в Пловдив

Външният министър на Украйна оповести каква позиция ще защитава Зеленски в Париж

Еврокомисарят по икономика иска разхлабване на бюджетните правила в ЕС

Художествената академия остава без голи модели заради липса на пари

В Сараево отмениха публичните прояви заради мръсния въздух

Сидеров: Каракачанов и Симеонов изнудиха ГЕРБ за пари за партиите, вместо за пенсии

Богат урожай, малко зрители И този „Златен ритон“ доказа, че документалното и анимационното ни кино си струват правенето и гледането, дори с излишните дължини

Дерат седем кожи за Нова година у нас Двойно по-евтин ни излиза празникът при съседите

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 9 декември 2019

Горя стая на общежитие в „Студентски град”

Война между погребалните агенции в Стара Загора

„Юлен“ представи идейния проект за втората кабина в Банско

Концесионерът на ски зоната над Банско „Юлен“ АД разпространи информация за идейния проект за втори кабинков лифт:

Още преди 8 години, когато се появиха първите признаци на проблем с опашки на Начална станция на Кабинковия лифт, „Юлен“ АД се свърза с водещите производители на въжени линии, за да консултира възможни варианти за неговото решаване. След многогодишни консултации и анализи за решаване на проблема, общото мнение е, че е необходимо да се изгради втора десет местна кабинкова въжена линия, с капацитет 3000 души на час и обща дължина от 5,8 км. Заключението е плод на работата на инженери и проектанти, които са обследвали казуса на терен.

Разработено е и идейно проектно трасе, видно от приложената схема. След обсъждане на редица варианти се стигна до единодушно становище, че това е най-добрия възможен вариант, който ще реши транспортно-логистичния проблем с опашките и едновременно с това е най-екологосъобразното решение.

Новата кабина е предвидено да има начална станция, разположена в непосредствена близост до начална станция на действащата кабина. Трасето от нея до междинна станция, разположена в м. „Чалин валог“, се движи почти успоредно на настоящата и след междинната станция продължава до другия естествен център на ски-зоната – местност „Шилигарника“. По този начин ще могат да се разделят туристопотоците, за да не се създаде отново проблем с опашка на „Бъндеришка промяна“. Така двата центъра – „Бъндеришка поляна“ и „Шилигарника“ ще поемат равномерно всички скиори без да се получават нови опашки.

Заявяваме категорично, че трасето на този идеен проект минава единствено през концесионна територия и попада изцяло в буферната зона. Горските площи, през които ще премине трасето са само 0,017 % от територията на НП „Пирин“.

Акционерно дружество Юлен, концесионер на „Ски зона Банско“, е готово да поеме твърд ангажимент, като компенсаторни мерки във връзка с изграждането на втория кабинков лифт, че срещу всяко отстранено дърво ще засади пет нови дървета, на посочено от Дирекцията на НП „Пирин“ място.

26196744_10215664651199890_268344834_n

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Добре започва 2018, с доста добри идеи

  2. дано скоро има и реализация на проекта. Аз мисля, че втория лифт ще е от голяма полза за скиори, инвеститори и въобще за зимния туризъм у нас.

  3. Проектът си го бива, мислено е по него, най-нкарая учещите се няма да ми се пречкат

  4. Добре изглежда. Ще е супер да не чакаме по стомчаса на опашка.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.