Ивайло Калфин: Стратегическите решения в България се взимат само отвън или под чужд натиск

Експерт: Брекзит без споразумение няма да се отрази съществено у нас

Милиони пароли изтекоха в мрежата – вижте дали сте засегнати

Анкара заяви, че ще защитава „турското малцинство“ в Западна Тракия

ЕК призова Лондон да проведе евровот Найджъл Фарадж вече готви предизборна кампания

Макрон проведе втора среща от дебата за „жълтите жилетки“

Никълъс Холт ще играе Толкин в биографичния филм за писателя

Тръмп прие пратеника на Пхенян

10 години затвор за турски съдия с награда за човешки права от Европарламента

Китай предложил да увеличи внoса от САЩ до обем от 1 трлн. долара

Откриха труп на възрастна жена във Враца

Сириец държал мрежа за плащания на терористи у нас (обзор) 43-ма арестувани за участие в древната система за парични трансфери “хавала”

Берлускони се кандидатира за ЕП

Една трета от работещите у нас получават месечни бонуси

В Казанлък отбелязаха 130-тата годишнина на 23-и пехотен Шипченски полк

„Юлен“ представи идейния проект за втората кабина в Банско

Концесионерът на ски зоната над Банско „Юлен“ АД разпространи информация за идейния проект за втори кабинков лифт:

Още преди 8 години, когато се появиха първите признаци на проблем с опашки на Начална станция на Кабинковия лифт, „Юлен“ АД се свърза с водещите производители на въжени линии, за да консултира възможни варианти за неговото решаване. След многогодишни консултации и анализи за решаване на проблема, общото мнение е, че е необходимо да се изгради втора десет местна кабинкова въжена линия, с капацитет 3000 души на час и обща дължина от 5,8 км. Заключението е плод на работата на инженери и проектанти, които са обследвали казуса на терен.

Разработено е и идейно проектно трасе, видно от приложената схема. След обсъждане на редица варианти се стигна до единодушно становище, че това е най-добрия възможен вариант, който ще реши транспортно-логистичния проблем с опашките и едновременно с това е най-екологосъобразното решение.

Новата кабина е предвидено да има начална станция, разположена в непосредствена близост до начална станция на действащата кабина. Трасето от нея до междинна станция, разположена в м. „Чалин валог“, се движи почти успоредно на настоящата и след междинната станция продължава до другия естествен център на ски-зоната – местност „Шилигарника“. По този начин ще могат да се разделят туристопотоците, за да не се създаде отново проблем с опашка на „Бъндеришка промяна“. Така двата центъра – „Бъндеришка поляна“ и „Шилигарника“ ще поемат равномерно всички скиори без да се получават нови опашки.

Заявяваме категорично, че трасето на този идеен проект минава единствено през концесионна територия и попада изцяло в буферната зона. Горските площи, през които ще премине трасето са само 0,017 % от територията на НП „Пирин“.

Акционерно дружество Юлен, концесионер на „Ски зона Банско“, е готово да поеме твърд ангажимент, като компенсаторни мерки във връзка с изграждането на втория кабинков лифт, че срещу всяко отстранено дърво ще засади пет нови дървета, на посочено от Дирекцията на НП „Пирин“ място.

26196744_10215664651199890_268344834_n

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. дано скоро има и реализация на проекта. Аз мисля, че втория лифт ще е от голяма полза за скиори, инвеститори и въобще за зимния туризъм у нас.

  2. Проектът си го бива, мислено е по него, най-нкарая учещите се няма да ми се пречкат

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.