Пет жени са били убити в близост до църква в Дагестан

12 души са задържани преди срещата Левски – Ботев (Пд)

Красимир Каракачанов: Амбицията ми е докато съм министър да въведем доброволната военна служба

Патриарх Неофит поиска и даде прошка в храма ”Света Неделя”

Делян Пеевски: Противниците ми са хората, ограбили България

Пропадане в снежна козирка убива Ния (обзор) Седнала да си сложи котки на краката върху снежна козирка, която се сринала

Турист почина на ски писта „Кулиното”

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 19 февруари 2018

Десет души са затрупани от лавина в Алпите

Италиански „Левски“ на старта

Българските Destiny’s Child изгряха в „Гласът на България“

НФСБ провежда шествие по повод 145 години от гибелта на Апостола на свободата

Протестиращи пред парламента: Не гласувайте тайно Конвенцията

Вижте поклонението пред паметника на Васил Левски в София

Сблъсъци между фенове на “Ботев” и полицията в София

Ябълки и цвекло за здраве и красота Крушите са богати на фибри и намаляват лошия холестерол

На трапезата e добре да има от всички сезонни зеленчуци.

Тиквата е отличен източник на витамин А и калий

С постепенното настъпване на есента човешкият организъм започва да се стреми към натрупване на запас от мазнини. Ето някои от най-важните съвети как да се храним най-правилно през този сезон, за да не напълнеем, но и едновременно с това да набавим на организма си всички необходими вещества.

Есента е най-известна като сезон на ябълките и гроздето. Тези два плода са полезни да се консумират точно сега, когато са едва наскоро откъснати, защото съдържат най-много витамини. Крушите пък са богати на фибри и намаляват лошия холестерол, а помагат при запек. На трапезата ви трябва да има ястия от всички сезонни зеленчуци.

Сега е времето и на похапването на моркови, зеле, броколи, карфиол и целина. Картофите също са най-полезни и вкусни за консумация през есента. Само е добре да ги хапвате запечени с кожата и без месо, както и да са придружени със салата.

Не трябва да изключваме от менюто си месото, но е препоръчително да наблегнем на бедните на мазнини меса и на рибата, която да присъства на трапезата ни поне веднъж седмично.

Една от най-важните храни за есента е цвеклото. То е толкова полезно, че заслужава да присъства редовно в сезонното ни меню. Цвеклото предоставя антиоксиданти, има противовъзпалителни и детоксикиращи свойства, също така е пълно с фолиева киселина, фибри и калий.

Тиквата пък е пълна с фибри и аромати – и двете засищат добре и се отразяват чудесно на храносмилането. Освен това е отличен източник на витамин А и калий.

Страхотна алтернатива на бонбоните, фурмите пък са добър източник на желязо и диетични фибри.

 

Грижа за лицето

Пилинг с цитруси за свежа кожа

Домашните маски са лесни и полезни

27-3През есента, когато слънцето започва да отслабва и студът напомня за зимата, е време да помислим за кожата си. Есента е отличен период за коригиране на ефекта от високите температури. Един от най-лесните е полезни начини е да си направим домашна маска.

Лимонът и всички останали цитрусови плодове са неизменна част от съставките, влизащи в най-добрите домашни козметични маски в този сезон. Причината е във високата киселинност в тях, която оказва особено благоприятно въздействие при отстраняването и почистването на кожата от мъртвите клетки. В случая е достатъчно само да втриете в продължение на 1-2 минути върху кожата си кора от портокал, лимон или грейпфрут.

 

Билкови чайове повишават имунитета

Глог и шипки за пречистване на организма

Сиропът от бъз освобождава от токсините

27-2Глогът е сред онези полезни есенни плодове, от които имаме възможност да се възползваме точно сега. Той може да влезе в употреба и на най-придирчивите предпочитания – консумира се под формата на плод или чай, сокът от глог пък е концентрация на всичките здравословни ползи на този плод.

Глогът се използва в домашната кулинария и участва в състава на редица козметични лосиони.

По това време на годината не бива да забравяме шипката. Наричат я “царица на билките” и това не е случайно, защото тя съдържа букет от полезни за организма вещества. По разнообразието и количеството витамини тя превъзхожда голяма част от познатите ни лечебни растения. В 100 г плодове шипки например се съдържат около 2 г витамин С, което е с около 300 пъти повече в сравнение с ябълките. През есента един сироп от бъз може да направи чудеса с тялото ни.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.