В населените места броят на жертвите е почти 2/3 от общия брой на жертвите от пътнотранспортни произшествия. Така е и в нашата страна - най-много убити има в градовете, след това на първокласните пътища, второкласните, третокласните, четвъртокласната пътна мрежа, селата. Най-малко са на автомагистралите. Това каза Алекси Кесяков, секретар на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението по пътищата. „В населените места, където живеем, освен че трябва да контролираме, да плашим хората, че ще ги глобяваме, трябва да създаваме и условия за безопасно движение“, обясни той.
„Загубите от катастрофите са доста сериозни. Изчисляват ги като % от БВП, и при нас е така. Животът след катастрофата е ужасен за всички, които са попаднали в тази насока“, посочи Алекси Кесяков. Според него това, че сме на първо място по смъртност в резултат на пътнотранспортни произшествия не е случайно. „Смъртността по пътищата е в следствие на факторите, които формират движението- поведението на хората - пешеходци, пътници, водачи; обучението, което се прави; санкциите; състоянието на пътната инфраструктура“, уточни той.
„Ако искаме да постигнем най-добрите показатели в Европа трябва да се борим да изравним факторите, които формират движението“, каза още Алекси Кесяков.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш