БДЖ на печалба с 10 мнл. лв. през 2018 г.

БДЖ излиза с печалба от 10 мнл. лв. през 2018 г. Това заяви пред журналисти Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ". На среща с новото ръководство на дружеството стана ясно, че холдингът е на печалба, но само счетоводна, допълниха от дружеството. Междувременно обявиха, че бюджетът на дружеството ще бъде готов до 15 февруари

„Приходите на БДЖ са около 350 млн. лв. годишно, като половината са субсидия на държавата. 40 млн. лв. е капиталовият трансфер на година с основна задача модернизация на състава“, каза още Григоров.

Той посочи, че се очаква бюджетът за 2019 г. да бъде с около 20 млн. лв. повече от 2018 г.

През средата на 2019 година БДЖ ще плати 2 млн. лв. от бюджета си за наем на 20 локомотива и 50 вагона. Търсят и мотриси под наем, но налични ще има най-рано след средата на следващата година. За целта холдингът преговаря с български и чуждестранни компании.

„В момента заради недостиг и остарялата техника потменяме около два-три влака на ден“, заяви Григори Григоров, член на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД. В свой план за развитие на дружеството холдингът е предвидил 150 млн. лв. за ремонт на мотриси през следващите три години. Но процедурите за ремонт при възлагане на външни подизпълнители отнемат между 6 месеца и година. „Единственият вариант да изпълним графика е да наемем допълнителен подвижен състав в помощ на това, което разполагаме в момента“, обясни той.

За миналата година БДЖ отчита закъснение от 430 хил. минути. Средно дневно закъснението на всички 560 влака е с около 3 минути. От ръководството на холдинга обявиха, че ще подобрят комфорта на пътниците и обслужването им на касите на гарите. А старите и студени влакове изобщо няма да бъдат пускани по линиите. Заради това недостигат около 200 композиции годишно.

„Опитваме се да изкараме БДЖ от 19-и век и да въведем иновации“, коментира изп.-директор на „Холдинг БДЖ“ инж. Никола Василев. Но иновациите не са на дневен ред, след като стана ясно, че нов подвижен състав няма да има в следващите 5-6 години, а тогава изтича договорът на дружеството с държавата. Съдбата му след това не стана ясно от отговорите на ръководството на БДЖ.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България