Бомбастични сметки за вода стресираха поповчани

водомер

Фактури и за над 200 лв. получили домакинствата

Бомбастични сметки за вода изненадаха неприятно жителите на община Попово, чиято консумация изведнъж скочила от 3-4 на 30-40 кубика. Хората се жалват, че имат да плащат по 160, 230, че и повече за последния отчетен период.

„Нямам нито ресторант, нито басейн, нито обществена баня. Плащам си редовно и нямам пропуснат месец”, оплака се в социална мрежа жена, която броила 160 лв. Друга, чиято къща на село били „зазимени” и не живеели там през снежния сезон била изненадана, че трябва да плаща за нещо, което не е ползвала. „Дадоха ми 40 лв. за Коледа, взеха ми за вода 26 лв. за имот, в който няма никой”, не спести иронията клиентката. Мъж пък коментира, че разпределената вода от общите водомери била повече от индивидуалното потребление.

Хората се жалват, че има завишение от 100-200%, заканват се да не плащат и да протестират. Искат и извънредно заседание на местния общински съвет, смятайки, че едва ли не са изкупителна жертва на наказателна акция. Причината е, че от началото на тази година минават към друг оператор. Досега ги обслужваше „Водоснабдяване- Дунав” – Разград, а от 1 януари вече са към ВиК-Търговище. Сметките, които стресираха хората, са последните към стария им оператор.

Заради странната ситуация и много оплаквания в общината в Попово сформират група, която да оказва помощ на гражданите, като придвижване на жалби. Ще обявят телефон за връзка по проблема, за да обединяват сигналите и да се търси решение на проблема.

Клиентка поясни, че е пратила такава жалба в дружеството в Разград, като заснела и показателите на водомера, за да се види, че не отговарят на фактурираното и сметката била анулирана. Други подавали жалби във ВиК-Търговище, което вече трябва да ги обслужва и настоявали за проверка на показателите.

От разградското дружество информираха, че са получили 4 жалби и са сторнирали фактурите. В четвъртък разлепяли съобщения в Попово клиентите им, при констатирани несъответствия, да подават жалби за проверки. И те са обявили телефони за справка. Нямало проблем сигналите да се пускат и на електронната поща на дружеството.

„Там, където има драстично разминаване ще сторнираме директно. В други случаи ще се правят проверки на място. Всеки случай е индивидуален”, каза за „Труд” управителят на „Водоснабдяване-Дунав” Стоян Иванов.

Той обясни, че декемврийските фактури принципно са на по-висока стойност, защото е отчитан по-голям период, заради преминаването към друг оператор. Така било засечено потреблението за 40-45 дни или повече, според това кога са минали инкасаторите, които трябвало да обхванат периода до 31 декември.

Някъде въобще не са могли да влязат, тъй като хората ги нямало, и са били начислени служебно кубици на база консумация от предходен период.

Той не изключва да има и грешки, но отново уточни, че всеки случай е различен и трябва да се провери.

Клиентите, които имали големи суми, можели пък да ги платят и разсрочено.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България