Британски лорд ловува в планината

Смело сърце. Уилям Уолъс. Шотландският боец. Труднопроходимите и кални планини на Острова. Любимото място за лов на британските лордове. Подобни сюжети вече са за приключенските филми. Но в съвременния свят на технологиите един благородник на четири колела може да ви накара да се почувствате като главен герой на някой от историческите епоси.

Петото поколение на Land Rover Discovery предполага незабравимо приключение, но също и много лукс. Новият SUV на британската компания предоставя на клиентите си много повече лайфстайл. Докато не го пробвате в планината. Пътният просвет е измерен на 283 мм (по-висок с 43 мм), а максималната дълбочина на газене от 900 мм (увеличение от 200 мм) поставя Discovery в собствен клас, осигурявайки ненадмината увереност при справяне както с подгизнали писти, така и с наводнени пътища.

Офроуд технологиите гарантират, че с най-тежките условия ще се справи и човек, неопитен зад волана. Системата с много режими Terrain Response 2 на Land Rover оптимизира редица настройки за поведението на автомобила - от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките. Тя се управлява от шофьора, но може и автоматично да зададе оптималната настройка, ако водачите не са сигурни кой е най-добрият избор. При екстремно тежък терен функцията All-Terrain Progress Control (ATPC) може автономно да поддържа ниска скорост и така водачът се концентрира само върху работата с волана, без да мисли за педалите. Това е един вид автопилот за офроуд и можете да бъдете сигурни - автомобилът няма да ви подведе.

Друга интелигентна разработка е асистентът за движение с прикачен товар. Той позволява на водачите да извършват с лекота потенциално трудни маневри на заден ход, когато теглят товарни ремаркета или каравани. Дори абсолютно начинаещите ще могат да паркират, като използват умната система, която се грижи за трудното кормилно управление, необходимо за точно позициониране на ремаркетата при движение на заден ход. Водачът може просто да насочва ремаркето в желаното пространство, като използва въртящия се контролер за системата Terrain Response 2. За да стане маневрирането по-лесно, откликващите насочващи линии, насложени върху изображението от обърнатата назад камера, се извеждат на централния сензорен екран и снемат стреса от тази иначе трудна задача.

Офроудът обаче е за любителите на силни усещания. А Discovery е създаден да бъде най-добрият приятел на семейството - цел от проектирането още на първото поколение преди 27 години. Впечатление прави приемствеността между автомобилите вече повече от четвърт век. Запазените характеристики на дизайна включват стъпаловидната линия на покрива, която отличава всяка от четирите предишни генерации на Discovery и осигурява елегантно решение за практични нужди. Стъпаловидният профил оптимизира пространството за главите на пътниците на третия ред седалки. Той също позволява амфитеатрално разположение на седалките в Discovery, при което всеки ред е разположен по-високо от предния и гарантира, че всяка седалка е най-добрата в салона.

40-3-6kol

Дизайнът и конструкторската завършеност на Land Rover гарантират, че новият Discovery е в състояние да настани седем възрастни в каросерия на SUV, която е по-къса от 5 метра (4970 мм). Повечето конкуренти с подобен размер осигуряват разположение на седалките 5+2, но новият Discovery е проектиран така, че 95 от 100 възрастни да седят удобно и на третия ред, осигурявайки пълна гъвкавост на интериора. И двете седалки на третия ред съдържат точки за прикрепване ISOFIX (общо пет), така че семействата имат свободата да поставят детските столчета на най-подходящото място.

Discovery въвежда за първи път в света технологията „Интелигентно сгъване на седалките“, която позволява на клиентите да конфигурират втория и третия ред с минимални усилия, като използват контролните бутони отзад в автомобила, централния сензорен екран и дори дистанционно чрез приложение за смартфон като част от услугите InControl Touch Pro.

Иновативната функция дава възможност на собствениците да преподреждат седалките, докато са в магазина и чакат на опашка да платят за големи или обемисти предмети, чрез което автомобилът е идеално конфигуриран да поеме покупките. Трите реда седалки се предлагат с отопление. За първия и втория ред има и охлаждане, а масажната функция могат да ползват водачът и пътникът отпред.

Удоволствието от обширния интериор на новия Discovery се постига още по-лесно чрез друга добре измислена иновация на Land Rover. Технологията за автоматично регулиране на височината на достъпа Auto Access Height снижава автомобила с до 40 мм, когато пътниците се готвят да влязат или да излязат. Заедно с просторното и гъвкаво разположение на седалките, другият ключ към отличната функционалност на новия Discovery е информационно-развлекателната система InControl Touch Pro. Интуитивната система съдържа голям 10-инчов сензорен екран, разположен високо върху централната конзола, което позволява на дизайнерите на Land Rover да намалят броя превключватели върху конзолата и да постигнат изчистен, подреден външен вид.

40-10-6kol

Три дизелови и един бензинов двигател

Три дизелови и един бензинов двигател задвижват петото поколение на Land Rover Discovery. Най-голяма мощност има 3-литровият V6 с компресор суперчарджър - 340 конски сили. Бензиновият мотор предоставя 450 Нм въртящ момент, за да осигури максимална динамика и проходимост.

Дизеловата гама стартира с четирицилиндров 2-литров Ingenium Td4, който е със 180 конски сили. Той е и най-икономичният агрегат. Намалява вредните емисии с 22 процента в сравнение с предшественика си. По-мощният „батко“ е също четирицилиндров Ingenium Sd4 с двоен турбокомпресор и 240 конски сили.

Най-мощният дизелов агрегат вече е шестцилиндров с ресурс от 258 коня.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили