Бронираната крепост на Путин тежи 6,5 тона

Инженери от Porsche и Bosch са участвали в конструирането на руския автомобил

Руският президент Владимир Путин събра погледите на автомобилните ценители с новата лимузина, с която пристигна в Кремъл за тържественото си встъпване в длъжност за четвърти път на този пост.

Величественият автомобил има модерен външен вид в стилистиката на Rolls-Royce Phantom, бронирана защита и мощност 600 конски сили, но най-важното му качество е табелата “Сделано в Росии”. За първи път от 1990 г. руският държавен глава се вози в автомобил собствено производство, като остави в гаража използвания досега Mercedes 600 Pullman. Това бе разчетено като символичен жест с оглед на обтегнатите отношения на Русия с Германия, Западна Европа, Великобритания и САЩ.

Путин отдавна крои планове да слезе от държавните мерцедеси. Те бяха въведени от неговия предшественик Борис Елцин, който обърна гръб на старите лимузини “Чайка” и ЗИЛ, като използваше Mercedes S-класа W140, а впоследствие бяха закупени моделите W220 и W221. Тази епоха приключи с началото на четвъртия мандат на руския президент. Още преди 6 години Путин поръча да бъде изработена нова, модерна руска лимузина, след като не хареса доставения му от ЗИЛ автомобил с кодировка 4112Р. Новата кола на държавния глава е първи екземпляр от проекта “Кортеж”, който ще включва три типа превозни средства (лимузини, ванове и SUV-ове) за висшата държавна администрация, базирани на една и съща платформа. До края на 2018 г. трябва да бъдат сглобени около 100 екземпляра от различните модификации.

Техническата разработка се осъществява под прекия надзор на самия президент. Той лично изпробва качествата на първия предсериен прототип, но за производителите не остава време да изготвят втори вариант. Появата на “Кортеж” при встъпването в длъжност се прие като изненада, защото се смяташе, че колата още не е готова. Зад конструирането на модела стоят руският държавен институт за автомобилни изследвания и руският холдинг “Солерс JSC”, като в технологичното проектиране са участвали елитни инженери от Porsche и Bosch.

По неофициални данни лимузината “Кортеж” се задвижва от 4,4-литров бензинов турбо двигател V8. Моторът генерира мощност около 600 конски сили и е свързан с 9-степенна автоматична скоростна кутия. Дължината на автомобила е 6,62 м, широчината – 2 м, а пътният просвет – 20 см. Заради бронировката теглото достига колосалните 6,5 тона. Затова в процес на разработка е втори, още по-мощен двигател, с какъвто не разполагат конкурентните западни производители.

Повече технически подробности се очаква да бъдат оповестени по-късно през годината на автомобилното изложение в Москва, когато ще се състои световната премиера на серията “Кортеж”. Тя ще изпълни с гордост и съдържание руската автомобилна индустрия, която изведнъж ще разполага с модерно трио – лимузина, ван и SUV. Лимузината още няма цена, но се предполага, че ще се продава за сума около 200 000 евро.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили