Брутални „баварци“ нанасят двоен удар

Редови 6-цилиндров мотор генерира двигателна сила като за по-голям V8

Максималната скорост може да бъде увеличена до 285 км/ч

Много конски сили, лукс и задвижване 4х4 в каросерия на SUV. Това търсят напоследък (почти) всички купувачи на автомобили в луксозния клас. Точно с такива модели ги изкушава BWW в края на зимата – М-вариантите на X3 и X4. И за да бъде изкушението по-голямо, новите “баварци” с вълшебната добавка М към името всъщност не са два, а четири.

Защото наред с “обикновените” М-модели излизат и още по-наточените “необикновени” версии M-Competition.

Породистите “зверове” всяват страхопочитание с външния си вид. Те стоят по-ниско върху асфалта, обути са в широки нископрофилни гуми върху 20 или 21-инчови джанти, украсени са със спойлери и карбонови елементи, а отработените газове изригват звучно през изпускателна система с четири тръби и управляеми клапани. Дори задължителният за еконормите в Европейския съюз филтър за твърди частици не може да филтрира специфичния гърлен звук. Тези първични белези издават, че зад бъбрековидната решетка, гланцирана с тъмен хром, работи див и яростен мотор. Новият трилитров редови шестцилиндров двигател се развърта до впечатляващите 7200 оборота и генерира мощност в изобилие.

В М-моделите на X3 и X4 ресурсът достига до 480 конски сили при 6250 оборота и 600 Нм в диапазона от 2600 до 5600 оборота. Още по-екстремните варианти M-Competition чрез различна настройка на софтуерното управление мощността е повишена до 510 конски сили при 6250 оборота, а максималният въртящ момент от 600 Нм е налице от 2600 до 5950 оборота. За да постигне такива показатели, конкуренцията AMG използва двигател с 8 цилиндъра, а не с 6.

Скоростните характеристики са красноречиви. М-моделите спринтират от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди, а M-Competition вариантите са с 0,1 секунда по-бързи. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Със закупуване на допълнителен пакет тя може да бъде увеличена до 280 км/ч за М-моделите и до 285 км/ч за версиите M-Competition. Двигателната сила се предава на четирите колела през 8-степенна автоматична трансмисия с калибровка да изпраща повече тяга към задния мост. Свързването на системата xDrive с динамичния контрол на стабилността и активния заден диференциал подобрява сцеплението и стабилността. За разлика от М5 тук няма режим за изцяло задно предаване, тъй като това противоречи на философията на X-гамата на BMW.

С бруталния характер на М и М-Competition моделите Х3 и Х4 са съобразени кормилната система, окачването с електронно управляеми амортисьори и спирачната система. В кабината цари спортно-луксозна атмосфера със специфично оформление на таблото и волана. Спортните кожени седалки могат да бъдат и тип “корито” като на автомобил от състезателни серии.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили