България изнася вино за САЩ, целта е да завладее пазарите Япония и Китай

Преориентацията е от нискоценовия масов износ към по-ограничения, но качествен експорт

България ще се опита да излезе от доскоро основният, но нискоценови пазар на българското вино, какъвто бе Русия и да пренасочи качествените вина за сметка на количествата към САЩ, Япония и Китай, съобщава председателката на Асоциацията на износителите на вино Галина Нифору пред БНР.

Така страната ни постепенно ще  преориентира пазара си на вино от нискоценовия масов износ към по-ограничения, но качествен експорт.

Марката "балканско вино" постепенно се налага на презокеанските пазари.

Америка е най големият винен пазар, както по обем, така и по стойност, Китай е на второ място, Япония на седмо място.

Наистина трябва да се насочим към пазари, които не правят спънки, а напротив, отварят вратите си към нашето вино. Наистина Русия в момента не е пазар, това е много несигурен пазар с постоянни промени. Много трудно се работи в такава среда. Затова българското вино под общата марка "Вино от Балканите" вече прохожда на американския пазар.

Галина Нифору обяви, че в САЩ има вече заложена такава ниша "Вино от Балканите". Тя се продава в магазините много по лесно, консуматора вече се ориентира.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България