България се представя достойно на “Зелената седмица” в Берлин (снимки)

БЕРЛИН. От нашия кореспондент

Десислава Танева откри щанда ни на най-голямото в света аграрно изложение

За 28-и път България се представя на “Зелената седмица” в Берлин – най-голямото в света аграрно изложение. Министърката на земеделието и храните Десислава Танева откри българския щанд. Тя прие поздравленията на германския си колега Кристиан Шмидт, който по традиция посещава щанда ни в деня на откриването на “Зелената седмица”.

Когато за пръв като министърка посетила аграрното изложение в Берлин през 2015 г., изпитала срам от оформлението на щанда ни. През миналата година България се представила подобаващо, а тази година още по-добре. Така била видна градацията към достойно присъствие на България на “Зелената седмица”. Това сподели пред “Труд” г-жа Танева, която е придружавана от двамата си заместници – Васил Грудев и Георги Костов.

Действително през 2015 г. българският щанд можеше да се оприличи като кич. Миналата година страната ни се представи далеч по-достойно с копривщенска къща и невероятния фолклорен ансанбъл “Българе”. Тази година архитектурното решение на щанда е още по-впечатляващо – древна архитектура и бликащи фонтани.

В името на истината трябва да се признае, че производителите ни на храни и традиционна козметика на базата на розовото масло винаги са впечатлявали стотиците хиляди посетители на “Зелената седмица”.

Щандът ни, разположен на 140 кв. м., не винаги е бил аранжиран по каноните на естетиката и традициите ни. Това стана факт през последните две години.

Този път 10 български фирми представят продукцията си по традиционни рецепти – “Панагюрска луканка”, филе “Елена”, роле “Трапезица”, суджук, пастърма, малиново и капиново вино, биосокове, сиропи от ябълки, рози, арония, бъз, малини, орехи, мед, сладка, сушени плодове, сирена и подправки.

Има място и за критика – цените, които са неоправдано високи. Бутилка мастика се предлага за 20 евро, ракия за 15 евро. Такива цени в Германия няма, да не говорим за България.

Похвално е, че на достъпни и реални цени се предлага козметиката ни, произведена на базата на розово масло – от 2 до 5 евро за крем за ръце и лице, изящни свещи и сапуни под формата на роза, стилни опаковки.

“Зелената седмица” се провежда за 82-ри път. На изложението, което продължава до 29 януари, са представени 1650 изложители от 66 държави. Очакват се общо близо половин милион посетители. Входът е 14 евро.

Тази година партньорска страна е Унгария. Вече е договорено през 2018 година партньорска страна да е България. На такава държава се предоставя цяло хале.

Редно е още отсега София да изработи концепция за достойното ни представяне като партньорска страна. Бизнесът е важен, но още по-важно е как ще се представим.

Крайно време е и да помислим да стъпим трайно и убедително на големия германски пазар за храни и напитки. Засега присъствието ни е повече от скромно, а имаме потенциал да се съревноваваме с Испания и Италия. Да не говорим за българските домати и плодове, които с качеството си биха задминали присъствието на Холандия на немския пазар, която предлага предимно оранжерийни продукти.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа