Български компании намират пазари във Виетнам

Директорът на търговското представителство на центъра у нас Иван Кашукеев и Нгуен Труонг Сон, председател на Управителния съвет (вляво) официално откриха новия офис. Снимки: Денислав Стойчев

В София откриха търговско представителство на Виетнамско-българския център

Насърчава чуждите фирми да инвестират у нас

Българските фирми вече имат партньор в лицето на Виетнамско-българския център за насърчаване на търговията и инвестициите, който откри свое представителство в София. Целта ни е да помагаме на нашите и виетнамските компании да се срещнат и да осъществяват сделки, заяви директорът на търговското седалище на центъра у нас Иван Кашукеев по време на официална церемония в София.

Специално за откриването в България пристигнаха Нгуен Труонг Сон, председател на Управителния съвет на новоучредения център, вицепрезидентът на новата организация Нгуен Те Хънг, генералният директор Лиен Дук Лиен, както и председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов, Даниел Добрев, завеждащ Служба по търговско-икономическите въпроси към посолството на България в Ханой, гости и приятели.

Искаме да помогнем да се увеличи вносът и износът между България и Виетнам, посочи още Иван Кашукеев.

По думите му центърът си поставя за цел да привлече компании от азиатската държава, които имат желание да инвестират у нас, включително и за да получат българско гражданство. Кашукеев обеща пълно съдействие на родния бизнес, който търси кадри във Виетнам.

Успех на новото начинание пожела Нгуен Труонг Сон, председател на Управителния съвет на новоучредения център. Той припомни, че преди половин година представителство беше открито и в Ханой. Нашият център е създаден само от виетнамски граждани, които са живели и учили в България. Ние познаваме вашата страна, българите са наши братя и мога да кажа, че за нас България е втора родина, заяви Сон. По думите му виетнамският народ още помни помощта, която е получил от българската страна, в едни трудни времена.

Затова трябва да направим нещо, за да станат нашите две държави отново по-близки. Идеята ни е да свържем българския и виетнамския бизнес и да развиваме търговията между двете държави, подчерта председателят на Управителния съвет. И изрази увереност, че това начинание ще успее.

Българският офис на Виетнамско-българския център се намира в центъра на София, на ул. “Добруджа” 1, етаж 2.

 

Цветан Симеонов, председател на Българска търговско-промишлена палата:

Бизнесът е готов да наема работници от Ханой

БТПП обеща съдействие

Радваме се, че поставяте началото на проактивна дейност чрез представителството на Виетнам в София, поздрави създателите на центъра Цветан Симеонов, председател на Българска търговско-промишлена палата. Вече имах среща с новия посланик на Виетнам у нас и той е информиран за новия центъра. Той ме увери, че интересите и на посолството, и на бизнеса напълно съвпадат, подчерта Симеонов. Ние знаем, че Виетнам е държава, която може да ни предостави добре квалифицирана работна ръка, доказала своите качества, от която родният бизнес се нуждае. В същото време България произвежда продукти, които не са характерни за Виетнам, като козметиката например, които могат да намерят добър пласмент там, заяви председателят на БТПП.

Той напомни, че у нас е имало намерение да се ограничи получаването на българско гражданство срещу инвестиции, но бизнесът в лицето на Асоциацията на организациите на българските работодатели, се е възпротивил. Не може тази практика да се премахва, само защото има институции, които не си вършат работата, категоричен беше Цветан Симеонов.

И обеща търговската палта да съдейства за реализация на идеите на новия център, така че виетнамският бизнес да се чувства тук като във втора родина.

 

Родни вина търсят клиенти в Азия

Винпром „Търговище” вече изнася за Япония

Родни вина на Винпром „Търговище“ вече търсят подкрепа от центъра за пазар във Виетнам. Ние предлагаме нашите продукти в Япония, Англия и Русия, разказа Пламен Пенев, който се грижи за семейния бизнес. И разказва, че потребители в Азия са готови да опитват нови продукти, а специално в Япония консумацията на вино е скочила три пъти за последните години.

Отскоро винпромът предлага на пазара пет нови вина – две бели, две червени и едно пенливо вино. Интересното при тях е, че съдържат естествен екстракт от плодове. Белите са от круша и праскова, а червените – от нар и малини. Напитките стават и за аперитив, и за десерт, твърди Пламен Пенев. И допълва, че цените са достъпни, защото целта им е да стигнат до повече любители на виното.

Сладките вина се комбинират прекрасно с азиатската кухня. Имаме шанс да ни харесат там, каза още специалистът.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Инвестиции