Вижте изграждането на третия лъч на метрото от птичи поглед (ВИДЕО)

Строителство на третия метродиаметър в столичния кв. Овча купел върви с пълни темпове. Това става ясно от видеоклипа, заснет с дрона на SkyscraperCity.

Линия 3 на столичното метро („бул. Ботевградско шосе – бул. Владимир Вазов – Център – жк Овча купел”) е с дължина 16 км и 16 метростанции. В одобреното трасе са предвидени перспективни отклонения на линията. Първото, предвидено за изпълнение поради големия пътникопоток, е отклонението в източната част на линията в района на Военна академия и е в посока жк Слатина-бул. Цариградско шосе. По него ще има още 7 метростанции.

Линия 3 да бъде изградена на 3 етапа:

Първи етап е участъка от км.4+300 – МС 5 (намираща се в началото на бул. Владимир Вазов на кръстовището с ул. Панайот Хитов) до км.11+966,34 – след МС 14 (разположена на ул. Житница в близост до кръстовището с бул. Цар Борис ІІІ). Това е основния централен участък на линия 3. Предвид сложните геоложки и хидроложки условия на строителство и преминаване непосредствено под р. Перловска и големи канализационни колектори (тунели), тунелните участъци в по-голямата част от трасето на етапа ще бъдат изпълнени предимно по единствено приложимия в тези условия метод с Тунелопробивна машина (ТПМ). Етапът включва доставката на 20 метровлака необходими за експлоатацията на участъците на Етап 1 и Етап 2 на Линия 3 и изграждането на депо в района на ул."Житница".

Втори етап (западен участък) включва 4 метростанции и започва от края на подземния участък при км.11+966,34 след МС 14, преминава през кв."Овча купел" и достига до км.15+746,37 – МС 18, която е разположена под Околовръстното шосе (бул."Бойчо Бойчев") между ул."Централна" и ж.п. линията София – Перник. При МС 18 се предвижда като част от проекта да бъде изградена жп спирка за връзка с националната жп мрежа. По-голямата част от участъка ще бъде подземен с изключение на част от трасето между МС 14 и МС 15 (която ще бъде на естакада), а четирите метростанции ще бъдат подземни.

Трети етап е участъка от км.4+300 – начало на МС 5 (намираща се под бул. Владимир Вазов на кръстовището с ул. Панайот Хитов), до км.0+000 – МС 1 (първата станция на трасето от изток на запад), разположена на бул. Ботевградско шосе непосредствено до колелото на трамвайната линия. За него няма осигурено финансиране.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии