Вижте какво реши Министерският съвет днес, 10 октомври 2018

Снимка: Архив

Приет е доклад за изпълнението на мерките, произтичащи от членството на България в ЕС

Министерският съвет прие доклад за изпълнението на Плана за действие за 2018 година с мерките, произтичащи от членството на Република България в Европейския съюз, към 30 септември 2018 година.

Общо 143 мерки са със срок на изпълнение до края на месец септември, като от тях са изпълнени 105 мерки. Неизпълнените мерки са 38, което представлява 26,6 % неизпълнение. В края на месец юни процентът неизпълнени мерки беше 26,4 %.

От неизпълнените мерки 14 са свързани със стартирали процедури за нарушение по чл. 258 от Договора за функционирането на Европейския съюз.

Трябва да се отчете положителното развитие и при въвеждането в националното законодателство на директивите в областта на Вътрешния пазар, които са включени в т.нар. Информационно табло. При последното отчитане на Информационното табло (към края на месец май 2018 г.) невъведените директиви бяха 4 от 1030 или 0.4 % дефицит. За сравнение при предходното отчитане към края на месец ноември 2017 г. дефицитът за страната ни беше 1.3 % (14 директиви от общо 1038).

С цел навременното изпълнение на неизпълнените към края на септември мерки, произтичащи от членството на Република България в Европейския съюз, подобряване на резултатите на България при въвеждането на директивите на ЕС и недопускане стартирането на нови процедури за нарушения срещу България, е необходимо систематичните действия на министерствата и ведомствата да продължат.

Три лечебни заведения са определени за университетски болници

Правителството определи три лечебни заведения за университетски болници за срока на новата им акредитационна оценка. Това са „Университетска многопрофилна болница за активно лечение - проф. д-р Стоян Киркович“ АД – Стара Загора, „Университетска многопрофилна болница за активно лечение „Александровска“ ЕАД – София и „Университетска многопрофилна болница за активно лечение и спешна медицина Н.И. Пирогов“ ЕАД – София. И трите лечебни заведения до настоящия момент са се ползвали с правата на университетска болница.

Правителството отпуска допълнително 13,6 млн. лв. за обезщетения на персонал в сферата на образованието

Правителството одобри допълнително 13 637 203 лв. за осигуряване на дейности по Национална програма „Оптимизация на вътрешната структура на персонала в институциите от системата на предучилищното и училищното образование“ за 2018 година.

Сумата е предназначена за изплащане на обезщетения на персонала за месеците юли и август поради намаляване на числеността му от настъпила промяна в структурата и състава му, при прекратяване на трудови правоотношения на друго основание, или при преструктурирането на мрежата чрез закриване или преобразуване на образователни институции.

Средствата ще се осигурят за сметка на бюджета на Министерството на образованието и науката и за сметка на разчетените в централния бюджет разходи за изпълнение на политики в областта на предучилищното и училищното образование за 2018 г.

Одобрени са близо 7 млн. лв. за изграждане и развитие на безжични мрежи в 550 държавни и общински училища

Правителството одобри 7 065 800 лв. за изграждане и развитие на безжични мрежи в 550 държавни и общински училища. Като част от създаване на единна образователна среда за всеобхватно обучение, изградените безжични мрежи ще осигурят възможност за гъвкав достъп до интегрирани услуги, свързани с комуникация, сигурност, достъп до база данни, мултимедийни файлове, интерактивно съдържание и др.

Предвижда се средствата да се разходват до 15 ноември тази година, след което директорите на училищата да представят в Министерството на образованието и науката отчет за извършените разходи за изградените безжични мрежи. Парите се осигуряват за сметка на планираните за тази цел разходи по бюджетите на МОН и на още девет първостепенни разпоредители с бюджет за 2018 г.

Правителството одобри финансирането на публична общинска инфраструктура по реда на Закона за насърчаване на инвестициите

Правителството прие Решение за одобряване на финансирането на публична общинска инфраструктура по реда на Закона за насърчаване на инвестициите (ЗНИ).

От бюджета на Министерството на икономиката на Община Куклен, обл. Пловдив, ще се предоставят средства за изграждане на елементи на общинска инфраструктура в местност „Капсида“, община Куклен. В имота ще се изпълнява сертифицирания по ЗНИ инвестиционен проект на „Одело Фарба България“ АД „Автомобилно външно осветление и пластмасови компоненти за осветителни продукти“. Инфраструктурата ще бъде собственост на Община Куклен и ще се ползва от всички предприятия в Промишлено-търговска зона „Куклен“, техните служители, доставчици и клиенти.

Правителството се разпореди с имоти

Правителството предостави за управление на Министерството на правосъдието част от имот - публична държавна собственост за нуждите на Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“, сектор „Пробация“. Имотът се намира в град Етрополе на бул. „Руски“ № 88 и представлява стая от трети етаж на административна сграда. До сега имотът е управляван от Висшия съдебен съвет, но вече е с отпаднала за него необходимост.

С друго решение на МС имоти - публична държавна собственост се обявяват за частна държавна собственост и се предоставят безвъзмездно на община Бургас. Имотите са с обща площ 7502 кв. м и се намират в квартал Сарафово. Те ще бъдат използвани от общината за изграждане на нови обслужващи улици и обособяване на квартали.

Поради отпаднала необходимост от Сметната палата се отнема правото на управление върху две помещения - публична държавна собственост, в Стара Загора. Помещенията с номера 3 и 6 са част от самостоятелен обект в сграда, разположена на ул. „Хаджи Димитър Асенов“ № 22. Съгласно Закона за държавната собственост, обектите преминават в управление на областния управител на Стара Загора.

Също поради отпаднала необходимост от Министерството на земеделието, храните и горите се отнема правото на управление върху имот – публична държавна собственост. Имотът, който е с площ 8 253 кв. м и се намира в град Кюстендил на ул. „Аверки“ № 2, преминава в управление на областния управител на област Кюстендил.

На Агенцията по геодезия, картография и кадастър правителството предоставя управлението върху имот - публична държавна собственост, намиращ се на бул. „България“ № 4 в град Пазарджик. Имотът, представляващ самостоятелен обект на две нива, ще обезпечи необходимостта от осигуряване на допълнителен сграден фонд за съхранение на архива на Службата по геодезия, картография и кадастър в града. Допълнителните помещения ще допринесат и за нормалното организиране на работния процес в Службата, както и за по-ефективното изпълнение на дейностите по обслужване на клиентите.

Правителството одобри отчуждаването на имоти и части от имоти - частна собственост, за държавна нужда за изграждане на две кръгови кръстовища на второкласния път „Пловдив – Асеновград”' на територията на област Пловдив. Имотите се намират в землището на с. Брестник, община Родопи и в землищата на кв. Горни Воден и кв. Долни Воден, община Асеновград. Средствата за обезщетяване на собствениците са за сметка на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на заинтересованите лица по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

На Комисията за защита на потребителите се предоставят безвъзмездно за управление имоти - публична държавна собственост. Те представляват реални части - помещения на първи, трети, четвърти и пети етаж от административна и делова сграда - Дом-паметник „Александър Стамболийски“ в София. Поради отпаднала необходимост от комисията се отнема имот, намиращ се на пл. „Славейков“ № 4А в столицата. Част от него - целият трети и част от четвърти етаж, се предоставя под наем на политическа партия „Атака“ за административните нужди на централното й ръководство.

За ратификация е предложено Споразумението за стратегическо партньорство между ЕС и Канада

Правителството прие решение, с което предлага на Народното събрание да ратифицира Споразумението за стратегическо партньорство между Европейския съюз и Канада.

Споразумението укрепва всеобхватния, дългосрочен и стратегически характер на партньорството между ЕС и Канада. То осигурява конкретни ползи в области на взаимен интерес и отговорност, като политическата, икономическата, съдебната, социалната и сигурността, чрез ефективно взаимодействие, включително на международни форуми.

Целта на споразумението от една страна е да разшири политическите връзки между ЕС и Канада, особено в областта на външната политика и сигурността, а от друга - да съдейства за развитие на сътрудничеството в области извън търговските и икономически отношения.

Споразумението за стратегическо партньорство е подписано на 30 октомври 2016 г. и се прилага временно от 1 април 2017 г.

България и Италия ще си сътрудничат в областта на опазването на движимото културно наследство

Правителството утвърди Меморандум за разбирателство между Министерството на културата на Република България и Министерството на културните ценности, културната дейност и туризма на Италианската република за предотвратяване на кражбата, незаконните разкопки и незаконния внос, износ и прехвърляне на правото на собственост на движими културни ценности, както и за насърчаване на тяхното връщане и възстановяване.

Документът е подписан на 6 юли 2015 година в гр. София и има за цел да установи общите договорно-правни отношения между България и Италия при осъществяване на сътрудничеството в областта на опазването на движимото културно наследство.

Проектът на Меморандум за разбирателство отговаря на интересите на двете страни и регламентира ангажиментите за засилване на сътрудничеството и подобряване на съответните системи за наблюдение на износа и вноса на движими културни ценности, както и системите за предоставяне на информация относно откраднати или незаконно изнесени и/или придобити движими културни ценности.

Одобрен е Меморандум за разбирателство между МОН и Държавния секретариат по образование, научни изследвания и иновации на Конфедерация Швейцария

Правителството одобри Меморандум за разбирателство между Министерството на образованието и науката на Република България и Държавния секретариат по образование, научни изследвания и иновации на Конфедерация Швейцария.

С цел насърчаване на партньорството между България и Швейцария за подкрепа на млади учени бе изготвен Меморандум за разбирателство относно програма за стипендии и академичен обмен за млади български учени и дейности на българската научна диаспора в областта на хуманитарните и социалните науки.

В Меморандума е предвидено тази програма да се подпомага от Министерството на образованието и науката (МОН) от българска страна и от Държавния секретариат за образование, научни изследвания и иновации на Конфедерация Швейцария, и да се изпълнява от Центъра за академични изследвания (ЦАИ) в София.

Съгласно Меморандума институционалната подкрепа от швейцарската страна ще бъде в размер на 500 000 швейцарски франка, а финансирането от страна на МОН ще бъде в размер на 598 483 лв. за петгодишен период (първоначално от 2019 до 2023 г.) и е предвидено за 5 бр. 9- месечни стипендии за български учени и 2 бр. 3-месечни стипендии за представители на академичната диаспора на година. Бюджетът за съответната година ще бъде залаган в една от бюджетните програми на МОН. От швейцарска страна финансирането се гласува еднократно за период от 5 години.

ЦАИ е избран за администриране на програмата, тъй като тази неправителствена организация е единствената в страната, която има утвърден, международно признат капацитет и дългогодишна успешна практика в управлението на стипендиантски програми за млади учени от България и чужбина.

Предложеният Меморандум напълно съответства на основни приоритети в Стратегията за развитие на научните изследвания на Република България и по-конкретно - в нея има специално заложени мерки за повишаване на квалификацията и кариерно развитие на млади учени чрез предоставяне на индивидуални стипендии.

Одобрена е българската позиция за предстоящи заседания на Съвета на ЕС

Правителството одобри българската позиция за участие в заседанието на Съвета на ЕС „Правосъдие и вътрешни работи“, част „Правосъдие“, което ще се проведе на 11 - 12 октомври в Люксембург. Ще бъдат обсъдени директивата за несъстоятелността и регламентът за електронни доказателства. Ще се дискутират примери за добри практики, насочени към подобряване на взаимното признаване по наказателноправни въпроси, както и какви правни мерки предприемат държавите-членки по отношението на развитието в съдебната практика на Съда на ЕС или на практиката на Европейския съд за правата на човека.

На заседанието на Съвета на ЕС „Правосъдие и вътрешни работи“ в частта „Вътрешни работи“ ще бъдат обсъдени предложения на Комисията в контекста на Многогодишната финансова рамка, а също промяна в Регламента за Европейска гранична и брегова охрана и Директивата за връщането.

Съветът на ЕС по земеделие и рибарство ще заседава на 15 октомври в Люксембург. Очаква се държавите-членки да постигнат политическо споразумение по предложението за Регламент за определяне на възможностите за риболов на определени рибни запаси и групи рибни запаси, приложими в Балтийско море, за 2019 г. Относно селското стопанство министрите ще продължат обсъжданията по предложението за регламент относно стратегическите планове за Обща селскостопанска политика. Очаква се също така Европейската комисия да представи актуална информация за разпространението на заболяването Африканска чума по свинете и сътрудничеството между ЕК и държавите-членки.

Съвет „Общи въпроси“ ще проведе заседание на 16 октомври в Люксембург. Австрийското председателство ще представи актуална информация за развитието на преговорите по предложението на ЕК за следващата Многогодишна финансова рамка на Съюза. Министрите ще продължат подготовката за Европейския съвет на 18 октомври 2018 г. с обмен на мнения по темите от дневния ред - миграция, вътрешна сигурност и външни отношения.

В рамките на заседанието на Съвет „Общи въпроси“ по член 50 Комисията ще представи информация за актуалното състояние на преговорите за оттеглянето на Обединеното кралство, както и за рамката на бъдещите отношения. Съветът ще подготви и заседанието на Европейския съвет по чл. 50 на 18 октомври.

На 12 октомври във Виена предстои да се проведе неформално заседание на министрите за равенството на половете. Основна тема ще бъде подготовката на Стратегия за равенство между половете, чиято цел е да стимулира равенството във всички сфери на обществения, икономическия и политическия живот.

На 18 септември в Брюксел се проведе заседание на Съвет „Общи въпроси“. Австрийското председателство представи приоритетите си, както и доклад за актуалното състояние на преговорите по следващата Многогодишна финансова рамка на ЕС. Съветът започна подготовката на Европейския съвет през октомври, като разгледа проекта за дневен ред. Проведено беше и изслушване на Полша съгласно процедурата по чл. 7 ал. 1 от ДЕС.

На заседанието на Съвет „Общи въпроси“ по член 50 от Договора за Европейския съюз беше направен преглед на актуалното състояние на преговорите по споразумението за оттегляне на Обединеното кралство от ЕС и рамката на бъдещите отношения. Главният преговарящ на ЕС Мишел Барние информира министрите за хода на преговорите.

Над 800 000 лв. ще бъдат вложени в търсене и проучване на метални полезни изкопаеми в площ „Свобода“ в област Пазарджик

„България Алфа” ЕАД ще търси и проучва метални полезни изкопаеми в площ „Свобода“, разположена на територията на общините Панагюрище, Лесичево, Пазарджик и Стрелча, област Пазарджик. Разрешението за търсене и проучване, одобрено от правителството, се предоставя за срок от 3 години, като за този период дружеството ще вложи минимум 823.5 хил. лв. в търсещо-проучвателни дейности.

Прекратява се процедурата за концесия на летище Пловдив

По предложение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията правителството прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив.

Процедурата е открита с Решение № 1120 на Министерския съвет от 30 декември 2016 г. Министерският съвет е определил за концесионер участника в процедурата за предоставяне на концесия – Обединение (Консорциум) между „Хайнан” и „Пловдив Еърпорт Инвест”.

Класираният на първо място участник е информирал за невъзможността да сключи концесионен договор.

Процедурата е открита и следва да приключи при условията на отменения Закон за концесиите.

Законът за концесиите (отм.) поставя в оперативната самостоятелност на концедента (Министерския съвет) да реши дали да предложи на класирания на второ място участник в процедурата, да сключи концесионния договор.

Налице е съществена разлика в офертите на участниците, класирани съответно на първо и второ място, както следва:

1.1. размер на инвестициите:

1.1.1. класиран на първо място участник – Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест, за срока на концесията – инвестиции в размер на 79 083 000 евро (седемдесет и девет милиона, осемдесет и три хиляди евро) без ДДС;

1.1.2. класиран на второ място участник – Консорциум Летище Пловдив, за срока на концесията – инвестиции в размер 65 513 475 евро (шестдесет и пет милиона петстотин и тринадесет хиляди четиристотин седемдесет и пет евро) без ДДС;

1.2. размер на концесионното плащане:

1.2.1. класиран на първо място участник – Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест: фиксирана част на годишните концесионни плащания – 600 000 (шестстотин хиляди) лева, без ДДС

1.2.2. класиран на второ място участник: Консорциум Летище Пловдив: фиксирана част на годишните концесионни плащания – 120 000 (сто и двадесет хиляди) лева, без ДДС,

Новият Закон за концесиите е приет след приемане на решението на Министерския съвет за откриване на процедура за предоставяне на концесия на летище Пловдив. Икономически и правно оправдано е процедурата за предоставяне на концесия на летище Пловдив, да бъде проведена при условията и по реда на новия Закон за концесиите.

Концесионният договор е дългосрочен, установява трайна връзка между страните, като очакванията са за сериозни инвестиции, развитие на летището и подобряване на качеството на летищните услуги. Това предполага устойчивост на договора. Сключването на концесионен договор, който ще се подчинява на правилата на отменен Закон и на отменено право на Европейския съюз в тази област, при приети и влезли в сила към датата на сключване на договора на нов Закон за концесиите, които въвеждат нови правила на Европейския съюз в тази област, не са предпоставка за трайното, устойчиво и безпроблемно развитие на концесията.

Отпускат се 150 000 000 лв. за поддържане на републиканската пътна мрежа

Правителството отпусна 150 000 000 лева като допълнителни разходи по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за ремонтно-възстановителни дейности по републиканската пътна мрежа. Средствата ще бъдат осигурени за сметка на преструктуриране на разходи или трансфери по централния бюджет за 2018 г. Те са за ремонт на пътни отсечки от републиканската мрежа с обща дължина приблизително 480 км и съоръжения по тях.

Голяма част от пътните участъци са изключително натоварени целогодишно – източната дъга на околовръстния път на гр. София – трасето София – Перник /през Владая/, Димитровград – Хасково, Русе – Варна и др. Друга част от обектите са част от туристическите маршрути към българското Черноморие – Автомагистрала „Черно море“, к.к. „Златни пясъци“ – Варна, Карнобат – Бургас и др. Финансират се дейности като: фрезоване на съществуващата настилка, локални ремонти, полагане на нови пластове асфалтобетонова смес, отводнителни мероприятия, ландшафтно оформяне, бетонови работи, полагане на нова хидроизолация на съоръженията, подмяна фугите на съоръженията и други.

Чрез инвестицията в ремонта на участъци от републиканската пътна мрежа ще се подобри състоянието й и безопасността на движение на пътници и превозни средства, като това ще даде реален ефект за икономическото развитие на страната и интересите на отделните граждани.

Министерският съвет одобри промени в данъчното законодателство

Министерският съвет одобри проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО). С проекта се въвеждат в националното данъчно законодателство разпоредбите на Директива 2016/1164 от 12 юли 2016 г. за установяване на правила срещу практиките за избягване на данъци, които пряко засягат функционирането на вътрешния пазар (Директива 2016/1164).

Запазва се действащото правило за регулиране признаването на разходите за лихви на данъчно задължените лица и се предлага да бъде въведено и ново правило за ограничаване на приспадането на лихви, което е в съответствие с чл. 4 на Директива 2016/1164. Въвежда се праг, при който новото правило не се прилага, когато превишението на разходите по заеми, определено за текущата година, не надвишава левовата равностойност на 3 000 000 евро.

Със законопроекта се предлага за въвеждане и режим за облагане на печалба произтичаща от контролирани чуждестранни дружества. Мярката е насочена към предотвратяване на случаите на избягване на прилагане на агресивно данъчно планиране, водещо до значително по-ниско облагане или изцяло да необлагане на доходите. Предложението съдържа и разпоредби, гарантиращи предотвратяването на двойно данъчно облагане на лицата. В преходните и заключителни разпоредби на законопроекта са предложени промени и в други данъчни закони.

Измененията в Закона за данъците върху доходите на физическите лица целят облекчаване и намаляване на административната тежест за физическите лица относно режима на деклариране при ползване на някои данъчни облекчения и режима за внасяне на дължим данък за доходи на починали лица. Предлага се преминаване към облагане с окончателен данък, вместо с данък върху годишната данъчна основа на придобитите облагаеми парични и предметни награди от игри, състезания и конкурси, които не са предоставени от работодател или възложител, както и увеличение на стойността на необлагаемите награди и предметни печалби на до 100 лв. Премахва се хартиеният носител на служебните бележки, издавани на лицата за изплатените им през годината доходи и удържания данък.

За доходите, изплатени след 31 декември 2018 г., отпада законовото задължение па работодателите и платците на доходи да издават служебни бележки. Вместо това те ще предоставят информацията към данъчната администрация. Целта на промяната е автоматичното зареждане на цялата информация в образците на годишните данъчни декларации на лицата. Със законопроекта се предлага преминаване изцяло към подаване по електронен път на справки и декларации от самоосигуряващите се лица.

В Закона за местните данъци и такси данъкът върху превозните средства за леки автомобили и товарните автомобили с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 г. ще се определя по формула, която включва два компонента: имуществен и екологичен.

При реализиране на сделка или действие за придобиване на моторно превозно средство нотариусите ще извършват проверка за наличие или липса на задължения за данък върху превозното средство чрез автоматизиран обмен на данни със системата за обмен на информация, поддържана от Министерството на финансите, при посредничеството на информационната система на МВР. В 7-дневен срок след извършване на сделката или действието по придобиване на недвижим имот или моторно превозно средство нотариусите ще уведомяват съответната община за прехвърлените вещни права върху недвижимия имот или моторното превозно средство, както и ще предоставят информация за размера на заплатения данък и за основата, върху която е определен.

Промените в Закона за акцизите и данъчните складове са свързани с усъвършенстване на данъчното законодателство и прецизиране на разпоредбите на закона с цел отстраняване на неясноти и улесняване на практическото му прилагане, както и съобразяване със съдебната практика на Съда на Европейския съюз. Разширява се кръгът на данъчно задължените лица, като същевременно се въвежда и солидарна отговорност за събиране на задълженията за акциз в случаите потребление на енергийни продукти извън условията на ползване на данъчно облагане. Въвежда се специален ред за уведомяване на митническите органи за бутилирани алкохолни напитки и ограничени серии пури с колекционерска стойност. Промяната е направена поради възникнали практически казуси, свързани с държането на високо алкохолни напитки без бандерол с висока колекционерска стойност. Прецизирани са разпоредбите за случаите, в които се предлагат за продажба алкохолни напитки чрез интернет.

Предложени са промени и в Закона за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия (ЗТТСТИ) относно техническите стандарти за защитните елементи, прилагани спрямо тютюневи изделия. Въвежда се нормативна регулация в националното законодателство, във връзка с европейските изисквания всички потребителски опаковки на тютюневи изделия, произведени или внесени в ЕС след 20 май 2019 г., да бъдат маркирани с уникален идентификатор. Предлага се „издател на идентификатори“ да бъде печатницата на Българската народна банка, която при необходимост може да ползва и други подизпълнители. Основна цел на маркирането на потребителските опаковки на тютюневите изделия е тяхното проследяване по веригата на доставка, както и разрешаване на проблема с незаконната им търговия.

В Закона за данъка върху добавената стойност са направени предложения за промени, свързани с въвеждане в националното законодателство на правилата на новоприети европейски директиви с цел хармонизиране с изискванията им. С цел гарантиране на сигурно и еднакво третиране, са въведени отделни правила по отношение на третирането на ваучерите за целите на ДДС.

Въвежда се възможността, предвидена в чл. 211, параграф 2 от Директива 2006/112/ЕО, за отложено начисляване на ДДС от вносител при внос на територията на страната на определени видове стоки, които не са акцизни стоки и не са предназначени за крайно потребление. Лицата, които изпълняват условията в проекта, ще могат да начисляват дължимия при внос данък в справката - декларация за ДДС, като отпада задължението за ефективно внасяне на данъка в съответното митническо учреждение.

Проектът съдържа и предложения за промени в резултат на констатирани несъответствия с правото на ЕС и привеждане на ЗДДС в съответствие с решения на Съда на Европейския съюз. Чрез предложението за генериране в електронен вид на фискалния/системния бон се предвижда да се даде възможност за предоставянето му на купувача в случаите, в които се извършват продажби на стоки или услуги чрез електронен магазин, при които няма физически контакт между доставчика и получателя по доставката. Предлага се поддържането от НАП на публичен електронен списък на електронните магазини, чрез които български задължени лица извършват търговска дейност в интернет с цел защита на потребителите при пазаруване в интернет и намаляване сивия сектор в интернет търговията.

В Закона за счетоводството е предвидена процедура за публикуване на годишните финансови отчети на юридическите лица с нестопанска цел, които не са пререгистрирани в регистъра към Агенцията по вписванията и които ще се възползват от дадения им по закон срок до 31 декември 2020 г.

Създава се нова бюджетна програма в програмната структура на Министерството на отбраната

Министерският съвет одобри изменение в класификацията на областите на политики/функционалните области и бюджетните програми от компетентността и отговорността на съответния първостепенен разпоредител с бюджет по бюджетите на Министерския съвет, на министерствата, на държавните агенции и на Държавен фонд „Земеделие“ за периода 2018-2021 г., утвърдена с РМС № 502 от 2017 г., съгласно която се разработват бюджетните прогнози и проектите на бюджети на бюджетните организации, прилагащи програмен формат на бюджет.

Създава се нова бюджетна програма в програмната структура на Министерството на отбраната (МО), структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и българската армия (БА) - „Управление на инвестиционни проекти“ с код 1200.01.10, което ще доведе до усъвършенстване управлението на ресурсите за отбрана, в това число и управлението на инвестиционните проекти.

Основният аргумент за създаването й е постигане на прозрачност, отчетност и всеобхватност на дейностите, свързани с управление на ресурсите за отбрана за изграждане/поддържане на отбранителни способности, свързани с инвестиционни проекти. В тази програма ще се планира и следи изпълнението на приоритетните инвестиционни проекти, включени в „Портфолио от проекти на МО, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и БА“, като по този начин ще се усъвършенства връзката на отбранителните способности с инвестиционните проекти за модернизация на въоръжените сили (ВС), както и с изпълнението на пакета Цели за способности - 2017 на НАТО.

Бюджетната програма ще подпомогне изпълнението на основната цел на политиката в областта на отбранителните способности, основните приоритети на МО и дейностите по изграждане на отбранителни способности чрез изпълнение на инвестиционните проекти за модернизация на ВС.

Одобрени са 43,3 млн. лв. допълнителни трансфери по бюджетите на общините Варна и Белово за 2018 г.

Министерският съвет одобри допълнителни трансфери по бюджетите на общините Варна и Белово за 2018 г. в общ размер на 43,3 млн. лв.

По бюджета на община Варна е предвиден допълнителен трансфер в размер на 43,2 млн. лв. за разрешаване на инфраструктурен проблем в централната градска част на град Варна.

По бюджета на община Белово е предвиден допълнителен трансфер в размер на 70 хил. лв. за обзавеждане и оборудване на Народно читалище „Св. Св. Кирил и Методий – 1910“, с. Мененкьово. Средствата са предназначени за възстановяване на основните функции на читалището след пожар.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България