Властелин на пистата и офроуда

Голям, агресивен, атлетичен – дори паркиран на щанда на Jeep на софийския автосалон, изключителният Grand Cherokee SRT веднага привлича погледа и сее респект със своя внушителен външен вид. А когато се възпламени горивната смес в осемте цилиндъра под дългия преден капак, тъпанчетата в ушите започват да пулсират на високи обороти и в кръвта нахлува адреналин. Най-мощният модел Grand Cherokee за всички времена изглежда и звучи като див автомобилен звяр. И на пътя се държи като такъв – с безкомпромисна бързина, издръжливост и проходимост.

Нито на автосалона, нито в шоурумите на останалите производители ще откриете SUV с толкова могъщ мотор без турбо. Двигателят HEMI V8 с работен обем 6417 кубика произвежда вълнуващ звук, неубуздана реакция и тежък „ритник“ със силата на 468 коня в гърба на пътниците при настъпване на газта. Класическото атмосферно пълнене провокира злоупотреба с високите обороти и гарантира уникални изживявания. Този величествен американски мотор е като последен мохикан от романтичния период на автомобилостроенето, заобиколен от конкуренти с по-малки, по-тихи и по-немощни мотори.

Големият двигател на Grand Cherokee SRT обаче работи с най-модерни технологии като 8-степенна автоматична трансмисия с възможност за ръчно превключване с лостчета от волана и функция за изключване на цилиндри при ниски натоварвания. Водачът може да променя настроението и поведението на автомобила чрез избора на режим на шофиране.  По този начин осъществява още по-голям контрол върху настройките на окачването, разпределението на въртящия момент от 624 Nm, смяната на предавките и работата на мотора. Който иска да е пръв на светофара, трябва да активира функцията Launch Control за бърз старт, да хване здраво волана и да натисне газта – тогава автомобилът ускорява с максимално темпо и минимално превъртане на колелата. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 5 секунди, пределната скорост е 257 км/ч.

С такива възможности моделът се изявява като отлично подготвен състезател за пистата, но смело излиза и извън асфалта с постоянното си задвижване 4х4. Да не забравяме, че от 80 години Jeep произвежда всепризнати офроудъри и името на компанията е станало нарицателно за проходими автомобили. В Grand Cherokee SRT работят многобройни системи, които адаптират луксозната пътническа кабина към настилката и условията на пътя при оптимално сцепление.26-4-6kol

Спортният характер на този екстремен Jeep личи отдалеч по класическата цветова комбинация от червена каросерия с черни SRT елементи – решетка, джанти, подложка на фарове. Надписът SRT краси спортните седалки в интериора, обзаведен с първокачествени материали като кожа и карбон. Големият цветен дисплей показва не само данните от навигацията и инфо-развлекателната система, но и параметрите от работата на автомобила в реално време. Телеметрията записва и сравнява времена, информира водача за ускорение, въртящ момент, мощност, натоварване, спиране и др. Така във всеки момент човекът зад волана знае какво се случва под предния капак и упражнява пълен контрол върху машината.

На пазара в момента не се предлага такава техника, бързина, мощност, проходимост, луксозно оборудване и автентичен дизайн на цената на Grand Cherokee SRT. Това важи и за другите автомобили на култовата щатска марка, от която на софийския автосалон са изложени Renegade в офроуд модификацията Trailhawk и новият компактен SUV модел Compass.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили