Магистрала „Хемус” и високоскоростният път Русе – Велико Търново са потвърдени като инфраструктурни приоритети

Снимка: Архив

Съединяването на магистрала „Хемус” и строителството на високоскоростния път Русе – Велико Търново, част от Девети паневропейски коридор „Хелзинки – Истанбул” бяха потвърдени като инфраструктурни приоритети. Това заяви народният представител от Великотърновски регион и председател на най-голямата парламентарна група Цветан Цветанов след приемна за граждани в старата столица и среща с кмета Даниел Панов. За аутобана между София и Варна вече са обявени процедури за строителство на два лота, за които е осигурено финансиране.

Магистрала „Хемус” ще преминава на 15 километра, а не на 40 км., както предвиждаше предишният вариант. Приближаването на трасето бе инициирано от Даниел Панов и стана факт през 2015 г. Приоритетно управленския мандат на правителството остава реализирането на двата големи инфраструктурни проекта, стана ясно след срещата между Даниел Панов и Цветан Цветанов.

По инициатива на кмета на Велико Търново народният представител обеща да съдейства за скорошна среща на местните власти от областта с регионалния министър Николай Нанков. Основната тема ще бъде свързана с необходимата рехабилитация на участъци от третокласната и четвъртокласната пътна мрежа, планирането на конкретни ремонти и финансирането им. Даниел Панов припомни, че преди седмица лично е запознал министър Нанков с този въпрос.

„265-е общини получават обща капиталова субсидия от 150 милиона лева годишно, която се разпределя между всички належащи потребности на местните власти. Обсъдихме възможността за увеличаване на целевите трансфери за общински пътища с до 60 милиона лева годишно, заедно с промяна на механизма за разпределянето й”, заяви кметът на Велико Търново.

Даниел Панов запозна Цветан Цветанов с идейния проект за изграждането на северен пътен възел в подножието на крепостта Трапезица. Целта е транзитният трафик по направлението Горна Оряховица – Велико Търново да бъде отклонен от историческата част на старата част. Съоръжението ще позволи и директен достъп от пътя Русе – Свиленград до историческата забележителност, която бе реставрирана и отворена като туристически обект преди по-малко от година. Концепцията ще бъде внесена в Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика