Върхова проходимост и автентичен американски дизайн

Моделът минава там, където другите спират

40-1-6kol

Името казва (почти) всичко. За много хора Jeep е синоним, символ, еталон и нарицание на високопроходим автомобил. Това е така, защото от десетилетия моделите на американската марка имат славата на здрави, сигурни и изключително надеждни в тежки офроуд условия. По целия свят и най-вече в своята родина джиповете на Jeep се радват на голяма популярност, а в последните години продажбите растат ударно. Това се дължи не само на качествата на автомобилите, но и на изцяло обновената гама, която предлага модели за нуждите на различни групи потребители.

40-2-6kol

Автентичният дизайн и върховите 4х4 способности са характерни за цялото портфолио на марката, включително и за едно от последните попълнения в него – новия Compass. В сегмента на компактните SUV-ове няма друг автомобил с по-добра проходимост, която е съчетана с модерна визия и функционалност. Накратко - Compass представлява универсално превозно средство за широк кръг клиенти – семейства, индивидуалисти, търговци, фирми и др. Изгодната цена в сравнение с конкурентите, ненадминатите офроуд характеристики и яркото присъствие са част от предимствата на модела.

40-3-6kol

Каросерията е с разумни размери, които осигуряват удобна пътническа кабина и маневреност в гъстия трафик на големите градове. Същевременно Compass изглежда внушителен и атлетичен, като заявява дръзко качествата си с хипнотизиращи фарове, мощна решетка (като на Grnad Cherokee) със седем сегмента и контрастен черен покрив. С дължина 4,40 м, широчина 1,88 м, височина 2,64 м и междуосие 2,64 м автомобилът е лесен за управление и паркиране. Този размер SUV-ове са най-купуваните на пазара в момента именно заради широкото си приложение.

40-4-6kol

Когато обаче се излезе от асфалта и се нагази в калта, никой друг модел няма да преодолее препятствията, през които минава Jeep. Върховото изпълнение Trailhawk притежава увеличен клиренс от 21,6 см (стандартният е 20 см), специални 17-инчови офроуд джанти и леко променена предна част, за да може да атакува по-стръмни наклони. Предният и задният ъгъл на проходимост, както и високият просвет са най-добрите в класа и спомагат за върховата проходимост на модела.

170606_jeep-compass_03

По скали, камъни, в кал, пресечени местности и водни препятствия Compass уверено разкрива потенциала си. Вариантът Trailhawk притежава пет режима за движение (автоматичен, кал, пясък, сняг, камъни), както и опция тежък офроуд, при който се променят настройките на трансмисията и се осигурява много къса първа предавка подобно на понижаващите скорости. Дъното на автомобила е защитено срещу механични повреди от скали и големи камъни, като по този начин могат да се достигнат най-непристъпните кътчета извън асфалта. Останалите модели Compass разполагат с четири режима – автоматичен, кал, пясък и сняг. Те се задават от кръгъл превключвател до скоростния лост.

Системата за задвижване на четирите колела се управлява от електронен софтуер и във всеки миг преразпределя въртящия момент за оптимално сцепление. Дори две от колелата на Compass да са във въздуха без никакъв контакт с повърхността, останалите две измъкват автомобила от тежката ситуация. Това е възможно, защото тягата на всяка ос може да бъде пренасочена на 100% към едно от колелата. Електронната система за контрол на скоростта при спускане по стръмен наклон позволява на водача да се концентрира изцяло върху работата с волана, без да натиска спирачния педал, тъй като софтуерът осигурява постоянно бавно темпо.

При движение по асфалтирани пътища в автоматичен режим системата за двойно предаване изпраща въртящия момент към предните колела за по-ефикасно пътуване. При най-малките сигнали от сензорите за опасност от загуба на сцепление на някое колело, въртящият момент се преразпределя така, че да се осигури най-добър контакт с пътя. Кормилното управление е директно и водачът получава добра връзка с шосето. Моделите с по-мощни двигатели могат да теглят ремарке с тегло близо 2 тона.

170307_jeep_all-new-jeep-compass_02

Двигателната гама се състои от модерни 4-цилиндрови бензинови турбо мотори. Бензиновите са с обем 1,4 л и генерират мощност 140 и 170 конски сили. Дизеловите агрегати са 1,6-литров със 120 конски сили и 2,0-литров със 140 и 170 конски сили. По-малките двигатели се предлагат с предно предаване за потребители, които нямат афинитет към офроуд приключения. Забележителна икономичност показва 1,6-литровият дизел, който изминава 100 км само с 4,4 л гориво в комбиниран цикъл. На практика купувачите имат много широк избор от различни конфигурации в задвижващите системи на Compass – пет двигателя, предно и двойно предаване, две системи 4х4, механична и две автоматични трансмисии с 6 и 9 предавки.

Удобното настаняване на пътниците в кабината е гарантирано от комфортни седалки и много отделения за лични вещи. Пасажерите могат да зареждат преносимите си електронни устройва в USB и електрически изводи. Багажникът също е многофункционален, тъй като чрез подвижно дъно се променя обема му. Неговата вместимост е от 458 до 1269 л при сгъване на делимите задни облегалки.

170606_jeep-compass_12_ok

Най-високо ниво на безопасност

Размерът на цветния дисплей на централната конзола в новия Compass варира от 5 до 8,4 инча в зависимост от оборудването. Чрез този тъчскрийн водачът може лесно да управлява менютата, да използва многобройни апликации при интеграция на смартфон чрез платформите Android Auto и Apple Car Play, както и да контролира наличните на борда системи. За високото ниво на безопасност работят електронни асистенти. Сред тях са адаптивен темпомат с поддържане на дистанцията, наблюдение на мъртвата зона, фарове с функция за осветяване в завой и дневни LED светлини, система за поддържане на лентата, аварийно спиране при опасност от челен сблъсък, камера за заден ход и предупреждение за напречно приближаващи превозни средства.

170606_jeep-compass_10

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили