Дами дърпат спусъка за лов, спорт и самоотбрана

Търновски спец разкрива пред “Труд” тенденциите в търговията с пушки и пистолети

Оръжието е страст, хоби, спорт, сигурност и дори цяла наука. Най-голям афинитет към сериозния набор боен арсенал имат ловците, които са над 120 000 в България и непрекъснато се увеличават, а част от тях са дами.

Напоследък се оказва, че пушкалата не са само мъжка играчка.

“Има много жени с големи технически познания и стрелкови умения. Могат да ти скрият шапката на оръжейна тема. Обикновено си избират оръжие за лов, спорт или самоотбрана. Имаме и клиентки, които купуват оръжие като подарък на мъжете си по различни поводи”, споделя Александър Павлов, който притежава специализиран оръжеен магазин във Велико Търново и е от водещите предприемачи в този бранш у нас.

Оръжейникът е категоричен, че клиентите му са скъпи и сред тях има министри, футболисти, индустриалци и представители на много други съсловия.

Търсените ловни оръжия са предимно от 12-ти и 16-ти калибър, както и нарезни карабини.

“Най-продаваното оръжие е гладкоцевно, 12-ти калибър за едър и дребен дивеч, както и за птичи лов, което е и най-разпространено у нас”, споделя Александър Павлов.

Вещият оръжейник също е ловец, притежава две нарезни карабини и ловна пушка, с които ходи на излети предимно за едър дивеч.

За спорт се купуват пистолети и нарезни полуавтоматични карабини, а за самоотбрана е подходящо късоцевно оръжие.

“Оръжейната търговия е сезонна и е най-силна от края на август до края на януари. Лятото се търсят въздушни пушки. Според установения у нас режим няма ограничения за броя на притежаваното оръжие”, уточнява Павлов.

Ново оръжие от известни марки струва от 700 до 12 000 лева. Пистолетите за спортни цели варират от 1000 лева и нагоре. За самоотбрана се купуват предимно пистолети втора употреба като цените са от 100 лева до 1200-1500 лева. Най-разпространената марка пистолети “Глог” се предлага по 1100-1400 лева. С такива оръжия се снабдяват предимно бизнесмени.

Процедурата по издаване на разрешителни за оръжие е тромава и възпира много хора от притежание на бойни атрибути. При продажба на огнестрелно оръжие задължително се изисква клиентът да представи разрешително от органите на реда, а досиетата на закупените стрелящи артикули се водят в МВР.

Специално внимание се отделя и на колекционното оръжие, чиито цени са от 100 до 120 000 евро. В една от стъклените витрини в магазина на Павлов вниманието привличат подредени барутни пищови модели от преди 1900-та година.

“Тези уникати са за спортни състезания”, подчертава търговецът.

Наред с гърмящите устройства, Александър Павлов, който развива специфичния бизнес от 1995 г., предлага боеприпаси, аксесоари, термална техника, оптични мерници, бинокли, уреди за нощно виждане, както и екипировка от дрехи, обувки.

Търновецът е директен вносител на руски оптики, бинокли, прибори за нощно виждане и други аксесоари за оръжия.

Официален представител и вносител за България е на руската фирма “Дедал”, която е водещ производител на прибори за нощно виждане, на Вологодский оптико-механически завод, произвеждащ известната марка прицели “Пилад”. Александър Павлов е представител също на реномирани производители на термални и нощни прибори, дневни оптики и бинокли като латвийската “Pulsar “, белоруската “Dipol”. Вносител е и на монтажи под марките “Rusan” от Хърватска, “Kozap” от Чехия, “ МАК” от Германия и други. Завидно място в търговията заемат и ловни ножове от руската марка “Ладья” и украинската “SKIFF”.

 

Нощно виждане

21-6Значително внимание напоследък се обръща на термалната техника, която у нас е станала позволена за закупуване и се е появила на българския пазар преди 5-6 години.

“В началото беше доста скъпа, но с развитието на технологиите, цените вече са по-достъпни. Новото в термовизията е, че всяка година на пазара излизат все по-съвършени модели, които са с по-голяма резолюция, по-висока чувствителност и по-голямо разстояние за наблюдение. С тези уреди се засичат всички живи обекти в определен радиус. Приборите работят на принципа на неохлаждаемия микробалометър”, разяснява Павлов.

Той уточнява, че използваните сензори са на френска и американска компании, а напоследък у нас навлизат и прибори на китайски производители.

“Ако преди 7-8 години е имало голям интерес към приборите за нощно виждане, сега 90 % от клиентите търсят термовиждащи уреди. С тях целта се открива по-лесно и по-бързо. Предпочитат ги ловци и охранители”, пояснява Александър Павлов.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Репортажи