Двигател от бъдещето с променлива компресия

Първото серийно превозно средство с променливо сгъстяване на горивната смес е Infiniti QX50. Средноразмерният SUV ще направи световна премиера на изложението в Лос Анджелис идната седмица. Под неговия преден капак работи бензиновият двигател на бъдещето. Вместо традиционната за марката конфигурация V6 и обем 3,5 л, вече са напълно достатъчни 4 цилиндъра и 2000 кубика, за да генерират същата мощност от 272 конски сили и дори по-висок въртящ момент от 390 Nm. Този по-малък двигател бие конкуренцията по динамика и икономичност.

Удивителните характеристики на новия мотор се дължат на технологията VC Turbo за променливо съотношение на компресията. Степента на сгъстяване се регулира от многоточкова система, която увеличава или намалява обсега на буталата и променя компресията – от спортното съотношение 8:1 до икономичното 14:1 в зависимост от стила на шофиране.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили