Джеймс Бонд сяда върху 800 волта

Първият Aston Martin на ток се нарича Rapide E и разполага с 610 електрически коня

В следващия филм от поредицата за Джеймс Бонд главният герой ще спасява кралицата, кралството и човечеството с 800 волта под седалката си в първия електрически Aston Martin. Необичайно високото напрежение е една от характеристиките на мощната батерия с капацитет 65 киловатчаса, която е основен и единствен източник на енергия в новия модел Rapide E.

Електромобилът е конструиран съвместно с инженерите на отбора „Уилямс” от „Формула 1” и е готов за серийно производство. Още тази година ще бъдат пуснати първите екземпляри, като продукцията е ограничена общо на 155 броя. Именно този Aston Martin би трябвало да бъде служебната кола на Джеймс Бонд в следващия филм, като специалистът по техническите чудеса Агент Q ще се погрижи в оборудването на бъдат включени някои невиждани досега екстри.

Серийният Rapide E разполага с мощност от 610 електрически коня и максимален въртящ момент от 950 Нм. Тягата се произвежда от два мотора на задния мост. Отсъствието на горивен резервоар и скоростна кутия дава възможност в пода да се инсталира голяма батерия с напрежение 800 волта. Подобна 800-волтова батерия ще работи и в един от основните конкуренти на електрическия Aston Martin, а именно – Porsche Taycan.

С едно зареждане Rapide E изминава 320 км, измерени по новия европейски цикъл на тестове WLTP. На приспособените електрически станции с напрежение 400 волта и капацитет 50 киловатчаса зареждането ще се извършва много бързо – енергия за 300 км се акумулира за само един час. Бързо е и ускорението на колата от 0 до 100 км/ч, което отнема по-малко от 4 секунди. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ч.

По технически и динамични показатели електрическият Rapide E стои близо до конвенционалния Rapide с 6,0-литров бензинов мотор V12, който разполага с 600 конски сили и развива 338 км/ч. На външен вид електромобилът не се различава съществено, но има значително подобрена аеродинамика в името на по-големия пробег. Тъй като не са необходими радиатори за охладителна система, каросерията е по-обтекаема. Сплитер ниско в предната част отвежда въздушния поток под дъното на колата към новия, по-голям дифузьор. Гумите Pireli P-Zero са с намалено съпротивление.

Големите различия между електрическия и бензиновия Rapide са в купето, където аналоговите уреди са заменени от изцяло дигитален 10-инчов комбиниран инструмент. Нивото на заряд на батерията може да се контролира дистанционно от телефона, както и от него да се изпращат навигационни данни към автомобила. Цената на електрическия Aston Martin ще бъде от 300 хиляди евро нагоре.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили